Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joda! Kom igjen nå! ;)

Tenk som så: Det er bare som å rive av et plaster. Når det er gjort så skjønte man ikke at det var så skummelt som man først trodde! :nigo:

Heia, heia! :duskedame:

Hør på Gerd! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor er det sånn? Dette er et helt seriøst spørsmål. Hvorfor tror jeg automatisk at menn ikke sjekker meg opp, men bare er hyggelige, litt sånn for å være snille med meg?

Eventuelt for å pule, men ikke for å bli kjæreste.

Og ikke minst, hvorfor syns jeg det er så skummelt å ta første skritt at jeg heller ville hoppet i fallskjerm uten skjerm tyggende på edderkopper med en kobraslange rundt halsen?

Jeg er jo en voksen dame, er ikke spesielt stygg, er klok og smart og generelt helt ok. Men å sjekke menn. *Panikk*

Når det er sagt, tusen takk for tips og push, jeg vet det er dere som har rett.

Skrevet

Det er bedre å angre det man har gjort, enn det man ikke gjorde.... :popcorn:

Skrevet

Men hvorfor er det sånn? Dette er et helt seriøst spørsmål. Hvorfor tror jeg automatisk at menn ikke sjekker meg opp, men bare er hyggelige, litt sånn for å være snille med meg?

Eventuelt for å pule, men ikke for å bli kjæreste.

Og ikke minst, hvorfor syns jeg det er så skummelt å ta første skritt at jeg heller ville hoppet i fallskjerm uten skjerm tyggende på edderkopper med en kobraslange rundt halsen?

Jeg er jo en voksen dame, er ikke spesielt stygg, er klok og smart og generelt helt ok. Men å sjekke menn. *Panikk*

Når det er sagt, tusen takk for tips og push, jeg vet det er dere som har rett.

Nå mener jeg det er ganske naturlig i den situasjonen du var i. Jeg tror heller aldri noen sjekker meg opp når de jobber. Da tror jeg at de smisker til seg provisjon og salg, at jeg skal bruke dem neste gang også, eller lignende. Jeg ville heller aldri sjekket opp noen i en arbeidssituasjon.

Om du er slik ellers også, i typiske sjekkesituasjoner, vil jeg tro det ligger i dårlig selvtillit i forhold til menn. Jeg vet jo ut i fra det du skriver her inne at du er en trygg og sterk kvinne, men alle har vi våre svakheter. Den eneste kuren for det er å ta anvar selv. Ta kontrollen, så vil du heller ikke ha disse tankene. :)

Skrevet

Litt panikk er bare bra. :ler:

Vet at panikk er drita kjipt- men tenk om du ikke følte noen panikk eller skrekk overhodet?

Grunnen til at du føler panikk er jo fordi det har en faktisk betydning for deg- det er FLOTT, ikke dumt. :) Fortsett slik!

Mannfolk kan være svært frusterende, mildt sagt. Men du er en tøff dame utifra hva jeg har fått inntrykk av, og har evne til å tåle en trøkk om du mot formodning skulle treffe bakken med fallskjermen din. :)

Pust dypt og hopp utfor!

Skrevet

alt d jeg har lest av dg, har jeg fått inntrykk av at du var en kjempe tøff jente:P

kom igjen, kommer du ikke til å angre vis du ikke gjør d?

Skrevet

Litt panikk er bare bra. :ler:

Vet at panikk er drita kjipt- men tenk om du ikke følte noen panikk eller skrekk overhodet?

Grunnen til at du føler panikk er jo fordi det har en faktisk betydning for deg- det er FLOTT, ikke dumt. :) Fortsett slik!

Mannfolk kan være svært frusterende, mildt sagt. Men du er en tøff dame utifra hva jeg har fått inntrykk av, og har evne til å tåle en trøkk om du mot formodning skulle treffe bakken med fallskjermen din. :)

Pust dypt og hopp utfor!

Takk, Gerd. OG takk siste AB. Jeg er tøft på alt annet, tror jeg, men helt klart en dustedame på enkelte ting.

Skrevet

Enkelte kan ri, andre kan tegne. Andre igjen kan male, strikke, kjøre trailer eller fly boeing 747, mens andre igjen kan sjekke og flørte. ;)

Skrevet

Ring Ring :popcorn: og hold oss oppdatert :D

Skrevet

Om du er slik ellers også, i typiske sjekkesituasjoner, vil jeg tro det ligger i dårlig selvtillit i forhold til menn. Jeg vet jo ut i fra det du skriver her inne at du er en trygg og sterk kvinne, men alle har vi våre svakheter. Den eneste kuren for det er å ta anvar selv. Ta kontrollen, så vil du heller ikke ha disse tankene. :)

Hm, ikke i forhold til menn generelt, men i forhold til om jeg er god for mer enn pulings, ja kanskje.

Har aldri fått positive tilbakemeldinger på at det er bra å være trygg og sterk av menn. For de mennene jeg har snakket med skjønner ikke at dette er fordi man har klart alt selv alltid, mens man egntlig er skjør og svak og feminin, men det tar det litt lenger tid å se.

Skrevet

Hm, ikke i forhold til menn generelt, men i forhold til om jeg er god for mer enn pulings, ja kanskje.

Har aldri fått positive tilbakemeldinger på at det er bra å være trygg og sterk av menn. For de mennene jeg har snakket med skjønner ikke at dette er fordi man har klart alt selv alltid, mens man egntlig er skjør og svak og feminin, men det tar det litt lenger tid å se.

Det første der kjenner jeg meg igjen i. Det er vanskelig å vite hva kvinner er ute etter også. Men gjør man det klart på et tidlig plan, pleier det aldri å være noe problem.

Det er utelukkende positivt å være trygg og sterk. Jeg foretrekker å ikke måtte passe på jenta mi hele tiden. ;)

Skrevet

Men jeg trenger en mann som kan passe på meg, litt. :sjenert:

OK, greit.

Takk!

Skrevet

Men jeg trenger en mann som kan passe på meg, litt. :sjenert:

OK, greit.

Takk!

LITT må dere jo passes på sånn uansett... ;)

Skrevet

Men jeg skjønner såpass at jeg ikke innbyr til påpassing, dette gjelder utseendet og første inntryks personlighet. Så når jeg avviser en mann, slik jeg nok gjorde med håndtverker'n, ubevisst, så er ikke det noe sjakktrekk. Det tok nok ham mye guts å sjekke opp meg. Jeg ser det utenfra, men ikke før etterpå.

Skrevet

Skjønner deg ufattelig godt, Kate. Kjenner meg igjen for å si det slik. ;)

Nesten så jeg er litt lettet av å se at jeg ikke er alene om å ha det slik. :sjenert::ler:

Skrevet

Enkelte kan ri, andre kan tegne. Andre igjen kan male, strikke, kjøre trailer eller fly boeing 747, mens andre igjen kan sjekke og flørte. ;)

Pfft, jeg kan da alt det. Utenom Boeingen. Det er å forstå når noen gjør det med MEG, som er problemet.

Skrevet (endret)

Skjønner deg ufattelig godt, Kate. Kjenner meg igjen for å si det slik. ;)

Nesten så jeg er litt lettet av å se at jeg ikke er alene om å ha det slik. :sjenert::ler:

Forsvarsmekanisme fordi vi er så vant til å klare alt selv, enten vi vil eller ikke?

Vi vil snarere ikke forstå at vi er attraktive som partner, enn å bli avvist og så måtte klare oss selv igjen? Ved å unngå å forstå at vi er attraktive, og at noen er interessert i oss, for legger vi død hele "bli avhengig av et annet menneske-som kan blir borte problematikken"

Endret av KateW
Skrevet

Åhh Katie da !!! Skjønner deg egentlig godt...det er liksom ikke greit å lese/tyde signaler man får før man har tenkt seg om litt etterpå. Ikke lag noen dyptliggende analyser av dette, men fyren prøvde å sjekke deg opp ! Jeg tror forøvrig menn synes det er hyggelig å bli kontaktet av en kvinne som de har prøvd å fange interesse hos, men som i dette tilfellet, ikke tolket signalet riktig på direkten.

Du var således ikke bare i sjekkemodus da dette skjedde sikkert. En forutsetning for at "flørten" skal lykkes må være at motparten også er mottagelig der og da. I dette tilfellet var du "profesjonell" og ville bare ha en jobb utført, mens han derimot prøvde en "kombo-løsning" - som lyktes nesten....

Katie - ta på deg oppdraget, finn ut mer om fyren og ta kontakt da vel. Ihvertfall dersom du synes han var interessant nok for deg, som jeg jo tyder da du skriver dette. Jeg VET du har guts...

Skrevet

Forsvarsmekanisme fordi vi er så vant til å klare alt selv, enten vi vil eller ikke?

Vi vil snarere ikke forstå at vi er attraktive som partner, enn å bli avvist og så måtte klare oss selv igjen? Ved å unngå å forstå at vi er attraktive, og at noen er interessert i oss, for legger vi død hele "bli avhengig av et annet menneske-som kan blir borte problematikken"

Exactly. Skjønner fullstendig hva du mener.

Det som potensiellt er svært skummelt er når noen treffer den berømte nerven. Altså nerven som ellers ligger død, den delen av oss som bærer et slags håp om nærhet, tilhørighet, passe på og bli passet på, gi og ta og alle de tingene som kan oppleves som sårbart hvis man er vant til å være alene lenge.

Hum, litt kronglete formulert. Har hatt en episode i det siste som satte en del ting i perspektiv, og dermed er det fortsatt litt vanskelig å virkelig klarne alle poengene som ligger og svømmer inni hodet mitt akkurat nå! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...