Gå til innhold

Når en har følelser for mer enn en...


frk.86

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her, men jeg trenger virkelig råd fra noen utenifra.

Jeg har en fantastisk kjæreste og samboer som jeg har vært sammen med nå i 2,5år.

Han er varm, omtenksom, smart, familiekjært og fremtidsrettet! Jeg har egentlig ingenting vondt å si om min kjære, han er virkelig drømmemannen!!

Men jeg er ikke sikker på om han er min drømmemann...

Han er en introvert og jeg en ekstrovert, jeg vet ikke hva det sier dere?!

Men jeg er utadvent, elsker oppmerksomhet (liker å si mine meninger og ikke redd for å vises i mengden), leken,snakker om følelser, litt impulsiv m.m

Han er rolig, organisert, snakker ikke om følelser (med unntak av det positive), ser veldig enkelt på livet, liker ikke å vises og er vel egentlig min rake motsetning.

På mange måter er det godt, jeg trenger noen som er stødig når jeg stresser, eller som kan se klart når følelsene mine tar overhånd!

Men jeg savner leken, imupulsen, lysten til å leve! (ingen av oss som ikke ønsker å leve, men om dere forstår?!)

Og det finnes en annen, han er min kjæres motsetning; leken, impulsiv, rappkjefta (på en måte som jeg liker), men på samme tid har han "lekt fra seg" og ønsker å slå seg til ro...

Denne mannen/gutten får hjertet mitt til å slå i 30min, selv om vi bare har sett på hverandre, eller bare snakket sammen i ett minutt...

Jeg har prøvd å fortrenge det i laaang stund (1år), men det begynner å bli vanskelig...

Og nå vet jeg ikke lenger..

Hjelp?

Endret av frk.86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eventyr3

For meg virker det som du leter etter mann med gode verdier, men samtidig er leken. og det er helt ok, for de finnes så klart, men det virker ikke som mannen du er sammen med nå er den typen.(utifra det du selv har skrevet om han.)

Og så sier du at det er en annen mann som er leken, men moden også. Han får også hjertet ditt til å banke.

Du sier også at du har prøvd å fortrenge det i 1 år, men at det begynner å bli vanskelig.

Du bør nok gå videre ja. Mannen du er sammen med nå fortjener bedre.

Jeg sier ikke at du er slem, men hvis det er sånn at du bare venter på at du skal sprekke, da kan du like godt slå opp nå og ikke kaste bort mer av tiden hans slik at han også kan finne en dame som passer ham bedre.

Du kan jo også ta det opp med han du sammen med nå så klart.

Si at du savner ditten og datten i forholdet deres osv.

Men det har du vel kanskje gjort? jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til aa kaste det bort paa et forhold du ikke foeler er godt nok.

Da gaar du videre. Proever paa nytt med ny mann.

Og mannen du har naa faar gjort det samme og finner en som passer bedre for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som du leter etter mann med gode verdier, men samtidig er leken. og det er helt ok, for de finnes så klart, men det virker ikke som mannen du er sammen med nå er den typen.(utifra det du selv har skrevet om han.)

Og så sier du at det er en annen mann som er leken, men moden også. Han får også hjertet ditt til å banke.

Du sier også at du har prøvd å fortrenge det i 1 år, men at det begynner å bli vanskelig.

Du bør nok gå videre ja. Mannen du er sammen med nå fortjener bedre.

Jeg sier ikke at du er slem, men hvis det er sånn at du bare venter på at du skal sprekke, da kan du like godt slå opp nå og ikke kaste bort mer av tiden hans slik at han også kan finne en dame som passer ham bedre.

Du kan jo også ta det opp med han du sammen med nå så klart.

Si at du savner ditten og datten i forholdet deres osv.

Men det har du vel kanskje gjort? jeg vet ikke.

Eventyr3 er en klok mann. Du burde høre på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventyr3 er en klok mann. Du burde høre på ham.

Vi har jobbet en del med forholdet vårt, så han er klar over over det jeg sier her også.

Vi har prøvd å gå fra hverandre, men da har det slått inn "du vet ikke hva du har før du mister det"

Mannen jeg er sammen med har alt jeg leter etter, om du ser bort i fra lekenheten og jeg elsker han! Så det at jeg har falt for en annen når jeg er sammen med min kjære er veldig tungt.

Jeg er redd fra å gå fra han å finne ut at jeg angrer, at dette bare er "spennende" fordi jeg tror det kan være det jeg leter etter. Men hva om det er feil?

Vi har det jo på mange plan veldig bra sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett for å tiltrekke seg andre når man ikke har det bra med kjæresten, men av erfaring så er det ikke sikkert den nye mannen er like spennede med tiden som han er nå. Når man er forelsket viser man jo sine beste sider. Uansett tror jeg ikke du vil klare å få det bra i det forholdet du er i nå så lenge du "pleier" han andre. Man suger til seg alt man kan av de egnskapene man savner i en mann.

Uansett bør du ikke pine kjæresten lenger. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett for å tiltrekke seg andre når man ikke har det bra med kjæresten, men av erfaring så er det ikke sikkert den nye mannen er like spennede med tiden som han er nå. Når man er forelsket viser man jo sine beste sider. Uansett tror jeg ikke du vil klare å få det bra i det forholdet du er i nå så lenge du "pleier" han andre. Man suger til seg alt man kan av de egnskapene man savner i en mann.

Uansett bør du ikke pine kjæresten lenger. Lykke til.

Ja, det er det. Men vi har det jo bra sammen! Sexen er bra, selv om jeg ikke tenner like mye på han som før (det er vel vanlig etter 2,5år?!) og vi prater sammen og gjør ting sammen..

Og det må nevnes, jeg og den andre mannen treffes ikke, vi har heller ikke særlig kontakt!

Vi var/er venner, men treffes bare ved anledninger hvor hele vennegjengen er sammen! Og det er ingen andre enn min bestevenninne som vet eller har forstått/oppfattet situasjonen!

Det som gjorde frustrasjonen stor i går var at jeg måtte ta kontkt med han ang. noe som skulle ordnes i forhold til ei felles venninne.

samtalen var kort og ikke noe mer uvanlig enn en kort vennskapslig samtale.

Så jeg føler ikke at jeg "dyrker han".

Når det er lenge siden jeg har sett eller pratet med han så tenker jeg ikke så mye å han, men det kommer og slår meg hardt i bakhodet når jeg først treffer han!

huff!

Jeg vil(!!) få det til med samboeren min!

Jeg elsker han og familiene våre går godt sammen og alt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Men vi har det jo bra sammen! Sexen er bra, selv om jeg ikke tenner like mye på han som før (det er vel vanlig etter 2,5år?!) og vi prater sammen og gjør ting sammen..

Og det må nevnes, jeg og den andre mannen treffes ikke, vi har heller ikke særlig kontakt!

Vi var/er venner, men treffes bare ved anledninger hvor hele vennegjengen er sammen! Og det er ingen andre enn min bestevenninne som vet eller har forstått/oppfattet situasjonen!

Det som gjorde frustrasjonen stor i går var at jeg måtte ta kontkt med han ang. noe som skulle ordnes i forhold til ei felles venninne.

samtalen var kort og ikke noe mer uvanlig enn en kort vennskapslig samtale.

Så jeg føler ikke at jeg "dyrker han".

Når det er lenge siden jeg har sett eller pratet med han så tenker jeg ikke så mye å han, men det kommer og slår meg hardt i bakhodet når jeg først treffer han!

huff!

Jeg vil(!!) få det til med samboeren min!

Jeg elsker han og familiene våre går godt sammen og alt!! :)

Dersom du vil og elsker han og han deg så klarer dere dette. Jeg har erfart at kjærligheten er så utrolig skjør og ja man merker ikke hva man mister før man har mistet det. Jeg fokuserer på alt det positive kjæresten min har og klarer å leve med det jeg ikke får fra han. Ingen er perfekt og vi må gå litt i oss selv også og heller fokusere på å være den rette. Ikke bare forlange. Jeg har lært så utrolig mye gjennom den prossesen jeg har vært igjennom og det tok lang tid før jeg lærte meg å sette pris på det jeg har.

Jeg tror alle blir betatt og forelsket i noen andre iløpet av et langt forhold, men da er du kun seg selv som kan ta et valg og kontroll over livet sitt. Når man konsenrere seg om det man har så faller man ikke ut i fristelser, men det må pleies hele veien. Jeg bare sier min erfaring og nå som 30 år er jeg glad for lærdomen jeg har fått og det er forsint å tenke på hva jeg kunne ha gjort anerledels. Det er så lett for at man legger seg opp i bagateller og glemmer de små viktige tingene. En dag kan bagatellene drepe kjærligheten og da er det kanskje for seint.

Uansett vi har kun et liv og det er for kort til å gå rundt å ikke ha det bra. Enklere sagt en gjort. Det vet jeg alt om.

Igjen masse lykke til. Virker nå som du vil og da må du gripe sjangsen nå og ikke vente til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil og elsker han og han deg så klarer dere dette. Jeg har erfart at kjærligheten er så utrolig skjør og ja man merker ikke hva man mister før man har mistet det. Jeg fokuserer på alt det positive kjæresten min har og klarer å leve med det jeg ikke får fra han. Ingen er perfekt og vi må gå litt i oss selv også og heller fokusere på å være den rette. Ikke bare forlange. Jeg har lært så utrolig mye gjennom den prossesen jeg har vært igjennom og det tok lang tid før jeg lærte meg å sette pris på det jeg har.

Jeg tror alle blir betatt og forelsket i noen andre iløpet av et langt forhold, men da er du kun seg selv som kan ta et valg og kontroll over livet sitt. Når man konsenrere seg om det man har så faller man ikke ut i fristelser, men det må pleies hele veien. Jeg bare sier min erfaring og nå som 30 år er jeg glad for lærdomen jeg har fått og det er forsint å tenke på hva jeg kunne ha gjort anerledels. Det er så lett for at man legger seg opp i bagateller og glemmer de små viktige tingene. En dag kan bagatellene drepe kjærligheten og da er det kanskje for seint.

Uansett vi har kun et liv og det er for kort til å gå rundt å ikke ha det bra. Enklere sagt en gjort. Det vet jeg alt om.

Igjen masse lykke til. Virker nå som du vil og da må du gripe sjangsen nå og ikke vente til imorgen.

Takk! Det var utrolig godt å få et positivt svar :)

Jeg føler mange ganger at det er urettferdig for min kjære at jeg har følelser for en annen på samme tid som jeg elsker han.

Han er en fantastisk mann som bare fortjener det beste, og innimellom føler jeg at jeg ikke klarer å være det for han.

Vi er veldig forskjellige og det krever mye av oss begge! Vi gikk for fort frem den gangen vi ble sammen og det gjorde at vi ble tidlig etablert og fikk ikke muligheten til "bare å være kjærester". Det alene kan jo være det som gjør at det å kjenne det "bruse i kroppen" blir veldig fristende...

En annen ting, jeg er ikke veldig enkel å leve sammen med,

jeg har spiseforstyrrelse og et dårlig forhold til mat og kropp!

I perioder klarer jeg ikke kroppskontakt og har noen humørsvigninger som kan minne om pms..

Det er egentlig helt utrolig at han holder ut til tider, snille gode mannen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det var utrolig godt å få et positivt svar :)

Jeg føler mange ganger at det er urettferdig for min kjære at jeg har følelser for en annen på samme tid som jeg elsker han.

Han er en fantastisk mann som bare fortjener det beste, og innimellom føler jeg at jeg ikke klarer å være det for han.

Vi er veldig forskjellige og det krever mye av oss begge! Vi gikk for fort frem den gangen vi ble sammen og det gjorde at vi ble tidlig etablert og fikk ikke muligheten til "bare å være kjærester". Det alene kan jo være det som gjør at det å kjenne det "bruse i kroppen" blir veldig fristende...

En annen ting, jeg er ikke veldig enkel å leve sammen med,

jeg har spiseforstyrrelse og et dårlig forhold til mat og kropp!

I perioder klarer jeg ikke kroppskontakt og har noen humørsvigninger som kan minne om pms..

Det er egentlig helt utrolig at han holder ut til tider, snille gode mannen min!

Bare hyggelig om noe av det jeg skriver kan hjelpe deg på din vei :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Jeg er heller ikke den enkleste personen å leve sammen med, men det er ikke han heller tenker jeg. Jeg har vært gjennom et tøfft år pga samlivsbrudd med barn innibilde og jeg har ikke klart å gi så mye selv i perioder pga jeg har vært langt nede. Tenker at kjæresten min er unik som har vært her for meg hele tiden og vil fortsette sammen med meg. Det er jo sånn det skal være. Man skal løfte hverandre opp når ting er vanskelig, være tolmodig og igjen fokusere over det positive. Vår kjærlighet er sterk det har vi fått bevist nå og det gikk så langt at vi nesten mistet hverandre. Man lærer så lenge man lever.

Husk du er verdifull og dersom du vil være den beste for kjæresten din, bestem deg for deg. Jeg vil ikke at noen annen skal få stjele min kjære så velger å gjøre alt for å være den beste jenta han kan ha. Tok litt tid før jeg innsåg det :)

Nyt helgen og kjæresten din.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest coolbon

Du er her i livet for å lære. Aner ikke hva du skal gjøre i din situasjon. Du har full rett til å tenke og føle det du føler, men du bør si fra til mannen din. Det er ikke oppbyggelig for foholdet at du trekker deg tilbake i misnøye. Det stopper hele forholdets utvikling, og du kan gjerne være litt av grunnen til at han ikke finner frem eller lærer disse sidene du skulle ønske han hadde. Kanskje du heller kan lære han å løse litt på slipsknuten?

Du vil at det skal funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er her i livet for å lære. Aner ikke hva du skal gjøre i din situasjon. Du har full rett til å tenke og føle det du føler, men du bør si fra til mannen din. Det er ikke oppbyggelig for foholdet at du trekker deg tilbake i misnøye. Det stopper hele forholdets utvikling, og du kan gjerne være litt av grunnen til at han ikke finner frem eller lærer disse sidene du skulle ønske han hadde. Kanskje du heller kan lære han å løse litt på slipsknuten?

Du vil at det skal funke?

Min kjære er veldig klar over at jeg savner denne delen av livet, med impuls og lek.

Men han føler ikke at han har det i seg og det blir litt påtvunget, det gjør det ikke noe lettere.

Jeg vil veldig gjerne at det skal fungere!! absolutt! men jeg er redd for at vi slår oss til ro, får barn, hus og hjem og så finner jeg ut at "det går ikke", at jeg likevel ikke kan leve uten den delen av livet.

Vårt forhold er nå kommet til det punktet at vi snakker om å dele resten av våre liv sammen, jeg vil ikke være en del av skillsmissestatistikken fordi jeg tok et feil valg relativt tidlig i livet.

Det er mye redsel, kanskje spesielt siden vi har kommet til det punktet hvor det blir mye snakk om fremtid, barn og hjem...

Jeg snakker med han om det meste, men for hans egen del ønsker jeg ikke å fortelle at jeg kjenner på sommerfuglene pga en annen mann! Om det skulle bli oss skaper det en unødvendig splid og skulle det ikke bli oss har jeg kanskje ødlagt noe for han og frmtidige forhold. Så den delen holder jeg tett om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har prøvd å gå fra hverandre før? Når det kommer så langt, så er noe så feil at da hadde nok vært nok for min del.

Å elske hverandre er faktisk ikke alltid nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har prøvd å gå fra hverandre før? Når det kommer så langt, så er noe så feil at da hadde nok vært nok for min del.

Å elske hverandre er faktisk ikke alltid nok.

Ja, det lå mye bak den avgjørelsen. Vi skiltes som venner men hadde det tungt etter 2dødsfall i hans familie (det ene var selvmord), en god del sykdom i min familie (på samme tid som jeg var/er syk) på 1år

Vi klarte ikke å kommunisere nok og følte at ulikhetene mellom oss ble for store..

Men etter 2mnd fra hverandre klarte vi å komme oss litt opp igjen og kjente på det at "en vet ikke hva en har før enn har mistet".

Vi har hatt det bra etter dette, men savnet av det vi ikke kan gi hversndre blir større i enkelte perioder.

Det er ikke lett å gi opp en så bra mann når kjærligheten er der, uansett ulikheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal velge den nye karen og oppleve herlige sommerfugler i magen. Når det gir seg finner du bare en ny. Slik kan du ha sommerfugler i magen til du blir så gammel at ingen vil ha deg.

Din nåværende kan bruke tiden til å finne seg noen som ikke bruker vimsete sommerfugler til å styre livet sitt.

Endret av Faust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal velge den nye karen og oppleve herlige sommerfugler i magen. Når det gir seg finner du bare en ny. Slik kan du ha sommerfugler i magen til du blir så gammel at ingen vil ha deg.

Din nåværende kan bruke tiden til å finne seg noen som ikke bruker vimsete sommerfugler til å styre livet sitt.

Javel!

Det er ikke snakk om å velge her!! Det er snakk om å prøve å finne ut om jeg klarer å sette til side det savnet jeg har etter lek i hverdagen for å kunne dele resten av mitt liv med mannen jeg elsker og bor sammen med.

Jeg lar ikke "sommerfugler" bestemme livet mitt!! Men jeg prøver å gjøre det riktige ovenfor oss begge!!

Synes du trekker en konklusjon av mitt liv som ikke stemmer, ut i fra få linjer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare hyggelig om noe av det jeg skriver kan hjelpe deg på din vei :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Jeg er heller ikke den enkleste personen å leve sammen med, men det er ikke han heller tenker jeg. Jeg har vært gjennom et tøfft år pga samlivsbrudd med barn innibilde og jeg har ikke klart å gi så mye selv i perioder pga jeg har vært langt nede. Tenker at kjæresten min er unik som har vært her for meg hele tiden og vil fortsette sammen med meg. Det er jo sånn det skal være. Man skal løfte hverandre opp når ting er vanskelig, være tolmodig og igjen fokusere over det positive. Vår kjærlighet er sterk det har vi fått bevist nå og det gikk så langt at vi nesten mistet hverandre. Man lærer så lenge man lever.

Husk du er verdifull og dersom du vil være den beste for kjæresten din, bestem deg for deg. Jeg vil ikke at noen annen skal få stjele min kjære så velger å gjøre alt for å være den beste jenta han kan ha. Tok litt tid før jeg innsåg det :)

Nyt helgen og kjæresten din.

klem

Jeg får lyst til å gi deg en god klem!

Det er utrolig mange dømmende mennsker som tolker et helt liv ut fra få linjer her inne!

Takk for støtten!

Gleder meg til å møte min kjære i morgen når han kommer hjem fra reise! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en som var mye mer utadvent enn meg. Vi hadde det bra sammen, men det ble tydeligere å tydeligere at vi ikke var riktig for hverandre. Flere årsaker til det.

Men hvis dere tar hensyn til hverandre, og lar hverandre gjøre sin greie hver for dere så skal det ikke være noe problem vel. Han må vel ikke være "leken" for at du skal være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en som var mye mer utadvent enn meg. Vi hadde det bra sammen, men det ble tydeligere å tydeligere at vi ikke var riktig for hverandre. Flere årsaker til det.

Men hvis dere tar hensyn til hverandre, og lar hverandre gjøre sin greie hver for dere så skal det ikke være noe problem vel. Han må vel ikke være "leken" for at du skal være det?

Vi er ganske flinke til å finne på hver våre ting, men siden vi begge er studenter føler jeg at vi trenger å kunne koble av sammen også.

Og for meg er lek og finne på noe impulsivt den beste avkoblingen! Jeg savner å virkelig le, få en skikkelig latterkrampe og ha en intern greie som bare vi ler av.

Vanskelig å forklare uten at det høres litt storkrevende ut.

Men jeg føler at et hvert forhold må ha humor, og der har vi nok en del å jobbe med enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at humør er mye viktigere enn humor. Ja, man bør le litt sammen og det er gøy hvis man har samme humor. Men jeg trives mye bedre i forholdet jeg er i nå, med en ganske seriøs mann, enn med eksen min. Vi hadde teit humor og kødda altfor mye synes jeg nå.

At jeg og mannen somregel alltid er blide og har det koselig sammen er kjempedeilig!

Å være spontan har ikke så mye med å være leken å gjøre synes jeg. Spontanitet er og har vært kjempeviktig for meg, enten mannen har vært veldig voksen og seriøs eller mer easy going og crazy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...