Gå til innhold

Du utro? Artikkelen


B.A.

Anbefalte innlegg

Jeg leste artikkelen her på KG som heter Du, utro? og da må jeg ærlig innrømme at jeg fikk litt sjokk over at noen av punktene stemmer på meg. Og jeg har kjæreste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du er litt redd for å binde deg, bare? Og ubevisst tar litt avstand i den forstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke skrevet ferdig innlegget mitt før jeg plutselig hadde postet det.

Poenget var ikke bare at noen av tingene stemte på meg, vil tro at flere enn meg har vært innom tanken på noen av disse tingene selv om de er i lykkelige forhold.

Men som det står i artikkelen vil da dette bety at jeg åpner for utroskap bare ved å ha tenkt disse tankene. Er vel nok et eksempel på standaren på atriklene her inne på KG, men jeg kan bare ikke la være å bli provosert av dette.

Lurer på om det er sånn for noen andre og? At dere har tenkt noen av disse tingene, men det betyer ikke nødvendigvis at vi kommer til å være utro og at varsellampene burde gå for fullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et lykkelig forhold, som har vart i 4 år nå, og jeg kan ikke si at noen av punktene akkurat stemte ordrett på meg, men noen av punktene kan selvsagt jeg å ha vært innom i løpet av årene, men kanskje ikke like radikalt.Jeg har jo guttevenner jeg betror meg til, men jeg lar ikke vær å betro meg til kjæresten av den grunn. Allikevel så har ikke tanken falt meg inn å skulle være utro, selv om jeg betror meg til andre menn, og drar med andre menn på byen. Om jeg gjør det, så vet selvsagt kjæresten om det.

Det ligger i menneskers natur å være nysgjerrig på mennesker, og jeg kan jo ikke si at jeg aldri har vært interessert i andre menn, bare fordi jeg er i et forhold, men det er en lang vei å gå fra å være nysgjerrig på en annen mann, og til faktisk å legge an på vedkommende og å faktisk være utro.

Endret av melis90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

De artiklene hadde ikke vært verdt blekket de ble skrevet med. Sikkert derfor de bare offentliggjøres på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som ikke stemmer her.. ingen av punktene stemmer på meg, men ser lett for meg at om noen føler seg truffet, har KG på en måte gitt dem signal om at de er klare for å ta steget.

Ekkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Noen av punktene stemmer litt på meg, men ikke helt ordrett eller i så høy grad som det blir beskrevet i artikkelen. Og jeg har en kjæreste og har aldri vært utro i mitt liv.

Det ene som stemte relativt ordrett på meg var: 7. Fordømmer ikke utroskap

Du forsøker å overbevise partner om at trekant kan være spennende, eller at monogami ikke nødvendigvis er malen.

Synes de blander kortene litt her da, en trekant hvor begge parter er med på det er veldig langt fra utroskap i min bok.

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vel ...

Jeg har ikke vært utro og jeg kommer ikke til å være det heller.

Men jeg har opplevd utroskap. Og hadde jeg visst om noen av disse signalene kunne jeg ha avslørt utroskapen noe tidligere.

Det som provoserte mest i artikkelen er at forklaring av andres utroskap skal være et tegn på at man er på vei dit selv. Jeg mener hardt og bestemt at den beste løsningen i et forhold er at man er trofast. Når forholdet tar slutt så gjør man det slutt før man begynner å rote med andre. Det er nesten alltid den beste løsningen. Dessverre er ikke verden 100 % firkantet og det hender derfor at noen først finner ut etter at de har hatt sex med en annen person at de faktisk kan ha det fint med noen andre enn dritt- sekken/kjerringen de er gift med. Så etter utroskapen går de på flekken - og ikke nødvendigvis til et forhold med sin ONS.

Jeg kan altså godt forstå hvorfor utroskap noen ganger skjer. Det er ikke det samme som at jeg forsvarer eller forherliger det. Jeg vil aldri anbefale noen å være utro, men jeg vil heller aldri fordømme noen nord og ned for et ONS der resultatet er at de bryter ut av forholdet like etter. Jeg vil aldri kunne forklare eller forsvare noen som med jevne mellomrom/regelmessig går bak ryggen på sin kjære i en årrekke - det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke giddet lese artikkelen, fordi det meste som skrives bare tar for seg problemer på en overfladisk måte. Jeg er singel og har venner eller møter noen jeg tenner på, men har ikke hatt sex av den grunn.

Tror det kan ligge en fare i å betro seg til en venn når man er i et forhold og har problemer. Følelser kan oppstå fordi det blir så tett og ikke minst kan mannen også bli følelsesmessig berørt av samme grunn. Det har jeg opplevd og det endte med sex og vennskapet ble holdt på avstand og aldri det samme igjen. Å prate om andre ting, data, politikk var aldri noe som satte følelser i gang.

Å fantasere om sex med en annen og føle seg tent, er noe alle opplever også når man er i et forhold. Det er hva man gjør med det og ikke fantasien som er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente meg igjen i noen av punktene i artikkelen. Jeg har vært sammen med min kjære i 5 år, men kunne aldri funnet på å være utro. Jeg mener mange av punktene er ting man vil føle og tenke på til tider. Kanskje man har en litt tøff periode som fører til at man ikke er helt fornøyd med tilværelsen..

Det er ikke nødvendigvis en sammenheng i å føle seg igjen i noen av punktene i artikkelen og det å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...