Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

arven1

Anbefalte innlegg

Jeg håper virkelig at min tipping er veldig feil for din del :fnise: Det er jo spennende å se når de andre tipper også, da, så det hadde vært kjekt hvis du laget deg en tippeliste :sjenert:

Så snill gubbe du har :jepp: Det må være herlig å ha en "meg"-dag når er høygravid. Kanskje jeg skal hinte litt til min kjære om dette :fnise: Gikk det greit med barberingen? Hos meg er det nok tuster her og der etter shaving :fnise:

Jeg orker heller ikke å bry meg om ettervekst. Tenkte å ta meg en tur til frisøren i begynnelsen av mammapermisjonen min (da er det tre måneder siden sist jeg klippet meg)så jeg får klippet meg - for jeg regner med jeg ikke har så mye tid til dette når gutten min kommer. Også satser jeg på at jeg snart har klippet så mye at det er kun min naturlige hårfarge igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med spadag! Snill samboer du har! :jepp: Jeg har også fått stripet inn en del i min naturlige farge for å slippe ettervekst. Ble ganske fornøyd! Tenker også litt på det med å miste håret, men min løsning blir nok å ha håret i hestehale konstant hvis jeg mister masse hår. Har prøvd ølgjær (bare den du får kjøpt på butikken riktignok) og det smaker pyyyyhyyyton! :fnise:

Blæh, ja jeg har også prøvd den ølgjæren man har i butikken og det er ikke spesielt godt nei, men hva gjør man vel ikke for skjønnheten :fnise: Er ikke sikker på om det hjelper jeg, men det er i hvertfall verdt å prøve. Jeg er litt fiksert på håret mitt.... :fnise: Jeg ble også fornøyd med mørke striper i håret, deilig å slippe den etterveksten hele tiden.

Så snill gubbe du har :jepp: Det må være herlig å ha en "meg"-dag når er høygravid. Kanskje jeg skal hinte litt til min kjære om dette :fnise: Gikk det greit med barberingen? Hos meg er det nok tuster her og der etter shaving :fnise:

Jada, gubben min er veldig god og snill :rodmer: Du får hinte til din gubbe også om at gravide trenger litt ekstra den siste tiden!

Barberingen krevde en halvdags jobb :skratte: Jøss,så kreativ man blir med den magen etterhvert.... Glad jeg var hjemme alene for det var mye høylytt pusting og pesing for å bøyd seg i ulike retninger. Men nå er i hvertfall de stedene jeg ønsker hårløse uten hår så det gikk faktisk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da runder jeg snart 38 uker. :hoppe: Og jeg vil føde nå! Jeg er bare så utrolig klar. Jeg vil,jeg vil, jeg vil :sur: Nå har jeg sagt til lillemor at nå skal hun UT :babyjente:

Jeg føler meg tung og klossete, og er lei av å føle meg som en gås! Vannet i kroppen har økt i løpet av helgen også :frustrert: Føttene mine er hovne og anklene mine er borte. Fingrene mine er ser ut som små pølser og er helt stive :sinnatagg: Syntes ansiktet mitt ser veldig gravid ut også. Venninner og familie syntes jeg overdriver og at det er langt i fra så synlig som jeg syntes selv, men man er vel alltid mest kritisk til seg selv.... Skal til JM i morgen og det er litt trygt, håper ikke jeg har noe begynnende svangerskapsforgiftning på grunn av dette evinnelige vannet.... Håper det er en naturlig del av tyngden i kroppen. Har nå gått opp 15kg tilsammen og MYE av det er vann,jeeezz :daane:

Er skikkelig hormonell også. I går kveld satt jeg konstant med nesa mi begravd i lommetørkle og tårene rant og rant :sukk: Sambo trøstet og trøstet og det hjalp jo litt. Men jeg er urolig i kroppen og finner liksom ikke helt plassen min i noen ting om dagen. Er så spent på når,hvor og hvordan fødselen starter og hvordan alt vil gå liksom...... Åh, Arven1 vil føde og få ting overstått. :regler:

Stort sett ingen søvn i natt, har gått oppe og tuslet. Mye tissing, men også endel indre uro :trist: Dette kan bli lange uker for både sambo og meg!!!!

Lille gullklump har romstrert rundt i magen min i hele natt og vært svært så aktiv. Mulig hun blir påvirket av min uro :unsure:

Nå har jeg kjørt sambo til toget og tror jammen jeg skal ta meg en liten høneblund før den store spa-dagen starter!

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer:

Skjønner godt du vil føde nå snart! Jeg kjenner at det er litt slitsomt med kynnere, men jeg har uansett forberedt meg på å gå over tiden. :klemmer:

Det er jo greit å skulle til jm i morgen, da får du kanskje også snakket litt ut. Det kan være greit. Hormonmonstre er vi alle, noen ganger gråter vi for veldig lite. Selv begynte jeg å gråte grunnet Zelda's Lullaby i går, uten grunn.

søvn er noe man sliter med på slutten tror jeg. Jeg har lite eller sjeldent stått opp midt på natten, men nå våkner jeg opp minst en gang om natten. Det kjenner jeg blir litt slitsomt. :klemmer: Kan ikke akkurat si det blir bedre når hu er på utsiden, så.. Vi får håpe dette bare er forberedelse på det som kommer. :fnise:

Uansett, sender deg et bøttelass med klemmer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Det høres ut som om du har det veldig slitsomt for tida. :klemmer: Babyen er nok litt ekstra urolig fordi du er det; sånn er det i hvertfall hos meg.

Lykke til hos jordmor i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Håper spadagen kan hjelpe deg til å finne litt ro! Det høres ut som om du har en fantastisk dag i vente!

Tror nok også jeg skal unne meg en frisørtime før prinsessa sin ankomst. Greit å slippe å føle seg helt dass de første ukene.

Angående hormoner og emosjoner. Jeg så "Brev til Jens" - dokumentaren i går (den gikk i reprise) - jeg snufset og gråt som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, gubben min er veldig god og snill :rodmer: Du får hinte til din gubbe også om at gravide trenger litt ekstra den siste tiden!

Barberingen krevde en halvdags jobb :skratte: Jøss,så kreativ man blir med den magen etterhvert.... Glad jeg var hjemme alene for det var mye høylytt pusting og pesing for å bøyd seg i ulike retninger. Men nå er i hvertfall de stedene jeg ønsker hårløse uten hår så det gikk faktisk! :fnise:

Hahaha :skratte: Kan trøste deg med at du er ikke den eneste som puster og peser når det gjelder barbering, og jeg er "bare" (snart) 33 uker på vei :fnise: Det er virkelig noe herk. Vurderer å bare la det gro :sjenert: Men kan jo ikke se ut som et skogstroll nedentil heller...

Det er jo for så vidt "bra" at de 15 kg er vann og ikke flesk. Eller, noe er jo lillemor, noe er morkaken, noe er ekstra blod og kanskje noe er litt fett, men etter fødsel kommer du nok til å se at du er deg selv igjen, selv om jeg kan tenke meg at det ikke er behagelig å gå med så mye vann i kroppen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode klemmer til dere herlige KG kvinner. Dagen i går var overfylt med hormoner og jeg bare gråt,gråt og gråt. Var sliten etter mange dager uten skikkelig søvn og det går virkelig inn på psyken! Jeg gjennomførte SPA dagen og fikk pleiet meg selv til et nytt menneske. Greide ikke helt å sette pris på det i går, men når jeg ser på føtter,hender og hår i dag er jeg veldig fornøyd med resultatet.

La meg i badekaret i går kveld og gikk deretter og la meg og fikk sove bedre enn jeg har gjort på lenge. :sovne: Har riktignok vært oppe og tisset flere ganger, men har nesten gjort det i søvne! :natti: For en herlig følelse å våkne opp kl 08 i dag og føle seg uthvilt :bolledeig:

Har tatt mer modningsakupunktur i dag så det neste døgnet er jeg forberedt på mye kynnere og smerter som jeg hadde etter sist gang, men trøster meg med at det forhåpentligvis letter fødselen noe :skya:

Vært på kontroll hos JM i dag også. Alt står bra til med kroppen min og med lille gull! Ikke gått noe mer opp i vekt og ødemer var 0-1, altså ikke så ille som jeg føler meg. Magemålet ligger akkurat på den røde streken som den har gjort hele veien.

Hun ligger langt nede i bekkenet nå, men JM mente at hun godt kunne kommet lenger ned ift hvor langt jeg er på vei :snurt: Hun har heller ikke festet seg lille rakkeren :fnise:

Hadde min første innvendige sjekk i dag også for å se om det var noe åpning nå og det var det ikke nei.... :lete:

Men dette var ikke noe indikasjoner på at det ikke skjer noe fødsel med det første, hun trenger ikke å komme lenger ned, eller feste seg mer for at ting settes i gang av seg selv :nigo: Jeg holder motet oppe!

JM var super i dag og tok seg god tid til meg og vi fikk pratet masse. Det var godt å få øst av seg noe frustrasjon over ventetiden og hvor tungt det føles å gå gravid nå. Hun var veldig forståelsesfull og trøstet med at det var helt vanlig å ha det slik på slutten. :cry:

Ja, med andre ord, denne damen må bare smøre seg med tålmodighet og trøste seg med at lille gullet mitt kommer når hun er klar :jepp:

Uansett tenkte jeg å invitere med :herremann: med på litt :sengekos: i kveld. Et gammelt og godt kjerringtriks, kan i hvertfall ikke skade :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:strix: 38 uker! :danse:

Nå nærmer det seg for oss. Skjønner godt det går utover humøret når du ikke får sove ordentlig, men det er greit å bare ta vare på seg selv, da slapper man kanskje litt mer av.

Det er jo greit å ha en så flott jm, som er forståelsesfull, jeg har selv det. :sjenert: Jeg er takknemlig for flinke jm.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt var som det skulle hos jordmor da! Så satser vi på at modningsakupunktur og :sengekos: hjelper til på modningen. Spent på å høre hvordan akupunkturen virket på deg denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Sovnet 04.30 igjen i natt :natti: Hadde skikkelig nedpress i bekkenet og korsryggen verket. Etter den innvendige undersøkelsen hos JM i går fikk jeg en blødning på ettermiddagen. :roll:

Både modningsakupunktur og innvendig undersøkelse satte virkelig i gang en prosess. :plystre:

Hadde kynnere i hele går kveld og magen sto som et berg her. :filer:

Ringte til føden for å forhøre meg om blødningen, de regnet med at det var en god modning av livmorhalsen siden blodet ikke var "friskt", men brunlig.

I dag har jeg hatt skikkelig mensenmurringer og har fortsatt blødninger, men ikke så mye som i går. I stad kom det endel slim også :popcorn: Her er det modning dere!!!!! Hvis det er slik at slimproppen begynner å røre litt på seg leste jeg at det fortsatt kan ta 3 uker før det skjer noe :overrasket: Så jeg forventer ikke noe store saker, men all små ting er med på å dra det store lasset :ball:

Ingen :sengekos: i går, jeg hadde så nedpress og sambo ble satt ut av blødningen :daane: Vi får prøve igjen i kveld. Nå er det ihvertfall tiden til å kjøre på :nigo:

Nå skal jeg ut og gå meg en tur og etterpå skal jeg ut og kjøpe meg garn. Har blitt inspirert av Ripsy til å strikke mor Signes babyteppe! Noe å gjøre for å få tiden til å gå :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Nå skjer det ting :hoppe:!!!!!!! WOHO! Dere får prøve dere med litt jiggy jiggy i dag, så satser vi på at ting kommer litt mer i gang!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Godt med modning, siden du fikk beskjed at det ikke var det. :fnise: Uansett, det er greit at det starter. :fnise: Har bare nedpress og murringer, ikke blødninger, men har en del snørrlignende utflod. :fnise: Ikke noe blødninger enda her.

:danse: for at arven1 er på vei mot noe stort. Sitter selv her i sofakroken og venter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt distre og utafor i dag.... Skriver feil innlegg i feil dagbøker og bare roter her hjemme :sjenert: En smule spent.

Har hatt mye kynnere igjen i natt og et par av de var så sterke at jeg måtte puste meg igjennom.

Dagens status er:

-mensensmerter

-brunlig utflod

-mer slim i trusa

:redd:

:popcorn:

Lurer veldig på hvordan de nærmeste dagene blir nå :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...