Gå til innhold

Hvis jeg skal ta toget fra Oslo S til Ski


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og har månedskort (student) gyldig i Oslo. Kan jeg da kjøpe togbillett fra Rosenholm-Ski (siden Rosenholm er siste stasjon i Oslo kommune) eller må jeg kjøpe fra Oslo S -Ski for at det skal være gyldig?

Noen som vet? Sparer ikke mange kronene, men alle monner drar i lengden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg mener å huske at du da bare betaler fra rosenholm - ski, du har jo teknisk sett allerede betalt for hele oslo, så du skal jo ikke betale to ganger. men spør konduktøren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt billett med overgang, ja. Ergo, du betaler fra Rosenholm ja. Lurest å gjøre dette før du går på toget, ellers koster det ekstra. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig som de andre sier, men du trenger ikke gjøre det på forhånd. Du slipper ombord-tillegget når du har gyldig billett på deler av strekningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da prøver jeg med på å kjøpe Rosenholm-Ski. Tror jeg kjøper like greit på forhånd, så kan jeg sette meg i sånn ubetjent vogn, er det ikke sånn?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kjøpe billetten på automat, men du må få den stemplet hos konduktør før den er gyldig, så du bør gå på betjent vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, dette kan du! :)

Det er dette jeg gjør også, men jeg tar toget fra Moss.

Men: Dersom du skal ha månedskort for strekningen:

IKKE ta toget som kommer fra Halden. Hver gang jeg tar dette toget får jeg kjeft fra konduktøren om at det ikke skal være mulig å ha to månedskort (en fra moss-rosenholm og en innenfor oslo).

Nå tar jeg alltid lokaltoget. Selv om jeg sitter i betjentvogn så går det alltid fint (og der sjekkes også billett!).

Men jeg skulle likt å visst om det gikk an å kjøre moss-rosenholm + innenfor oslo på samme kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, dette kan du! :)

Det er dette jeg gjør også, men jeg tar toget fra Moss.

Men: Dersom du skal ha månedskort for strekningen:

IKKE ta toget som kommer fra Halden. Hver gang jeg tar dette toget får jeg kjeft fra konduktøren om at det ikke skal være mulig å ha to månedskort (en fra moss-rosenholm og en innenfor oslo).

Nå tar jeg alltid lokaltoget. Selv om jeg sitter i betjentvogn så går det alltid fint (og der sjekkes også billett!).

Men jeg skulle likt å visst om det gikk an å kjøre moss-rosenholm + innenfor oslo på samme kort.

Ja, det kan du http://www.nsb.no/category3632.html?seasonticket_type_form-ticket_type=1286794067020&seasonticket_trip_form-from_station=OSLO+S&seasonticket_trip_form-to_station=MOSS&seasonticket_trip_form-passenger_category=1&seasonticket_type_form-abstract_form_tile_error=null

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men:

Moss-rosenholm + studentmånedskort kjøpt separat = 1306,-

Moss- oslo + studentmånedskort kjøpt separat = 1425,-

Moss-oslo + studentmånedskort kjøpt hos nsb = 1515,-

Det er ikke mulig å kjøpe månedskort moss-rosenholm + studentmånedskort hos nsb og få alt på ett kort.

Resultatet blir i så fall at jeg (og alle andre som pendler denne strekningen) må betale for rosenholm-oslo s to ganger! Og det er klart at ingen har lyst til å betale 200 kroner mer enn de må.

Dette problemet er ikke gjeldene for de som ikke er studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da prøver jeg med på å kjøpe Rosenholm-Ski. Tror jeg kjøper like greit på forhånd, så kan jeg sette meg i sånn ubetjent vogn, er det ikke sånn?

TS

Nei, du må få stemplet billetten av konduktør før den er gyldig for ubetjent vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...