Steinar40 Skrevet 23. oktober 2010 #141 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Men vet du, da har dere jo tatt dette på alvor, og flettet det inn i livene deres og forholdet deres på en god måte! Da er det jo bra, altså noe vanskelig er blitt bra. Det jeg (forgjeves) prøver å komme til livs i denne tråden, og nei, ikke i forhold til deg, er at dersom jeg ikke er sjalu, så er jeg unormal, lever i eventyrland og evner ikke elske. For sånn er det ikke. Jeg har mine følelser og de er like verdifulle som andres følelser, selv om de er annerledes. Det betyr ikke at du eller jeg føler "Feil" vi føler forskjellig. Man blir ikke virkelig sjalu før et annet menneske betyr nok for en selv til at man kan bli sjalu. Først må man altså ha en person i livet sitt som man virkelig føler sterkt for og er "redd" for å miste. Treffer jeg en mann som sliter med sjalusi, og han er mannen i mitt liv, så innretter jeg meg etter dette, men det betyr ikke at jeg personlig er sjalu, eller har blitt sjalu så fryktelig ofte i mitt liv. Litt på samme måte som at om jeg festrøyker to ganger i året, og treffer en mann som har sluttet å røyke, så slutter jeg. Fordi det er vanskeligere for ham å være rundt en som festrøyker, enn for meg å ikke festrøyke. (Gikk det an å forstå?) Ja, det er ikke dumt å være tilpasningsdyktig. Selv om du ikke akkurat gir det inntrykket her. Imidlertid er det ikke helt sunt å tilpasse seg altfor mye heller. For da blir det veldig skjevfordelt i parforholdet. Man skal altså ikke tilpasse seg mer enn det man føler er akseptabelt for seg selv. Ellers blir man misfornøyd i lengden. Endret 23. oktober 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. oktober 2010 #142 Del Skrevet 23. oktober 2010 Man blir ikke virkelig sjalu før et annet menneske betyr nok for en selv til at man kan bli sjalu. Først må man altså ha en person i livet sitt som man virkelig føler sterkt for og er "redd" for å miste. Min kjærlighet til et annet menneske defineres ikke gjennom sjalusi. SOm jeg skrev over, dette varierer fra person til person, men for meg er sjalusi en ødeleggende følelse, og min kjærlighet og mine følelser for folk jeg er glad i er sterke. Selv om jeg ikke er sjalu. Ikke fortell meg at jeg ikke kan føle, det tror jeg ikke du er den rette til å uttale deg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 23. oktober 2010 #143 Del Skrevet 23. oktober 2010 *Masse smarte greier* Jøss JEG er HELT enig med Yvonne *Sjekke temperaturen i helvete* Jupp... Fin fine isforhold der nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2010 #144 Del Skrevet 23. oktober 2010 Min kjærlighet til et annet menneske defineres ikke gjennom sjalusi. SOm jeg skrev over, dette varierer fra person til person, men for meg er sjalusi en ødeleggende følelse, og min kjærlighet og mine følelser for folk jeg er glad i er sterke. Selv om jeg ikke er sjalu. Ikke fortell meg at jeg ikke kan føle, det tror jeg ikke du er den rette til å uttale deg om. Jeg snakker her om romantisk kjærlighet. Ikke vennskap eller noen du "bare" er glad i. Det er bare den romantiske kjærligheten som kan frembringe sjalusi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lys Skrevet 23. oktober 2010 #145 Del Skrevet 23. oktober 2010 Nei, jeg er ikke sjalu. Klart jeg har kjent stikk der jeg ikke helt var bekvem med situasjonen eller følt meg lettere ydmyket (tror det er følelsen av ydmykelse som plager meg mest). Jeg har derimot vært borti gutter som har vært mye mer sjalu enn meg. Ikke sykelig sjalu, men i grensen til at det brøt meg litt ned og at jeg følte meg mistenkeliggjort enkelte ganger. Og jeg vil understreke at jeg ikke er en voldsom flørter, og at min oppførsel sjelden bør by på usikkerhet for den andre part. Det ble i meste laget for min del. Til en viss grad er jo litt småjalusi fra den andre parten litt søtt, men terskelen for meg er ikke høy. Jeg vil ikke føle meg overvåket eller bli mistenkeliggjort bare fordi jeg prater (saklig) med en annen mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 23. oktober 2010 #146 Del Skrevet 23. oktober 2010 Konkurranseinstinkt. Men det er jo ingen konkurranse. Hvorfor skal jeg bli sjalu på at en annen dame synes typen min er fin når typen min uansett bare vil ha meg og ikke gidder se på den andre dama en gang? Skal jeg konkurrere om noe som allerede er mitt??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernina Skrevet 23. oktober 2010 #147 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg snakker her om romantisk kjærlighet. Ikke vennskap eller noen du "bare" er glad i. Det er bare den romantiske kjærligheten som kan frembringe sjalusi. Pøh!!! Det er stort sett i begynnelsen av et forhold hvor man er forelsket og tror man er glad i at sjalusien setter inn. Fordi man da er i en fase hvor man ikke har rykket å bli trygg, Har man vært sammen noen år og dette har vokst til kjærlighet (som kanskje ikke er så romantisk - men ihvertfall ekte - det trenger ikke være romantisk for alle!) så er man såpass trygg at sjalusi ikke er noe tema - ihvertfall ikke pga at ANDRE viser interesse som ikke blir vurdert engang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thefainter Skrevet 23. oktober 2010 #148 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg snakker her om romantisk kjærlighet. Ikke vennskap eller noen du "bare" er glad i. Det er bare den romantiske kjærligheten som kan frembringe sjalusi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. oktober 2010 #149 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg snakker her om romantisk kjærlighet. Ikke vennskap eller noen du "bare" er glad i. Det er bare den romantiske kjærligheten som kan frembringe sjalusi. Ikke hos meg. Og du har fortsatt ikke svart meg på hvorfor jeg skal være sjalu om en annen kvinne syns mannen min er fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eventyr3 Skrevet 23. oktober 2010 #150 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Ikke hos meg. Og du har fortsatt ikke svart meg på hvorfor jeg skal være sjalu om en annen kvinne syns mannen min er fin. Fordi ifølge han så er det da en stor sjanse for at din mann og kvinnen som synes han er fin blæster sammen. Dette skyldes fordi vi ikke har kjønnsdelte barnehager! Endret 23. oktober 2010 av Eventyr3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. oktober 2010 #151 Del Skrevet 23. oktober 2010 Fordi ifølge han så er det da en stor sjanse for at din mann og kvinnen som synes han er fin blæster sammen. Dette skyldes fordi vi ikke har kjønnsdelte barnehager! Takk, Eventyr, er litt treig av meg når det gjelder å forstå sånt, merker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2010 #152 Del Skrevet 23. oktober 2010 Men det er jo ingen konkurranse. Hvorfor skal jeg bli sjalu på at en annen dame synes typen min er fin når typen min uansett bare vil ha meg og ikke gidder se på den andre dama en gang? Skal jeg konkurrere om noe som allerede er mitt??? Nei, ikke så lenge han ikke gjør deg usikker med sin oppførsel. Men da blir det fort problemer (sjalusi). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2010 #153 Del Skrevet 23. oktober 2010 Pøh!!! Det er stort sett i begynnelsen av et forhold hvor man er forelsket og tror man er glad i at sjalusien setter inn. Fordi man da er i en fase hvor man ikke har rykket å bli trygg, Har man vært sammen noen år og dette har vokst til kjærlighet (som kanskje ikke er så romantisk - men ihvertfall ekte - det trenger ikke være romantisk for alle!) så er man såpass trygg at sjalusi ikke er noe tema - ihvertfall ikke pga at ANDRE viser interesse som ikke blir vurdert engang! Som sagt, fortsatt er din følelse av trygghet helt avhengig av din partners oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2010 #154 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ikke hos meg. Og du har fortsatt ikke svart meg på hvorfor jeg skal være sjalu om en annen kvinne syns mannen min er fin. Som sagt, først må du skille mellom sjalusi og misunnelse. Og poenget mitt var at du må ha de rette følelsene for mannen før du kan bli sjalu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. oktober 2010 #155 Del Skrevet 23. oktober 2010 Så dersom jeg ikke blir sjalu, så har jeg ikke de rette følelsene? Piss meg i øret, Steinar. Har du hørt om følgende begreper, TRYGG, RESPEKT, SAMARBEID,ELSKE, ÆRE og VÆRE TROFAST MOT? HVilke av disse begrepene, dersom du har hørt om dem, står i fare ved at en kvinne liker mannen min? Han liker meg. Hva bryr det meg at en kvinne liker mannen min? Ingen verdens ting. Han er min mann. Jeg er hans kvinne. Han kan flørte å få så mye oppmerksomhet han vil, uten at det er en trussel for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2010 #156 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Så dersom jeg ikke blir sjalu, så har jeg ikke de rette følelsene? Piss meg i øret, Steinar. Har du hørt om følgende begreper, TRYGG, RESPEKT, SAMARBEID,ELSKE, ÆRE og VÆRE TROFAST MOT? HVilke av disse begrepene, dersom du har hørt om dem, står i fare ved at en kvinne liker mannen min? Han liker meg. Hva bryr det meg at en kvinne liker mannen min? Ingen verdens ting. Han er min mann. Jeg er hans kvinne. Han kan flørte å få så mye oppmerksomhet han vil, uten at det er en trussel for meg. Lykke til med din innstilling og en slik mann. Du kommer til å trenge all lykke du kan få. Endret 23. oktober 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. oktober 2010 #157 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hvorfor det? Hvorfor trenger jeg lykke til når jeg skatter ÆRLIGHET, TRYGGHET, RESPEKT, SAMARBEID, ELSKE, ÆRE og VÆRE TROFAST MOT, i et forhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2010 #158 Del Skrevet 23. oktober 2010 Han kan flørte å få så mye oppmerksomhet han vil, uten at det er en trussel for meg. Hvorfor det? Hvorfor trenger jeg lykke til når jeg skatter ÆRLIGHET, TRYGGHET, RESPEKT, SAMARBEID, ELSKE, ÆRE og VÆRE TROFAST MOT, i et forhold? Fordi du snakker som du har vett til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. oktober 2010 #159 Del Skrevet 23. oktober 2010 Nå skal jeg forklare deg et par begreper, Steinar. Å være utro, ha sex med, eller være intim med en du ikke er i forhold med, men hvor en eller begge er i et forhold med noen andre. Å flørte, smile, snakke og le med andre mennesker, uten at det nødvendigvis er seksuelt motivert. Å få oppmerksomhet, noen legger merke til deg, og gir kanskje uttrykk for dette. Kan du, vennligst forklare meg hvorfor de to siste gir meg grunn til å være sjalu, dersom jeg er trygg på meg selv og mannen min? Og hvorfor skulle det være en trussel? Ikke snakk til meg om vett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2010 #160 Del Skrevet 23. oktober 2010 Nå skal jeg forklare deg et par begreper, Steinar. Å være utro, ha sex med, eller være intim med en du ikke er i forhold med, men hvor en eller begge er i et forhold med noen andre. Å flørte, smile, snakke og le med andre mennesker, uten at det nødvendigvis er seksuelt motivert. Å få oppmerksomhet, noen legger merke til deg, og gir kanskje uttrykk for dette. Kan du, vennligst forklare meg hvorfor de to siste gir meg grunn til å være sjalu, dersom jeg er trygg på meg selv og mannen min? Og hvorfor skulle det være en trussel? Hvorfor er det nødvendig å flørte og få oppmerksomhet når man er i et parforhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå