Gjest Katee Skrevet 25. oktober 2010 #81 Skrevet 25. oktober 2010 Al setter seg ned med den største popcorn-boksen noensinne og observerer matkrigen Endelig har noen reddet meg bort fra singelforumet! 3
ashera Skrevet 25. oktober 2010 #82 Skrevet 25. oktober 2010 vi du ha litt mens du venter, også, Alyah? 2
Gjest Katee Skrevet 25. oktober 2010 #83 Skrevet 25. oktober 2010 vi du ha litt mens du venter, også, Alyah? Takk som byr!
InLoveWithLife Skrevet 25. oktober 2010 #84 Skrevet 25. oktober 2010 Takk som byr! Jeg joiner!! Dette er jo helt sykt.. Kanskje Antoinette er Helstrøm forkledd i jenteklær som gjemmer seg på KG-forumet? 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #85 Skrevet 25. oktober 2010 ja der har du det! hellstrøm, du er busta!!!
Gjest Ludovie Skrevet 25. oktober 2010 #86 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg joiner!! Dette er jo helt sykt.. Kanskje Antoinette er Helstrøm forkledd i jenteklær som gjemmer seg på KG-forumet? Øh, nei. Det tror jeg nok ikke. For innleggene hennes tyder på at hun er en sånn forholdsvis god hobbykokk, men definitivt ikke mer. 5
InLoveWithLife Skrevet 25. oktober 2010 #87 Skrevet 25. oktober 2010 Øh, nei. Det tror jeg nok ikke. For innleggene hennes tyder på at hun er en sånn forholdsvis god hobbykokk, men definitivt ikke mer. Enig i det 2
Auri Skrevet 25. oktober 2010 #88 Skrevet 25. oktober 2010 Du bør virkelig ta beina fatt her. Kalle hvit pastasaus for Carbonara Når jeg koker spaghetti, blander en eggplomme og fløte og heller over (og utelater parmesan, for det ække jeg noe glad i) kaller jeg det også for Carbonara Vi kan ta beina fatt og løpe i lag Fysj og skam på oss! Et under at vi ikke er utestengt fra matforumet for lenge siden! Eller at ikke italierne har kidnappet oss og isolert oss fra sivilasjonen 5
Isis_ Skrevet 25. oktober 2010 #89 Skrevet 25. oktober 2010 Dette må jeg følge med på! *Mine innlegg*
Plym Skrevet 25. oktober 2010 #90 Skrevet 25. oktober 2010 Dette er jo akkurat som i gamle dager Hørte jeg egyptisk bomull? 9
Dark Star Skrevet 25. oktober 2010 #91 Skrevet 25. oktober 2010 Dette er jo akkurat som i gamle dager Hørte jeg egyptisk bomull? Nesjda, man har vel ikke egypisk bomull i pastasus, Plym 6
Plym Skrevet 25. oktober 2010 #92 Skrevet 25. oktober 2010 Nesjda, man har vel ikke egypisk bomull i pastasus, Plym Nei, ikke i den autentiske, sikkert... 6
Toro Skrevet 25. oktober 2010 #93 Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Dere damer er ikke sanne. .humre. Det jeg lager er nok nærmere det Billy Boy lager enn det Antoinette kreerer. Poenget er jo å lage noe en selv liker med de råvarene en har tilgjengelig. Ellers har Heston Blumenthal gjordt et hederlig forsøk på lage den perfekte bolognese. ps. Tror dere venter forgjeves på oppskrift fra Antoinette, hun tør aldri i verden å legge den ut. Endret 25. oktober 2010 av Toro 7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #95 Skrevet 25. oktober 2010 antoinettes oppskrift er like hemmelig som hjemmesiden med bl.a bilder av egyptiske bomullslaken 7
Gjest Eventyr3 Skrevet 25. oktober 2010 #96 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg joiner!! Dette er jo helt sykt.. Kanskje Antoinette er Helstrøm forkledd i jenteklær som gjemmer seg på KG-forumet? hahahahahhaha 1
Gjest Anjelika Skrevet 26. oktober 2010 #97 Skrevet 26. oktober 2010 Det jeg lager er nok nærmere det Billy Boy lager enn det Antoinette kreerer. Poenget er jo å lage noe en selv liker med de råvarene en har tilgjengelig. Enig! Pastasaus er for meg litt slumpemat som lages etter "man tager hvad man haver"-prinsippet, lager vel forskjellig saus hver gang jeg. Og hvis jeg har lyst til å ha bønner i, ja så tar jeg faenmeg bønner i Det er fint å kunne noen grunnleggende regler og gøy å lage autentiske retter etter oppskrifter av og til, men ingen gode kokker er bundet av det. De superkokkene jeg kjenner leser kokebøker for inspirasjon, aldri for å følge oppskriftene til punkt og prikke. Hvis du eier et kokebokstativ og står på kjøkkenet med måleskjeer og stoppeklokke og ikke har oppfinnsomhet nok til å justere eller finne gode erstatninger for ingredienser så er du en amatør. 2
Mixelite Skrevet 26. oktober 2010 #98 Skrevet 26. oktober 2010 Hvis man koker en pastasaus lenge nok, trenger man ikke sukker i den i det hele tatt, er min erfaring. Den siste sausen jeg laget med kjøttdeig, løk, gulrot, hermetisk tomat, litt tomatpure, mais, hvite bønner, salt, pepper og en klype kanel(som også søter), kokte i to timer og ble tykk og søt. 2
Frk. Belle Skrevet 26. oktober 2010 #99 Skrevet 26. oktober 2010 Hvis man koker en pastasaus lenge nok, trenger man ikke sukker i den i det hele tatt, er min erfaring. Den siste sausen jeg laget med kjøttdeig, løk, gulrot, hermetisk tomat, litt tomatpure, mais, hvite bønner, salt, pepper og en klype kanel(som også søter), kokte i to timer og ble tykk og søt. Ahhhh hørtet digg ut
seilice Skrevet 26. oktober 2010 #100 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Haha jeg ble faktisk sulten på pasta etter å ha lest denne tråden, nam, nam. Tror faktisk jeg skal gå å lage meg en god og meget ukorrekt pastasaus med det samme Snakkes! Endret 26. oktober 2010 av seilice
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå