Gå til innhold

Noen andre som ikke gidder å lese et innlegg...


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker faktisk å lese innlegg på svensk. :) Det er nok fordi jeg er oppvokst på 80-tallet med kun tre TV-kanaler: NRK, SVT1 og SVT2. Jeg så masse på svensk TV gjennom hele oppveksten.

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dialekt orker jeg ikke, det tar så lang tid å lese dem. Jeg forstår det helt greit, men det krever litt mer.

Innlegg på nynorsk elsker jeg. Skulle ønske jeg selv kunne nynorsk og at alle skrev nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor bred dialekta er, egentlig...

Orker ikke å lese lange innlegg uten avsnitt eller innlegg på nynorsk....Ser jeg en "ikkje", så hoppes det innlegget over.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingenting å bli irritert for (selv om en jo helst skal skrive bokmål el. nynorsk). Det er faktisk artig å forsøke å leve meg inn i hvordan det høres ut med en stemme bak ordene, tonefall og innlevelse. Dialekter er som vakre smykker for meg, selv om ikke alle lar seg forstå sånn ved første ørekast. ;)

Skrivefeil og sms-språk er derimot en uting.

Lange innlegg uten avsnitt, stor bokstav og punktum: det hopper jeg derimot ofte over.

Helt enig med deg. Jeg synes det er trivelig å lese innlegg på dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er slettes ikke alene.

De som ikke gidder å bruke ett av norges to skriftspråk fortjener ikke belønning for dette. Så jeg hopper glatt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser ikke dialekt og svensk.

(mmen jeg skjønner ikke at folk heller leser dialekter enn nynorsk. Er nynorsk så vanskelig å lese i forhold til dialekter?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Jeg leser innlegg på dialekt, nynorsk, bokmål eller svensk. Hopper derimot over laaaaaange innlegg, og spesielt de uten avsnitt.

Innlegg skrevet på sms-språk eller de som har masse skrivefeil hopper jeg over. Blir bare irritert av det :sjenert:

Også innrømmer jeg at jeg hopper over innlegg skrevet av visse brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser innlegg på dialekt, nynorsk, bokmål eller svensk. Hopper derimot over laaaaaange innlegg, og spesielt de uten avsnitt.

Innlegg skrevet på sms-språk eller de som har masse skrivefeil hopper jeg over. Blir bare irritert av det :sjenert:

Også innrømmer jeg at jeg hopper over innlegg skrevet av visse brukere.

Haha, det gjør jeg og. Ser jeg brutal mann eller steinar40, hopper jeg glatt over! Blir bare provosert og irritert uansett, og de hører jo ikke på fornuft, så jeg orker ikke lese innleggene deres lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...