Gå til innhold

Problemer med mcdonalds

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er datteren min som er en stabukk. Har sagt det til henne selv, men hun skal ha happymeal. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Forresten, ekstra burger ved siden av var heller ikke mulig. Det var enten happy meal uten noe ekstra eller voksenmeny.

De selger jo hamburgere løst på McD, så det er virkelig ikke noe problem å bestille (og kjøpe) en happymeal og en hamburger.

Det var vel heller brusen som ble problemet her. En happymeal har liten brus, ikke stor.

Siden hun er 12 burde det være mulig å forklare henne hva en happymeal inneholder, og at det hun ber om er noe annet.

Skrevet

TS her

Ungen er er 12, og ikke et lite barn vil nå jeg si.

Og jeg klarer egentlig ikke å fatte å forstå hva som var så galt med at hun ville ha to hamburgere, eler 5 for den sak skyld og stor brus.

For på mcdonald er ikke noe vi er på ofte, det er noen ganger i året, og hva er galt med det? Hjemme spiser vi faktisk ganske sunt og grunnen til at vi var der i går var fordi vi var ute og handlet og mannen kom ikke hjem før ved midnatt så tenkte å kose oss litt.

Datteren min er heller ikke overvektig. Mer det motsatte må jeg si.

Nå var det nå egentlig det som skjedde på mcd jeg egentlig lurte på. For har jo aldri hatt et slikt problem før der. Så om det det er forskjellige regler, kassadama som bare var vrang, eller noe?

Forresten, ekstra burger ved siden av var heller ikke mulig. Det var enten happy meal uten noe ekstra eller voksenmeny.

Happy Meal er Happy Meal, hvis dere skal ha noe annet enn det som er inkludert i menyen er det naturlig at dere kjøper noe annet. Synes ikke kassedamen var det minste vrang.

Men jeg skjønte ikke helt den siste, fikk dere ikke lov til å kjøpe en hamburger til?

Gjest Eventyr3
Skrevet (endret)

Til både TS og jens.

det er lett å bestille på mcern, hvis du kan prate.

en happy meal, en burger og en stor brus. ferdig. takk.

si det, så vil du ikke få problemer.

sier du "hei, jeg skal ha en happy meal med ekstra burger og stor brus" ja da kan du få problemer med bestillinga ja.

BRUK HODET DAMER!

Endret av Eventyr3
Skrevet

Happy Meal er Happy Meal, hvis dere skal ha noe annet enn det som er inkludert i menyen er det naturlig at dere kjøper noe annet. Synes ikke kassedamen var det minste vrang.

Men jeg skjønte ikke helt den siste, fikk dere ikke lov til å kjøpe en hamburger til?

Nei, hun i kassa sa at skal vi ha happy meal så blir det kun det, man får ikke en ekstra burger ved siden av, som hun sa. Men dette har gått an på alle mcd jeg har vært på før så skjønner ikke helt dette. Derfor lurte jeg på om det var kassadama som er vrang, om det er forskjellige regler, eller hva som kunne være grunnen?

Skulle hun ha mer enn en hamburger så måtte hun ha voksen meny, noe min datter ikke ville, så greit nok det.

Men er det virkelig så galt at en 12-åring kjøper happy meal da? Leken bryr hun seg ikke om, hun bare synes maten er bedre. Og har nå sett mange andre store barn kjøpe dette også, så er vel ikke så uvanlig?

Gjest Spinell
Skrevet

Men er det virkelig så galt at en 12-åring kjøper happy meal da? Leken bryr hun seg ikke om, hun bare synes maten er bedre. Og har nå sett mange andre store barn kjøpe dette også, så er vel ikke så uvanlig?

Er hun 12 år, så er hun gammel nok til å forstå det hvis du forklarer at hamburgeren inni en happymeal er akkurat den samme som de andre 10-kronersburgerne hos McD. Pommes frites-en også.

Hvis damen i kassen nektet deg å kjøpe en enkelt hamburger er hun vrang. Tror enten hun eller du misforsto ett eller annet, gitt!

Gjest Eventyr3
Skrevet

Nei, hun i kassa sa at skal vi ha happy meal så blir det kun det, man får ikke en ekstra burger ved siden av, som hun sa. Men dette har gått an på alle mcd jeg har vært på før så skjønner ikke helt dette. Derfor lurte jeg på om det var kassadama som er vrang, om det er forskjellige regler, eller hva som kunne være grunnen?

Skulle hun ha mer enn en hamburger så måtte hun ha voksen meny, noe min datter ikke ville, så greit nok det.

Hei TS. du fikk nok bare en vrang eller som jeg liker å kalle dem , en dum ansatt som ikke forstår hvordan h*n skal dele opp bestillingen din. De fleste oppegående og som har erfaring i service bransjen greier å håndtere en slik bestilling.

Men når du har ansatte som ikke får til karamell på bunnen av soft-isen og sjokokalde på toppen, ja da kan du ikke forvente mer.

Uansett, det er ikke noe galt med at en 12 åring spiser happy meal.

Har hørt 100vis av voksne damer si "happy meal uten leke" foran meg i køen..

Skrevet

Maten i en happy meal smaker da ikke noe annerledes enn maten i en voksen meny, porsjonen er bare tilpasset en barnemage.....derfor syns jeg det er rart at hun på død og liv skal ha happy meal.Hvorfor ville hun ikke ha voksen meny?da hadde hun jo ha fått akkuratt det hun ville? :klø:

Skrevet

Hei TS. du fikk nok bare en vrang eller som jeg liker å kalle dem , en dum ansatt som ikke forstår hvordan h*n skal dele opp bestillingen din. De fleste oppegående og som har erfaring i service bransjen greier å håndtere en slik bestilling.

Men når du har ansatte som ikke får til karamell på bunnen av soft-isen og sjokokalde på toppen, ja da kan du ikke forvente mer.

Uansett, det er ikke noe galt med at en 12 åring spiser happy meal.

Har hørt 100vis av voksne damer si "happy meal uten leke" foran meg i køen..

Men, hvorfor kjøper voksne mennesker happy meal??Pga boksen maten kommer i?

Skrevet

Ut ifra det jeg husker av det som står på en av de store tavlene ved kassene så går det ikke ann å oppgradere happy meal menyen sånn som de andre menyene. Jeg vil tippe på at de andre gangene dere har fått dette så har de bar tatt betalt for en ekstra cheesburger eller noe sånt uten å rette opp i måten dere bestilte på, og for fremtiden så er det jo bare for dere å bestille en ekstra cheesburger så slipper dere misforståelser :)

Men at maten skal smake bedre er ganske morsomt siden pomfritten og cheesburgeren er nøyaktig den samme som alle andre får :ler:

Men nei, kassedamen var ikke vrang ;) selv om hun nok kunne foreslått at dere kjøpte en hamburger ved siden av

Skrevet (endret)

Sorry, dobbelt posting.

Endret av Jens
Gjest Eventyr3
Skrevet

Vel, jeg vet ikke hvorfor alle, men jeg spurte en vennine av meg som også pleier å bestille happy meal.

Og hennes grunn var: "jeg er redd for at jeg ikke greier å spise opp hele menyen".

jeg trodde hu trolla meg først, men hu bestiller happy meal hver gang.

og ofte får jeg resten av potetene.

Skrevet

Forde noen mennesker ikke er mere sulten kanskje?

Skrevet

Forde noen mennesker ikke er mere sulten kanskje?

Men da kan man jo bare bestille en liten meny, og spare betjeningen å pakke det ned i en boks!

Skrevet

en barnemeny koster 40 kr...en liten meny koster mere enn det. Om man ikke vil ha eska er det vell strengt talt bare å si det? La nå folk og jeg som ikke spiser så mye bestille oss barnemeny da

Skrevet

en barnemeny koster 40 kr...en liten meny koster mere enn det. Om man ikke vil ha eska er det vell strengt talt bare å si det? La nå folk og jeg som ikke spiser så mye bestille oss barnemeny da

Ok, der fikk jeg svaret . Det er for å spare penger. Utgi dere for å være barn for å spare noen kroner :nei::ler:

Skrevet (endret)

Men da kan man jo bare bestille en liten meny, og spare betjeningen å pakke det ned i en boks!

Her jeg bor så får man ikke liten brus. Det er kun medium og stor brus, om man ikke bestiller happy meal. Man får heller ikke liten pommes frittes, kun medium og stor. Jeg er småspist, og klarer ikke drikke opp en medium brus eller en medium pommes frittes. Men med en happy meal så får jeg både liten brus og liten pommes frittes. Og da slipper jeg å måtte hive mat jeg har betalt for. Da spiser jeg opp hele burgeren, hele pommes frittesen og jeg drikker opp nesten hele brusen.

Så de få gangene jeg er på MC så kjøper jeg en happy meal uten leke.

Endret av Opus
Skrevet

Jeg har selv jobbet på McDonalds før, og det er ikke noe problem å bestille en ekstra cheeseburger eller hamburger, det koster bare 10 kr. Kanskje hun kassadamen var ny, og har fått beskjed om at hvis kunder vil ha stor meny, så blir det medium + en cheese eller hamburger. Og at det kun går an å bestille ekstra burger for å få stor meny.

Grunnen til at det ikke går an å trikse og mikse med menyene, er at menyene allerede ligger inne ferdig på kassen. Dvs hvis noen skal ha en Bigmac, så trykker man på én tast der både burgeren OG pommesen er slått sammen til en pris. For så å trykke på brusen.. brusen koster det samme enten den er 0,25 eller 0,5 så lenge det er meny, MEN det er rett og slett ikke lov å selge en 0,5 til en barnemeny, sånn er reglene. Da må man betale for brusen utenom menyen, som en enkel vare.

Grunnen til at burgeren og chipsen er slått sammen, kommer av at det er billigere enn hver for seg. Så om man vil trikse med menyene - værese god, men man må da være klar over at det blir dyrere.

Skrevet

Og by the way.... det er ikke vits i å si "En happy meal uten leke", for menyen blir ikke billigere. Det koster fortsatt det samme, for både maten og leke er på samme tast. Men man kan selvfølgelig kjøpe en leke til 10 kr utenom hvis man har en annen meny.

Skrevet

Slik jeg tolker det er det ikke "mulig" å få en ekstra burger inkludert i happy meal (jeg trodde først at du skulle ha ekstra burger istedenfor pommes frites jeg...). Men man kan da fint bestille:

1 Happy Meal

1 liten burger

1 stor brus

1 Quarter Punder meny

1 Chichen McNugget (6 biter)

1 stor cola

Altså du kan bestille hva som helst av ting de har i tillegg til Happy Meal.

Eller mente hun i kassa der at man ikke kunne få noe som helst annet en Happy Meal????

Du fikk vel mat du også TS?

Det er ikke noe galt i at en 12 åring vil ha Happy Meal hvis hun ikke orker mer enn det som den inneholder. Men nå orker hun jo tydeligvis mer da så lenge hun ville ha en burger ekstra. Og en burger ekstra kunne du fint ha fått kjøpt. Tror dere (hun i kassa og du) snakket veldig forbi hverandre jeg. Og at hun i kassa trodde du skulle ha ekstra burger inkludert i Happy Meal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...