Gå til innhold

min datter ble ikke invitert

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke invitert
Skrevet

Ja min datter på 10 år ble ikke invitert.

Alle i klassen ble invitert bortsett fra henne og 2 andre elver. Jeg synes dette er så dårlig gjort.

Jeg ringer moren. Moren lyger og sier at det ikke skal være noe bursdagselskap hos henne jeg blir helt paff.

Jenta som går i klassen til min datter ble invitert hjem til oss i selskapet hennes for 3 uker siden.

Jenta mi er veldig stille og trist for tiden lillebror ligger i koma på sykehuset og det er noe alle vet.

Derfor synes jeg det var ekstra fælt at det var derfor hun ikke ble invitert fordi jenta i klassen ville ikke ha henne i selskapet fordi hun ikke er munter nok!

Slike ting som å bli invitert og inkludert og få være med på kjekke ting betyr ekstra mye når en har det vanskelig. Min datter gleder seg veldig over små ting og blir veldig trist for små ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dårlig gjort ingen tvil om det. Nå som du har tatt det opp med moren uten hell ville jeg tatt det opp med klassens lærer. Sånt burde være uakseptabelt.

Skrevet

Ja min datter på 10 år ble ikke invitert.

Alle i klassen ble invitert bortsett fra henne og 2 andre elver. Jeg synes dette er så dårlig gjort.

Jeg ringer moren. Moren lyger og sier at det ikke skal være noe bursdagselskap hos henne jeg blir helt paff.

Jenta som går i klassen til min datter ble invitert hjem til oss i selskapet hennes for 3 uker siden.

Jenta mi er veldig stille og trist for tiden lillebror ligger i koma på sykehuset og det er noe alle vet.

Derfor synes jeg det var ekstra fælt at det var derfor hun ikke ble invitert fordi jenta i klassen ville ikke ha henne i selskapet fordi hun ikke er munter nok!

Slike ting som å bli invitert og inkludert og få være med på kjekke ting betyr ekstra mye når en har det vanskelig. Min datter gleder seg veldig over små ting og blir veldig trist for små ting.

Ble rett og slett kjempelei meg av å høre dette. Noen mennesker er bare utrolig kalde. :(

Jeg tror at det er på tide med en mor og datter fornøyelsesdag, hvor dere feks drar til frisøren, får fine negler lagt, og kjøper en fin gave til lillebror som han kan få.. eller noe rimeligere om det heller er aktuelt.

Mange klemmer fra meg og lykke til..god bedring til lillebror. Krysser alt jeg har for at det skal gå bra med han.

klem

Skrevet

Har også opplevd det samme med min datter i den alderen. Her var de kun 5 norske jenter i klassen og alle var bestandig i bursdagen til hverandre. En dag ser jeg to av klassekammeratene pyntet av gårde. Sier til min datter at jeg hadde sett de. Da først kom det at hun ikke var invitert til bursdag. Jeg hadde så vondt av henne.

En stund etter hadde hun selv bursdag. Jeg hadde så lyst til å gjøre det samme tilbake, men fant ut at jeg ikke ville gå ned på samme nivå som dette barnet og moren hennes, så her ble alle invitert som vanlig.

Gjest Ruccola
Skrevet

Noen foreldre lar barna sine velge ut hvem som skal komme, fordi de ikke har plass til å invitere hele klassen.

For om det er 16 jenter i en klasse er det ikke alle hus som har plass til alle til bursdagsfeiring.

Jeg synes forsåvidt det er en grei ting, såsant det da ikke bare er en eller to som ikke blir invitert.

DA hadde jeg som mor satt foten ned og sagt at alle skulle inviteres.

Men unger er slue.....selv om moren har laget invitasjoner til alle er det jo ofte barna som leverer ut på skolen. Enkelte barn hadde da kastet invitasjonen til de de ikke ville ha der av en eller annen grunn...

Hjerterått, men enkelte barn er dessverre sånn :(

Gjør noe koselig med jenta di du, og ikke snakk noe mer om denne bursdagen. :klemmer:

Skrevet

Noen foreldre idag er bare opptatt av å glede barnet, ikke å oppdra barnet og gi det viktige livsleksjoner. Øyeblikkelig tilfredsstillelse uten tanke for fremtiden eller oppdragerrollen. De vil være poppis og bestevenn med barnet sitt, og vil ikke ta på seg foreldreansvaret.

Denne jenta i klassen din hadde hatt behov for foreldre som implementerte gjennom ord og handling at 1) man utelater ikke bare 1-3 og inviterer resten 2) man skal være omtenksom for dem som er i en vanskelig situasjon, og ta spesielt hensyn til dem.

Istedet prioriterer moren at jenta skal få ha en feiring akkurat som hun har mest lyst til, for å tilfredsstille det jenta etterspør. Da smiler hun til mamma og er så fornøyd. :nei:

Gjest antonym
Skrevet

ja det er trist å bli utstøtt fra felleskapet..har ikke klassen deres foreldere kontakter.? hos oss skal alle inviteres men min sønn ønsker ikke ene gutten..syns ikkje det er riktig å hode han utenfor og vil invitere han men vil snakke med moren om dette og foreslå at dei finner på noe annet den dagen slik at det rettogslett ikkje passer å komme.da er jo alle fornøyd eller?

Skrevet
:tristbla: Får helt vondt i hjertet av slikt jeg! Synes det er utrolig dårlig gjort å bare sette igjen et par elever fra en hel klasse! Jeg ville aldri tillat mitt barn å gjöre noe sånt! Kjempe slemt av moren til bursdagbarnet! Sier som flere her, finn på noe hyggelig sammen med datteren din denne dagen! Håper dere får en koselig dag, og de beste önsker til lillebror! Klem :klemmer:
Skrevet

ja det er trist å bli utstøtt fra felleskapet..har ikke klassen deres foreldere kontakter.? hos oss skal alle inviteres men min sønn ønsker ikke ene gutten..syns ikkje det er riktig å hode han utenfor og vil invitere han men vil snakke med moren om dette og foreslå at dei finner på noe annet den dagen slik at det rettogslett ikkje passer å komme.da er jo alle fornøyd eller?

Hvorfor skal du gjøre det? Hvordan skal sønnen din da lære at det ikke er greit å utelukke noen? Da er det bedre å bare invitere noen får. Invitetet man nesten alle må man invitere alle.

Skrevet

Har også opplevd det samme med min datter i den alderen. Her var de kun 5 norske jenter i klassen og alle var bestandig i bursdagen til hverandre. En dag ser jeg to av klassekammeratene pyntet av gårde. Sier til min datter at jeg hadde sett de. Da først kom det at hun ikke var invitert til bursdag. Jeg hadde så vondt av henne.

En stund etter hadde hun selv bursdag. Jeg hadde så lyst til å gjøre det samme tilbake, men fant ut at jeg ikke ville gå ned på samme nivå som dette barnet og moren hennes, så her ble alle invitert som vanlig.

Jeg passet noen barn i en familie, og opplevde dette problemet på nært hold. To 7 år gamle jenter gikk i samme klasse og bodde tvers overfor hverandre i samme gate. Den ene jenta hadde bursdag først, og inviterte alle jentene i klassen. Den andre jenta hadde bursdag en måneds tid etterpå, og inviterte alle minus 2, deriblandt hun i samme gate ("min" jente). Denne jenta som ikke ble invitert ble ubeskrivelig lei seg, og kunne ikke skjønne hva hun hadde gjort og hvorfor nabojenta ikke likte henne lenger.. I hennes øyne skulle det stor forbrytelse til for å ikke få komme på bursdag. Løsningen i den familien var å ta spesielt hensyn til jenta i en tid, med å invitere over en jente fra klassen på lørdager til å leke osv. Jeg var hjemme med henne en slik lørdag hvor hun hadde en annen jente fra klassen på besøk. Og jaggu kommer ikke monsteret fra andre siden av gata bare gående inn og skal joine leken, inviterer seg selv som om ingenting har hendt. Jeg ble da streng og sa til henne at X har besøk, så hun kan ikke komme hit og leke nå. Hun må gå hjem. Hun skjønte ingenting, men aksepterte at hun måtte gå. Og - tror du ikke moren hennes ringer til "min" jentes mor og klager og spør hvorfor hun ikke får være med å leke? Den slemme barnevakten hadde nektet henne å komme inn...

Enkelte folk eier ikke skamvett. Jeg ville ikka ha noe av at nabojenta skulle komme inn og leke splitt-og-hersk, og ødelegge lørdagsbesøket for "min" jente, som er meget mulig når man har 3 småjenter som leker ilag. Moren støttet meg i min beslutning, men syntes kanskje jeg var litt vel streng :)

Skrevet

Hadde jeg vært moren du hadde kontaktet med et slikt forslag, hadde jeg blitt veldig såret og lei meg. Nå kjenner jeg selvsagt ikke deres situasjon, men..

Skrevet

Når jeg var i den alderen der jeg skulle invitere til bursdag så var moren min konsekvent på at enten var det alle jentene i klassen, hele klassen, eller ingen. Alle jentene ble alltid invitert, og vi kom alltid i hverandres bursdager. Men kan huske at når en gutt hadde bursdag, hadde han vært i alle de andre sin, men selv hadde han ikke lyst å invitere alle slik at 2 ble uinnvitert. Læreren tok en telefon til moren som dukket opp og spurte sønnen sin hva dette var for noe, hun hadde da skrevet ut invitasjoner til alle. Alle ble bedt likevel, og hadde en god dag. :popcorn:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ta å intivter alle utenom hennes unge neste gang det er bursdag da? vedder på at den snørrungen er like ufyselig som moren sin uansett.

Gjest Ikke invitert
Skrevet

Ja og alle elvene har alltid invitert enten alle jentene eller alle guttene eller alle av begge.

Ja og denne familien som ikke inviterte min datter er en av de to familiene som tjener absolutt mest i året og har det absolutt største huset. Her snakker en hus som er 4 ganger størrelsen på et stort rekkehus. Den andre i klassen som har hus i samme størrelse det er vel kanskje litt større, det er slik at at jeg holdt på å gå meg vill i huset,-Tror det er 6 bad og 4 toalett 2 badstu 1 kjeller med svømmebasen og boble bad + XX antall ganger og andre rom selvsagt. Så i dette tilfellet her blir det for dumt og snakke om plass mangel eller noe slikt. :sukk:

Synd hadde de bodd i et vanlig hus kunne en jo sagt det ikke var plass..

Jeg tror faktisk det er like mye ller mere moren som ikke ønsker og invitre min datter.

Skrevet

Du skal lære sønnen din å ikke ekskudere noen, men samtidig skal du elgge opp til å ekskuldere han likevel?

Og jeg hadde blitt fly forbanna om en mor hadde ringt meg, og bedt meg finne på noe annet den dagen, for at min sønn ikke skulle komme i bursdagen. Hvor frekk er det mulig å bli? Og du skal liksom lære sønnend in noe, men har lov til å være frekk selv, fordi du er voksen?

Enten inviterer du han fordi dere vil at han skal komme, eller så får du faen meg stå for at han ikke blir invitert.

Skrevet

Hjerterått, men enkelte barn er dessverre sånn :(

For ikke å snakke om voksne..

Min tyske venninne skulle ha fødselsdagsselskap, mange sa de skulle komme.. og kom ikke.

Tror hun ble veldig lei seg.

Gjest Ikke invitert
Skrevet

Ble rett og slett kjempelei meg av å høre dette. Noen mennesker er bare utrolig kalde. :(

Jeg tror at det er på tide med en mor og datter fornøyelsesdag, hvor dere feks drar til frisøren, får fine negler lagt, og kjøper en fin gave til lillebror som han kan få.. eller noe rimeligere om det heller er aktuelt.

Mange klemmer fra meg og lykke til..god bedring til lillebror. Krysser alt jeg har for at det skal gå bra med han.

klem

Min datter vil ikke. Hun sier bare at hun helst vil late som ingenting, og gjør vi noe kjekt i lag blir det ikke gøy for det vil bare minne henne på at hun ikke er invitert.

Moren til en av de andre som ikke ble invitert ringte meg bare for å fortelle at datteren deres heller ikke var invitert og at deres datter lå og gråt. Det hjalp litt og vite at det var 2 andre i klassen som heller ikke var invitert, vi viste ikke det før hun ringte. Så var det veldig godt og fortelle litt sånt om de andre elevene i klassen til min datter var nok det som trøstet mest at hun var ikke den eneste som ble lei seg.

Det var veldig ekkelt for min datter på skolen onsdag for folk snakket om selskapet og lurte på hvorfor hun ikke var invitert… Min datter klarte ikke og svare en gang. På torsdag og fredag prøvde andre og skåne henne og snakket ikke om selskapet når hun var der så hun følte seg utenfor istedenfor.

Skrevet

TS; du sier det er 2 andre som ikke ble invitert. Hva med å ta kontakt med disse, så kan du organisere noe hyggelig for alle den dagen bursdagen er?

Skrevet

Vil ikke det lureste, på lang sikt, være om bursdagsjenta er den eneste som ikke blir invitert til selskapet til de to utestengte jentene neste gang? La henne få igjen med samme mynt? Så året etter starter dere på ny frisk og inviterer alle igjen, bare for å vise henne hvor lite gøy det er å bli utestengt. La henne smake sin egen medisin.

Om dere ikke vil bruke bursdager til slikt - arranger noe gøy utenfor bursdager. En jentegreie. Overnattingsselskap hvor de spiser popcorn og maler negler og hører på musikk og skravler. Og inviterer alle jentene utenom denne jenta. Hvis det blir noe spørsmål så ta den med "åh? Jeg forsto det slik at vi ikke inviterte hverandre jeg?"

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ja og denne familien som ikke inviterte min datter er en av de to familiene som tjener absolutt mest i året og har det absolutt største huset. Her snakker en hus som er 4 ganger størrelsen på et stort rekkehus.

Det er totalt irrelevant hvor stort huset til bursdagsbarnet er, vel. Det blir som å si "siden hun har så stort hus burde hun invitere alle på hele skolen!"

Størrelsen på huset har ikke noe å si for hvem hun inviterer (eller i ditt tilfelle ikke inviterer)

Jeg har selv vært den som ikke ble invitert til ting "alle andre" ble invitert med på. Det er direkte hjerterått, slemt og veldig lite hyggelig. Og det var vondt der og da, men jeg er allikevel på lag med dem som ikke inviterte meg..

Bursdagsbarn (og familie) bør få lov til å velge hvem de vil ha i sitt hus uten å bli kjefta på. Du kan ikke bestemme over andre mennesker på den måten som du ønsker, TS. Så lenge en aktivitet foregår i mitt hus, er det jeg som bestemmer hvem som skal være der. Det kan være en million grunner til at dattern din ikke ble invitert.

Jeg foreslår at du tar med datteren din og gjør noe gøy den dagen, som hun kan skryte av til vennene sine neste gang de møtes ;)

"åja, var dere i bursdagen til Anne? Jeg var på tusenfryd jeg, og vant en kjempediger bamse og tok den største karusellen. Det var kjempegøy!", hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...