Gå til innhold

Fra første møte til et kjæresteforhold


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Selv om dere ikke er forelska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Med meg og min nåværende kjæreste tok det en uke fra første date til vi ble uoffisielt kjærester. Vi ventet likevel i 2-3 uker før vi gjorde det offisielt, for egentlig å gi det litt prøvetid.

2. Ja

3. Ja

4. Det er relativt viktig. Du må kjenne personen, men jeg synes at du ikke trenger å vite den personens innerste hemmeligheter for å bli sammen.

5. Absolutt

6. Nei, jeg synes et kjæresteforhold uten forelskelse ikke burde innledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Jeg hadde kjent han i flere år, men når vi begynte sammen holdt vi vell på i nærmere 5 mnd før vi ble offisielt sammen.

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Ja, jeg føler at skal jeg bli sammen med noen, må det være fordi jeg ser at det er noe å satse på.

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Ja, vi ble sammen fordi vi var veldig forelsket i hverandre.

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Når du blir sammen med en person bør du jo kjenne personen relativt godt. Man blir jo ikke sammen bare for å bli sammen..

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Ja, synes hvertfall jeg.

Selv om dere ikke er forelska?

Man blir ikke sammen med en person man ikke er forelsket i, det synes jeg høres ganske så barneskole-aktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil dere definere ordet "forelska"? For meg betyr det

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Jeg hadde kjent han i flere år, men når vi begynte sammen holdt vi vell på i nærmere 5 mnd før vi ble offisielt sammen.

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Ja, jeg føler at skal jeg bli sammen med noen, må det være fordi jeg ser at det er noe å satse på.

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Ja, vi ble sammen fordi vi var veldig forelsket i hverandre.

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Når du blir sammen med en person bør du jo kjenne personen relativt godt. Man blir jo ikke sammen bare for å bli sammen..

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Ja, synes hvertfall jeg.

Selv om dere ikke er forelska?

Man blir ikke sammen med en person man ikke er forelsket i, det synes jeg høres ganske så barneskole-aktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil dere definere ordet "forelska"? For meg betyr det

Meg igjen. Trykket litt for fort...

For meg betyr "forelska" kriblinger i magen, man rødmer kanskje, stotrer, svever på en rosa sky og tenker ikke på annet enn den man er forelska i.

Så etter min definisjon trenger jeg ikke være forelska før jeg blir sammen med en gutt. Men at jeg føler det er noe å satse på, jeg tenner på han, er glad i han og liker han på en annen måte enn jeg liker andre det er klart jeg gjør når jeg skal bli noens kjæreste. Kaller noen mine følelser forelskelse og kanskje? Det er jo så mange definisjoner.

Det raskeste jeg har blitt sammen med noen er etter å ha kjent han i 5 måneder og rota i 4 måneder...

Jeg følte vi blei godt kjent, og forstår ikke helt du som skriver at du synes det er viktig å bli godt kjent først, når du også skriver "Med meg og min nåværende kjæreste tok det en uke fra første date til vi ble uoffisielt kjærester. Vi ventet likevel i 2-3 uker før vi gjorde det offisielt, for egentlig å gi det litt prøvetid." EN uke? Hvor godt er det mulig å bli kjent på så korrt tid? Jeg mener ikke å være frekk, jeg bare lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke sammen med en person man ikke er forelsket i, det synes jeg høres ganske så barneskole-aktig ut.

Jeg synes det motsatte er barneskoleaktig. Det må noe dypere til for at jeg skal bli sammen med noen, enn en forelskelse... Men vi har kanskje forskjellige definisjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg igjen. Trykket litt for fort...

For meg betyr "forelska" kriblinger i magen, man rødmer kanskje, stotrer, svever på en rosa sky og tenker ikke på annet enn den man er forelska i.

Så etter min definisjon trenger jeg ikke være forelska før jeg blir sammen med en gutt. Men at jeg føler det er noe å satse på, jeg tenner på han, er glad i han og liker han på en annen måte enn jeg liker andre det er klart jeg gjør når jeg skal bli noens kjæreste. Kaller noen mine følelser forelskelse og kanskje? Det er jo så mange definisjoner.

Det raskeste jeg har blitt sammen med noen er etter å ha kjent han i 5 måneder og rota i 4 måneder...

Jeg følte vi blei godt kjent, og forstår ikke helt du som skriver at du synes det er viktig å bli godt kjent først, når du også skriver "Med meg og min nåværende kjæreste tok det en uke fra første date til vi ble uoffisielt kjærester. Vi ventet likevel i 2-3 uker før vi gjorde det offisielt, for egentlig å gi det litt prøvetid." EN uke? Hvor godt er det mulig å bli kjent på så korrt tid? Jeg mener ikke å være frekk, jeg bare lurer :)

Jeg har hatt flere kjærester før min kjæreste, da jeg alltid har brukt lang tid på å bli sammen med de, men jeg vet ikke. Jeg kan forsåvidt ikke forsvare det i det hele tatt, jeg hadde hevet et øyenbryn om det hadde vært noe andre jeg også.

Men jeg kjente han godt, selv om jeg ikke kjente han lenge. Vi var begge veldig åpne mot hverandre, og jeg har ikke hatt noen "Oj. Herregud, hadde jeg visst det her så ville jeg kanskje ikke blitt sammen med han". Jeg tror vi bare var veldig heldig, og vi begge kjente både at kjemien stemte, og vi kjente faktisk hverandre såpass godt at vi visste at vi ville bli en match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Selv om dere ikke er forelska?

1. Første gangen tok det 3 mnd. Andre gangen tok det 3 år.

2. JAA

3. JAA

4. Jeg foretrekker å kjenne personen godt, så man vet hva man får.

Hæ? Hvorfor bli sammen med noen dersom dere ikke er forelsket? Skjønner ikke poenget med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Selv om dere ikke er forelska?

For oss tok det litt under et år fra vi møtte hverandre første gang til vi offisielt var sammen. Derav tre kvartal hvor vi ikke så hverandre, før vi møttes igjen og det utviklet seg ganske kjapt.

Ja, jeg må være forelska.

Det ble nok tatt litt etter litt, men vi kommuniserte såpas godt at jeg følte jeg kjente ham, selv om jeg ikke egentlig visste så mye om ham.

Resten har jeg vel svart på. Jeg hadde ikke blitt sammen med en jeg ikke var stormende forelska i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger dere i begrepet "forelska"?

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

-Som regel mellom 8 og 12 måneder.

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

-Ja, egentlig. Men jeg var ikke stormende forelska i siste eks, og vi var sammen lengst.

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

-Ikke bare fordi vi er forelska. Jeg blir fort betatt, men forelska blir jeg ikke før etter en lang stund uansett.

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

-Mye kan tas litt etterhvert, men jeg vil vite endel om han før vi blir sammen.

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

-Helst godt kjent først ja. Vil jo føle at jeg kjenner og vet mye om kjæresten.

Selv om dere ikke er forelska?

-Forelskelse hører liksom med. Men som sagt var mitt beste forhold med en jeg ikke var så fjolleforelska i, jeg var mer styrt av fornuft og at han var en behagelig, stødig og bra mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere kjærester før min kjæreste, da jeg alltid har brukt lang tid på å bli sammen med de, men jeg vet ikke. Jeg kan forsåvidt ikke forsvare det i det hele tatt, jeg hadde hevet et øyenbryn om det hadde vært noe andre jeg også.

Men jeg kjente han godt, selv om jeg ikke kjente han lenge. Vi var begge veldig åpne mot hverandre, og jeg har ikke hatt noen "Oj. Herregud, hadde jeg visst det her så ville jeg kanskje ikke blitt sammen med han". Jeg tror vi bare var veldig heldig, og vi begge kjente både at kjemien stemte, og vi kjente faktisk hverandre såpass godt at vi visste at vi ville bli en match.

Edit: Nå skal det sies at jeg møtte han for 5 år siden, møtte han IGJEN på nyttårsaften, hadde kontakt med han i 3 uker på facebook før vår første date. Det tok en uke fra vår første offisielle date til vi ble uoffisielt sammen. Håper det forklarer litt bedre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte å ha litt kontakt med kjærsten i mai/juni, fra august datet vi og i september/oktober ble vi sammen :)

Var ikke forelsket når jeg møtte han, men jo mer vi var sammmen jo sterkere ble følelsene :)

nå har vi vert sammen i litt over 1 år, og har det fantastisk :) :) Kunne ikke blitt sammen med han om jeg ikke var forelska. Det hadde blitt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Har kun hatt én kjæreste. Det to tre dater for å være helt eksakt, eller 1 1/2 uke.

Må dere være forelska for å bli sammen med en person? Ja

Blir dere sammen fordi dere er forelska? Ja

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert? Både og. Jeg følte jeg kjente ham relativt godt fordi vi hadde snakket mye sammen over nettet. Samtidig lærte jeg noe nytt om han hele tiden, og det likte jeg!

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen? Ja, det er det.

Selv om dere ikke er forelska? Jeg må være forelska for å kunne bli sammen med noen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

- Pleid og pleid, er så heldig at jeg bare har vært i to seriøse forhold. Første gangen tok det vel 3 uker fra første møte til forhold. I det forholdet jeg er i nå tok det nøyaktig 5 dager :rødme:

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

- Ja

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

- Tja. Man blir jo sammen fordi alt stemmer, kjemien er god og begge føler seg klare for, og ønsker å gå inn i et forhold :)

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

- Det kommer vel an på de individene som blir sammen. Det finnes jo noe som heter kjærlighet ved frste blikk også! ;) For meg og kjæresten min har det fungert fint å bli enda bedre kjent etterhvert. Man må bare være tålmodig med hverandre og vite at mennesker har forskjellige behov :jepp:

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Selv om dere ikke er forelska?

- Denne skjønte jeg ikke helt.

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelillemeg

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Selv om dere ikke er forelska?

1. Det tok nærmere ett halvt år fra vi møttes til vi ble kjærester. Dog hadde vi kjent til hverandre hele livet, men det var først da vi SÅ hverandre.

2. Ja, jeg mener at man må være forelsket når man blir sammen. Jeg mener ikke at det ikke kan fungere om man blir sammen før man har blitt forelsket, men det er jo noe av det grunnleggende i det å være "kjærester" at man har kjærlige følelser for hverandre. Men alt har sine fordeler, og ulemper.

3. Ja.

4. Det kan tas litt etterhvert.

5. ...Som sagt, alt har sine fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Selv om dere ikke er forelska?

1: Alt fra 2-4mnd.

2: Nei, blir sjeldent forelsket, og det tar veldig lang tid.

3:Jeg gjorde ikke det, men han gjorde det. Jeg ble dog forelsket litt senere.

4: Tja, kjenne litt iallfall. Tok ganske lang tid før jeg kjente han ordentlig godt.

5: Syns det er viktig å bli kjent først, men man blir jo også kjent når man er sammen, på en annen måte også.

(flyttet dog sammen etter å ha vært kjærester i 3 mnd, ble gravid etter 1 år og 1 mnd, ble forlovet etter 1 år sammen, og skal gifte oss 2 år og 7 mnd etter vi ble sammen. Så selv om jeg ikke var forelsket da, så ble jeg det senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Varierer stort. Med han jeg er sammen med nå tok det 5 år, men det er fordi vi var gode venner lenge før det ble noe mer. Da vi omsider begynte å date, ble vi nok sammen litt fortere enn normalt fordi vi allerede kjente hverandre såpass godt. Med exen tok det ganske nøyaktig 1,5 måned fra første date til vi ble kjærester.

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Jeg skjønner ikke hva som er poenget med å bli sammen med en person du ikke er forelsket i. Er det ikke det datingperioden er til? Nettopp å finne ut hva slags følelser som ligger til grunn her..?

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Ikke ene og alene, men det er jo en faktor. For meg er nok det viktigste at jeg kan forestille meg en fremtid med ham. Ting kan selvfølgelig forandre seg, og man kan lære nye ting om hverandre, men om jeg ikke kan forestille meg en hypotetisk fremtid hvor jeg er gift og har barn med denne mannen, ser jeg ingen grunn til å bli sammen med ham. Hvorfor bli kjærester hvis du vet det kommer til å ende? Det er jo bare å kaste bort tiden sin...

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Jeg mener man bør kjenne hverandre relativt godt, men i grove trekk. Yndlingsfarge og hvilke hobbyer han hadde som barn kommer i annen rekke. Hva slags person han er, hva slags holdninger og verdier han har, er svært viktig å vite før man går inn i noe.

Eller er det viktig å bli godt kjent først, så bli sammen?

Selv om dere ikke er forelska?

Er ikke dette samme spørsmål som over?

Edit: Ser at debatten har gått litt om hva man legger i forelskelse. For å spesifisere mener jeg selvfølgelig ikke at man skal tro man elsker noen før man blir sammen. Jeg mener slikt tar veldig lang tid, og "elske" er et ord som ikke bør misbrukes.

Endret av Gjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har det pleid å ta fra dere har møtt en person til dere har blitt sammen?

Det kommer helt an på personen. Min nåværende kjæreste og jeg møttes et par ganger først sammen med andre venner, før vi møttes alene. Så etterhvert glei det bare over til bli et forhold. Det var ikke sånn at vi spurte hverandre om vi var sammen, eller snakket om det. Det var en naturlig overgang.

Må dere være forelska for å bli sammen med en person?

Ja absolutt! Kjemien og kriblingen og forelskaføelsen må være der fra starten, hvis ikke ser jeg på det som et vennskap.

Blir dere sammen fordi dere er forelska?

Ja, det vil jeg si. Men siden det er denne naturlige overgangen, er det jo bare at vi møtes såpass ofte at vi etterhvert blir kjærester liksom.

Er det viktig å kjenne hverandre godt først, eller kan det tas litt etter hvert?

Kommer også helt an på. Jeg trodde jeg kjente kjæresten godt etter et par dater, men i dag vet jeg jo at jeg faktisk ikke kjente han i det heletatt. Man lærer jo å kjenne hverandre med tiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...