Gå til innhold

Verdens beste pastasaus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja vi venter jo stadig på denne normerte oppskriften hennes, men ikkeno skjer :snurt:

Den pastasausen er snart i kategorien luftsuppe og venteboller.:filer:

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp. :filer:

Eller stekte ærsfæler, som de kaller der slekten min kommer fra. (Det betyr stekte elgspor, for oss fra litt mer dannede strøk.)

• Liker 7
Skrevet

a. skaper blest rundt sin "person"! villedende reklame ass :( skuffa... jeg vil også lære hvordan ekte pastasaus lages!

Skrevet (endret)

Vel, akkurat den må jeg innrømme at jeg stusser litt over. Det er jo omtrent som å lage en vanlig brun saus og kalle det sjampignonsaus :fnise:

Fordi det er mye lettere å si til mannen min når han spør hva vi skal ha til middag, at vi skal ha carbonara, enn å si at vi skal ha hvit pastasaus av egg, parmesan, fløte, hvitløk og bacon :lol:

Endret av Ashelia
  • Liker 1
Skrevet

Fordi det er mye lettere å si til mannen min når han spør hva vi skal ha til middag, at vi skal ha carbonara, enn å si at vi skal ha hvit pastasaus av egg, parmesan, fløte, hvitløk og bacon :lol:

Men det får du jaggu begynne å si heretter. For selv om du neppe provoserer hverken fransk chef-garde, eller italiensk kokke-mafia noe særlig, kan du regne med at Antoinette setter fileteringskniven i nakken på deg. Og jeg kan oppriktig talt ikke se for meg at det burde anbefales på noen som helst måte.

• Liker 5
Skrevet

nei, i det italienske kjøkken SKAL det være mye pasjon og sjalusi, knivkamper er en naturlig ingrediens i enhver tomatsaus!

• Liker 8
Skrevet

:jepp: I fantasisaus

• Liker 2
Skrevet

nei, i det italienske kjøkken SKAL det være mye pasjon og sjalusi, knivkamper er en naturlig ingrediens i enhver tomatsaus!

Joda, men det kan ikke være mer enn en liten klype sukker..!

• Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet

:jepp: I fantasisaus

Med noen helstekte bortfløyne ryper, og en ventesuppe ved siden av. :)

(Herlig barndom; "Hva skal vi ha til middag, mamma??" Like frustrert og forvirret hver gang vi skulle ha de forbaskede bortfløyne rypene...)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er alt for mye dritt i den oppskriften. Jeg har lært å lage tomatsaus på Sicilia og den skal være rimelig plain og koke leeeenge. For mange ingredienser slår hverandre ihjel og ødelegger hele sausen.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ah! Denne perlen av en tråd hadde jeg glemt aldeles ut - takk for reprisen!

:hoho:

Endret av Aricia
  • Liker 3
Gjest Elastica
Skrevet

Sant nok. Men Antoinettes superoppskrift med røkt paprika har vi ennå ikke fått. :lur:

AnonymBruker
Skrevet

Folkens, tråden er 2 år gammel.

Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet

Og det gjør ingenting. Beste tråden jeg har lest her inne så langt. :skratte:

• Liker 1
Skrevet

... noe som forklarer bruken av ordet "reprise". :nigo:

• Liker 6
Skrevet

:hoho: Minner, minner! :tommelsmil:

En KG-klassiker - til glede for nye lesere!

• Liker 3
Skrevet

Digger denne! Like bra i dag som for to år sida :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Sant nok. Men Antoinettes superoppskrift med røkt paprika har vi ennå ikke fått. :lur:

Stor i kjeften og snar å spring som de sier norpå :nigo:

• Liker 6
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor han har i oreganoen og de andre krydderiene på slutten?? Man svitsjer jo dette sammen med løken, kjøttdeigen og fettet i starten... Fett bærer smak.

Krydder skal has i helt mot slutten eller så kan krydderet gi en bitter smak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Krydder skal has i helt mot slutten eller så kan krydderet gi en bitter smak.

Pepper skal ikke koke med i retten (kan gi bitter smak), men urter skal selvfølgelig det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...