Gå til innhold

Skattelistene som kjønnskamp?


Gjest Gorgonzola

Anbefalte innlegg

Gjest Gorgonzola

http://www.dagbladet.no/2010/10/22/nyheter/politikk/innenriks/regjeringen/sv/13943164/

Dette blir vel for dumt? Inntekter og formuer som kan virke som hinsides for de fleste av oss tas nå til inntekt for SV's noe merkelige likestillings- og kjønnsdebatt - igjen! Dette handler vel mer om klassekamp enn nok en dustete kjønnskamp? Kjør debatt for pokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dagbladet.no/2010/10/22/nyheter/politikk/innenriks/regjeringen/sv/13943164/

Dette blir vel for dumt? Inntekter og formuer som kan virke som hinsides for de fleste av oss tas nå til inntekt for SV's noe merkelige likestillings- og kjønnsdebatt - igjen! Dette handler vel mer om klassekamp enn nok en dustete kjønnskamp? Kjør debatt for pokker!

Jeg trodde formueskatten hardest rammet enslige kvinner på 90 år med gammelt falleferdig digert hus med DYR beliggenhet og svære fyringsutgifter og minstepensjon og så skrøpelig helse at de må leie inn hushjelp/hjemmehjelp samtidig som mye penger går til medisin og slikt.

Nei gi oss heller en drøyere progressiv skatt på millioninntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jeg trodde formueskatten hardest rammet enslige kvinner på 90 år med gammelt falleferdig digert hus med DYR beliggenhet og svære fyringsutgifter og minstepensjon og så skrøpelig helse at de må leie inn hushjelp/hjemmehjelp samtidig som mye penger går til medisin og slikt.

Nei gi oss heller en drøyere progressiv skatt på millioninntekter.

Du må skille mellom formuesskatt og eiendomsskatt kamerat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skille mellom formuesskatt og eiendomsskatt kamerat!

Hvis du sitter i en eiendom (rønne på bra tomt) til 20 millioner så trodde jeg at man måtte betale formueskatt for en brøkdel av den verdien. Og jeg tenkte at det blir dyrt på minstepensjon når man har en del utgifter.

Og så kommer kanskje eiendomsskatt på toppen av det hele.

Jeg har lite greie på skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rød politikk. Ikke likestillingskamp.

Effekten er hele tiden at vi mister eiendom, privat virksomhet og produksjonsmidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2010/10/22/nyheter/politikk/innenriks/regjeringen/sv/13943164/

Dette blir vel for dumt? Inntekter og formuer som kan virke som hinsides for de fleste av oss tas nå til inntekt for SV's noe merkelige likestillings- og kjønnsdebatt - igjen! Dette handler vel mer om klassekamp enn nok en dustete kjønnskamp? Kjør debatt for pokker!

Jeg er enig, Gorgonzola, dette bør ikke handle om kjønnskamp, men om klassekamp. Det er et klasseskille i Norge, men dette går på tvers av kjønnene, noe Inga Marte Thorkildsen ikke ser ut til å skjønne.

Jeg har aldri vært spesielt begeistret for den dama, og hun fremstår ikke som noe skarpere nå. Kanskje det er på tide at hun begynner å se litt lenger enn skotuppene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med hennes egen inntekt da? Den er jo veldig høy.

Når ble likestillingskampen en todelt kamp om ressurser der diskriminering er metodikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kjent mønster.

Vi menn blir generalisert inn i en gruppe som vi egentlig ikke tilhører. Det er svært få menn som sitter på veldig store formuer. De aller fleste menn har normal inntekt og er omtrent plassert på nivå med kvinner.

Men for nok en gang å støtte opp om kjønnskampens fiendebilde, går Torkildsen ut og gjør kvinner generelt til offer for menn generelt. Det er ikke rart at feminismen slik den representeres ved Torkildsen, mister både tillit og legitimitet når virkelighetsbeskrivelsen gang på gang blir konstruert på denne måten.

For øvrig er jeg enig i at den som har mye bør betale mer skatt enn den som har lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Så SV vil kjønnskvotere millionærer? Jeg melder meg frivillig :goodbye:

Hadde det enda vært slik............. :sukk:

SV vil nok heller at alle, spesielt menn, skal tjene vesentlig mindre. Ja, tenk om alle hadde gjennomsnitts akademikerlønn (450.000+), betalte 45% skatt og var happy med det, uavhengig av om du er T-bane fører, statsminister, jurist, lærer, finansanalytiker (skjønt disse mener vel SV vi ikke har bruk for) eller sykepleier. 6 timers dager, fedre tar seg like mye av sine barn som mødre, både målt i timer og hva de gjør (de må gjøre slik som mødre gjør - noe annet er ikke godkjent).

For en gangs skyld er jeg på linje med Carl I. Hagen, da han spår SVs snarlige død innen 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gangs skyld er jeg på linje med Carl I. Hagen, da han spår SVs snarlige død innen 2013.

Nei, SV har et solid velgerfundament blant unge kvinner i skole og universitetsalder. De dør neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Gorgonzola' date='25 oktober 2010 - 21:23' timestamp='1288034607' post='8517326'

SV vil nok heller at alle, spesielt menn, skal tjene vesentlig mindre. Ja, tenk om alle hadde gjennomsnitts akademikerlønn (450.000+), betalte 45% skatt og var happy med det, uavhengig av om du er T-bane fører, statsminister, jurist, lærer, finansanalytiker (skjønt disse mener vel SV vi ikke har bruk for) eller sykepleier. 6 timers dager, fedre tar seg like mye av sine barn som mødre, både målt i timer og hva de gjør (de må gjøre slik som mødre gjør - noe annet er ikke godkjent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, SV har et solid velgerfundament blant unge kvinner i skole og universitetsalder. De dør neppe.

De blir vel voksne etterhvert, tenker jeg. Ligger de ikke nær sperregrensa allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...