Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Gjest KateW

Anbefalte innlegg

Nylig hadde jeg en håndverker hjemme hos meg på en akutt "må fikses nå" sak. Jeg måtte ta meg fri noen timer fra jobben, og det varte og rakk før ting klarte å fikses. Skjevt gammelt hus.

Håndverkeren var utrolig trivelig, vi lo og koste oss og hadde kjempekjemi.

Han sa / gjorde følgende:

Insinuerte at han var singel.

Tilbø seg å kjøre meg til jobb

Fulgte etter meg inn på kafe og kjøpte kaffe til seg selv, skulle gjerne ha spandert, men det rakk han ikke, da jeg hadde kjøpt allerede.

Tok meg i hånda og sa at det var så flott å møte meg, gratulerte meg med dagen (sjekket idkort)og brukte mye tid på å vise meg hvordan det han hadde fikset nå fungerte.

Jeg takket nei til alt, og sa at jada, hyggelig å treffe deg også.

Så, på bussen til jobb slo det meg plutselig. FLØRTET HAN? Og der satt jeg, med sommerfugler i magen, fordi jeg syns han var så gild, og knust fordi jeg er helt blank på å lese signaler. Tenker aldri at folk faktisk sjekker opp meg.

Bør jeg følge dette opp nå? Eller bare la det ligge? Hadde jeg blitt så kraftig avvist av noen som han ble av meg, så hadde ikke jeg tatt opp igjen kontakten, så jeg føler vel at for ham ligger ballen død, så det må være meg som gjør noe. Rett og slett.

JEG vet dog ikke om jeg tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Det er veldig vanskelig å si om noen man betaler for å gjøre noe faktisk flørter eller ikke.

Han var jo på jobb, og det var første gangen du møtte ham.

Så det kan hende han er en notorisk flørter, eller at dette var servicetrynet hans - eller så kan det jo også hende at han flørtet frdi han likte deg.

Men.. Hvordan kan du følge det opp? Ringe til firmaet og si at noe er ødelagt, selv om det ikke er det? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LineaKristine

Det er veldig vanskelig å si om noen man betaler for å gjøre noe faktisk flørter eller ikke.

Han var jo på jobb, og det var første gangen du møtte ham.

Så det kan hende han er en notorisk flørter, eller at dette var servicetrynet hans - eller så kan det jo også hende at han flørtet frdi han likte deg.

Men.. Hvordan kan du følge det opp? Ringe til firmaet og si at noe er ødelagt, selv om det ikke er det? Hehe.

Jeg synes du skal gjøre en "Susen Mayer" (hvis du følger med på frustrerte fruer) og ødelegge noe i ditt eget hus som ikke koster så mye, som kanskje er litt ødelagt fra før? Tette en vask eller noe i den duren. Så ringer du til firmaet og spør om du kan få han samme fyren fordi du var veldig fornøyd med arbeidet hans. Så når han kommer neste gang kan du ha øynene mer åpne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trodd han flørtet i allefall, om jeg var i dine sko. Det er da ikke usannsynlig at han syntes du var fin og tenkte at dette var en flott sjanse til å prøve seg vel.

Det var ganske smart å følge opp med firmaet, syns jeg. Hva med å ringe og be om navnet for du må dokumentere utgiften for borettslaget, eller forsikringa, eller noe...?

Også sender du ei melding og hører om han vil ha kaffe.

Eller så ødelegger du det han fikset en gang til og ringer for å klage på at det er ødelagt og ber om ham. Skyld på et besøkende barn om han blir mistenksom - saboter med noe det er sannynlig et barn ville hatt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i service yrket og jeg sier aldri at jeg er singel til kunder, kjører heller aldri kunder til jobb/butikk osv med mindre jeg er interessert!

Selv tror jeg han flørtet!

Du har rett at han ikke kommer til å ta kontakt med deg etter å ha blitt avvist.

Det er jo bare til å finne ut navnet hans og spør om han vil finne på noe hvis du er litt interessert. Det verste som kan skje er at han sier nei, men hva så?

Navnet står sikkert på lappen du fikk av han, ellers ringer du inn til kontoret og sier at du har et par spørsmål til håndverkeren som var hos deg da og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, alle!

Kävlar, jeg tenkte først som du, hvorfor skulle han ikke flørte, han jobber i serviceyrket. Er det noe jeg pleier å være god på å lese, er det notoriske flørtere, de får ikke fem flate øre av meg, dog følte jeg med han her at det ikke var noe annet enn oppriktig. Han fikk litt sånn stjerneblikk, mistet verktøy og sånn. Men jeg leste ikke noe i det før etterpå.

Kenneth, navnet hans sto ikke på lappen, og hjemmesiden deres er nede.

Dere som mener jeg skal ringe og juge om at ting er ødelagt, eller ringe jobben og be om nummeret hans osv, hadde dere FAKTISK gjort det? Det er lett å si at det hadde jeg gjort, men hadde dere det? Hva om han kom i trøbbel med jobben, eller noe sånt?

Hadde jeg hatt navn og nummer, så hadde jeg sendt ham en melding, det vet jeg, men hinderet er å involvere jobben hans. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten helt sikker på at han flørtet me deg. Jeg er også i et serviceyrke, jeg er blid og imøtekommende og folk føler seg vel i mitt selskap. Men jeg ytrer ALDRI noe om mitt private liv, spanderer heller ikke noe på kundene, tilbyr meg ikke å kjøre de noen steder, eller noe. Klart, jeg og kunden kan snakke om opplevelser og interesser, men jeg hadde kun sneket inn at jeg var singel om han var meget kjekk ;) Så hadde jeg satt inn flere støt som feks "skal jeg kjøre deg til jobb, eller du kan godt sitte på med meg." Og jeg hadde brukt maks tid på ham ved å forklare produktet eller jobben så nøye at et spedbarn hadde skjønt det..

Og jeg hadde blitt utrolig lei meg om INGEN av triksene mine fungerte på ham! Så er du interessert så ring så fort du kan og be om kontakt, for han var garantert MEGET opptatt av deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg hadde trykka en vannmelon nedi vasken om Verdens deiligste rørlegger hadde kommet hjem for å dra den ut igjen. Så hadde jeg satt inn alle dødsstøt og sørget for en date nærmeste helg.

Jente, dette livet lever vi bare en gang, og det er bortkastet tid og sitte og tenke på hva en kunne gjort, eller burde gjort! Bedre å angre på at du spurte ut service mannen din, enn å angre på at du aldri gjorde det. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min møtte faktisk mannen sin på den måten, men det avslørte hun aldri før etter bryllupet deres. Til sammen hadde hun ødelagt huset sitt for rundt 20 000 for å få den samme handtverkeren hjem gang på gang. Begge to er litt trege, så det forundrer meg at det ikke kom på over 100 000 før noen spurte den andre ut på date :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener jeg skal ringe og juge om at ting er ødelagt, eller ringe jobben og be om nummeret hans osv, hadde dere FAKTISK gjort det? Det er lett å si at det hadde jeg gjort, men hadde dere det? Hva om han kom i trøbbel med jobben, eller noe sånt?

Hadde jeg hatt navn og nummer, så hadde jeg sendt ham en melding, det vet jeg, men hinderet er å involvere jobben hans. Rett og slett.

Jeg hadde ikke gjort noe som skapte problemer for ham, men utover det - JA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort noe som skapte problemer for ham, men utover det - JA.

Hm, men hvordan kan jeg vite at det ikke skaper problemer? Åh. Jeg hater sånt. Hvorfor kunne han ikke bare SKJEKKET meg opp. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt så kraftig avvist av noen som han ble av meg, så hadde ikke jeg tatt opp igjen kontakten, så jeg føler vel at for ham ligger ballen død, så det må være meg som gjør noe.

Typisk jenter! Jeg gjorde akkurat det samme for en stund siden: avviste en jeg egentlig syntes var veldig søt. Blir nesten litt satt ut når det er noen man liker litt. Mens gutter jeg ikke er interessert i men bare ser på som en venn, kan jeg være strålende blid slik at de gjerne tror at jeg faktisk er interessert i dem.. Typisk at man blir avslappet rundt dem man ikke får sommerfugler i magen av..

Jeg tror han var interessert. Hvis noen opplyser at de er singel (eller spør andre: Er du singel?) så tror jeg det er et lite tegn på at man er interessert.

Stemmer dette, hva tror dere andre om dette med man sier man er singel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen flørtet. Helt klart :)

Har en venninne som endte om med å bli kjæreste med rørleggeren.

Det enkleste er vel å få noe av den samme feilen igjen sånn at du kan ringe firmaet. Si at du var så fornøyd med forrige jobb at du vil gjerne at samme mannen kommer denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, men hvordan kan jeg vite at det ikke skaper problemer? Åh. Jeg hater sånt. Hvorfor kunne han ikke bare SKJEKKET meg opp. :ler:

Det var da det han prøvde å gjørem, stakkars mann :roll:

Hvordan kan det skape trøbbel for deg at din tre år gamle nevø tilfeldigvis har puttet plastillina i stikkontakten og du må tilkalle den elektrikeren som var hos deg sist for å hjelpe??

Eller at du av forsikringsmessige årsaker (kan få igjen for skaden/uhellet) må ha navnet til han som fikset krana på badet slik at du kan få dokumentert skaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er veldig vanskelig i og med at han var på jobb. Jeg har en regel om at jeg aldri forsøker meg på noen som er på jobb. Nettopp fordi signalene blir såpass diffuse. I tillegg er det noen som lett blir brydd av å bli sjekket opp mens man er på jobb. Deriblant meg.... Hehehe. Da kan det bli mer negativt enn positivt. Dersom det blir stjernesmell, forsøker jeg å ta kontakt for å avtale noe utenom jobbsituasjonen. Så om dette er en fyr du gjerne vil se igjen, så tar du kontakt. Ikke ved å ødelegge noe, for den kan lett bli gjennomsiktig, og det kan føles relativt desperat ut... Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, for å presisere jeg avviste ikke med vilje. Men jeg tenkte virkelig ikke at han flørtet. A) Fordi han var på jobb.

B) Fordi jeg ikke leser flørtesignaler fra menn. Jeg tror rett og slett ikke menn flørter meg sånne damer som meg. Og nei, det er ikke koketteri. Skal jeg skjønne flørt så må det være av typen: "HEI; JEG FLØRTER VIL DU DRIKKE KAFFE!" :roll:

Og nei, jeg klarer ikke å ødelegge noe for å få kontakt igjen, for det blir juging for meg, og jeg klarer ikke det.

Eneste jeg kan gjøre, er å ringe firma og be om navn, uten å si noe mer eller mindre. Og det syns jeg er så skrekkelig at jeg blir fysisk kvalm av å tenke på det.

HERREGUD!?!? Å være så analfabet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for å presisere jeg avviste ikke med vilje. Men jeg tenkte virkelig ikke at han flørtet. A) Fordi han var på jobb.

B) Fordi jeg ikke leser flørtesignaler fra menn. Jeg tror rett og slett ikke menn flørter meg sånne damer som meg. Og nei, det er ikke koketteri. Skal jeg skjønne flørt så må det være av typen: "HEI; JEG FLØRTER VIL DU DRIKKE KAFFE!" :roll:

Og nei, jeg klarer ikke å ødelegge noe for å få kontakt igjen, for det blir juging for meg, og jeg klarer ikke det.

Eneste jeg kan gjøre, er å ringe firma og be om navn, uten å si noe mer eller mindre. Og det syns jeg er så skrekkelig at jeg blir fysisk kvalm av å tenke på det.

HERREGUD!?!? Å være så analfabet! :ler:

Ikke ta det så tungt. Bare ring firmaet, få tak i nummeret hans, ring ham og vær deg selv. Si at du gjerne tar den kaffen han ville spandere på deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det så tungt. Bare ring firmaet, få tak i nummeret hans, ring ham og vær deg selv. Si at du gjerne tar den kaffen han ville spandere på deg....

RINGE!?!?!?! :overrasket::sjokkbla::flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda! Kom igjen nå! ;)

Tenk som så: Det er bare som å rive av et plaster. Når det er gjort så skjønte man ikke at det var så skummelt som man først trodde! :nigo:

Heia, heia! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...