Gå til innhold

Riskrem?


^KinderMaxi^

Anbefalte innlegg

Er det normalt å ha riskrem på julaften?

Er oppvokst med det, og trodde det var rimelig normalt.

Men svigerfamilien bruker ikke å ha de =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hatt riskrem på julaften.

Er oppvokst med fruktsalat.

Som voksen med barn så har vi droppet dessert. Er nok med kaker og gotteri etterpå. Ser ikke behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid riskrem på julaften!

Det har heldigvis svigers også! Selv om de har en rar saus, som mangler farge og smak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bisart nok er riskrem standard i mine kretser. Det er jo blytungt, etter all den feite maten! Jeg har prøvd å dreie det i retning andre desserter, og med et absolutt minimum (dvs én sort) av småkaker på kvelden. Jeg liker riskrem kjempegodt, spesielt med malt mandel og ekte vanilje i, men det er best etter lettere middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre den luftig med krem da vet du :) Syns ihvertfall det hører til på julaften, jeg. Spiser ikke så mye mat på julaften da jeg ikke er så veldig glad i ribbe og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vant til riskrem og mine svigerforeldre er også vant til å ha det så sånn sett var vi en god match. :ler: De laget den ikke på samme måte som mamma men når riskremen ble laget hos meg så ble det mammas måte å gjøre det på, men helt grei riskrem hos svigers også. Tror ikke jeg ville hatt problemer med andre desserter, er ikke helt tradisjonsfrik heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vandt med riskrem på julaften. Og det skal være mandel i den, er alltid spenende å se hvem som finner den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått noe mandel jeg :( Alle andre som får den. Og i år blir det ikke riskrem en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt riskrem med rødsaus på julaften. I det siste har vi begynt å ha sjokolademousse også, fordi lillesøster og lillebror har sluttet å like riskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det med riskrem ha med at mange har risgrøt på lillejulaften eller på dagen julaftenen?

Jeg må si at det overhode ikke er noe tap å ikke få riskrem til dessert. Heller en hjemmelaget karamellpudding som man kan småspise på utover kvelden.

Nei, her er det overhode ikke risgrøt i jula. Det har vi annenhver lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Da Lille-pus var liten var det riskrem med rød saus til dessert på julaften (gjett om det var mektige saker etter ribbe !).

Lille-pus sin mor syntes også det bel i meste lagt, så hun innførte fruktsalat med hjemmelaget vailjesaus (nam-nam). Det har de fremdeles :)

Lille-pus har variert litt selv; multer m/fløte eller (favoritten) hjemmelaget karamellpudding (lager gjerne to stykker når jeg er i gang med å smelte sukker og glassere former) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid riskrem på julaften!! Jeg spiser lite av julematen for å få plass til mest mulig riskrem ;) I fjor fikk jeg mandelen for første gang. Veldig stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...