AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Tok med barna på mcdonalds i dag. Min datter ville ha en happy meal med 2 burgere i istednfor 1 og stor cola. Men det var visst umulig å få i følge kassadama. Skulle hun ha stor brus eller flere burgere så måtte det bli voksenmeny. Men har da fått til dette i alle år på macdonalds før, men ikke den samme mcd. Hva er grunnen for dette og har mcdonald ulike regler for hvert gstekjøkken? Eller er det noe kassadama selv sa for synes hun så litt bydd ut og hun begynte med å spørre hvorfor det og slikt før hun svarte.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Tok med barna på mcdonalds i dag. Min datter ville ha en happy meal med 2 burgere i istednfor 1 og stor cola. Men det var visst umulig å få i følge kassadama. Skulle hun ha stor brus eller flere burgere så måtte det bli voksenmeny. Men har da fått til dette i alle år på macdonalds før, men ikke den samme mcd. Hva er grunnen for dette og har mcdonald ulike regler for hvert gstekjøkken? Eller er det noe kassadama selv sa for synes hun så litt bydd ut og hun begynte med å spørre hvorfor det og slikt før hun svarte. Happymeal er Happymeal, skal du bytte ut innholdet er det ikke Hammymeal lengre. Hvorfor kjøpte du ikke bare to? To burhgere og stor brus koster dessuten mer enn happymeal.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Happymeal er Happymeal, skal du bytte ut innholdet er det ikke Hammymeal lengre. Hvorfor kjøpte du ikke bare to? To burhgere og stor brus koster dessuten mer enn happymeal. Det er datteren min som er en stabukk. Har sagt det til henne selv, men hun skal ha happymeal.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Du kunne jo bare kjøpt en happymeal + ekstra burger, de koster vel ikke mer enn 10 kr, de enkle små burgerne der Når det gjelder stor brus aner jeg ikke om man kan oppgradere størrelsen for en femmer eller deromkring, man kan det med de vanlige menyene tror jeg men tror ikke det går på happymeal. Men så har jeg aldri spurt heller. Det kan jo være de er ekstra greie påden andre mcdonaldsen og yter ekstra service, men at det egentlig ikke skal kunne gå an?
Miss Puddel Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 eller du kan kjøpe større meny men med leke ved siden av?
oslotur Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 herregud livet går videre, du kunne heller brukt tiden din på noe bedre
Fluffe Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 herregud livet går videre, du kunne heller brukt tiden din på noe bedre Så å sitte her å lese det + kommentere er bedre mener du?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #8 Skrevet 13. oktober 2010 Uff hold barnet ditt unna mecern hvertfall på hverdager,sånne ting hører helgen til.Og BRUS på en hverdag fy fy.
fruBeist Skrevet 13. oktober 2010 #9 Skrevet 13. oktober 2010 Det er datteren min som er en stabukk. Har sagt det til henne selv, men hun skal ha happymeal. Så lenge du betaler er det da du som bestemmer vel. Om alternativet ikke er bra nok for datteren din, så får hun heller sitte der og sutre vel.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #10 Skrevet 13. oktober 2010 Det er jo ikke værre enn at man kjøper en liten burger til ved siden av som andre her påpeker. Hadde dette vært min unge derimot ville ikke dette vært noe problem for et barn som er lite nok til å ville ha happy meal burde heller ikke ha plass i magen til to burgere, en stor cola og chips til på McDonalds. Jeg er voksen og til og med jeg ville slitt med å knøvle den menyen der i meg.
Gjest Eventyr3 Skrevet 13. oktober 2010 #11 Skrevet 13. oktober 2010 Så lenge du betaler er det da du som bestemmer vel. Om alternativet ikke er bra nok for datteren din, så får hun heller sitte der og sutre vel. du lar ikke din datter sitte der og sutre uviten. Jenta vet sikkert ikke hvordan ting fungerer, det er vanlig at barn vil ha ting på sin måte, men det beste er å opplyse dem, ikke ignorere dem. Forklar hvordan ting fungerer. Eller så kan man slutte å være så gjerrig ovenfor sine barn og bare bestille en happy meal + en cheeseburger, en stor brus ved siden av og stappe cheesen oppi pakken. ferdig.
Jens Skrevet 13. oktober 2010 #12 Skrevet 13. oktober 2010 du lar ikke din datter sitte der og sutre uviten. Jenta vet sikkert ikke hvordan ting fungerer, det er vanlig at barn vil ha ting på sin måte, men det beste er å opplyse dem, ikke ignorere dem. Forklar hvordan ting fungerer. Eller så kan man slutte å være så gjerrig ovenfor sine barn og bare bestille en happy meal + en cheeseburger, en stor brus ved siden av og stappe cheesen oppi pakken. ferdig. Synes også det var mye mat for ett barn...... Ikke rart man får overvektige barn hvis de klarer å presse i seg 2 hamburgere, brus og pommesfrites Ett barn med så glupsk appetitt hadde jeg holdt laaangt unna Mc Donalds.
Gjest Eventyr3 Skrevet 13. oktober 2010 #13 Skrevet 13. oktober 2010 Synes også det var mye mat for ett barn...... Ikke rart man får overvektige barn hvis de klarer å presse i seg 2 hamburgere, brus og pommesfrites Ett barn med så glupsk appetitt hadde jeg holdt laaangt unna Mc Donalds. se.. hva trådstarter gjør med ungen sin og hvor ofte de spiser på mccern er ikke mitt/vårt problem. Vet vi engang hvor gammel dattern er? hu kan jo være på grensa til å bli ungdom og føler nå kanskje at en happy meal alene er litt lite. Jeg reagerte bare på den kommentaren "det er dine penger så du bestemmer" når det gjelder din egen datter.. Og for å være ærlig med deg, jeg vet ikke helt hvor mye et barn kan spise, men 2 cheese og pommes frites høres helt ok ut det da. Har sett barn med flere brødskiver. 1 cheeseburger = brødet er 90% luft hvis du moser det sammen. selve burgern kan jo havne under kategori "mikro". så har du litt ketchup,ost,løk og sylteagurk. etter tygging så må jo burgern veie 10 gram eller noe sånt? potetene har jo ikke fyll på innsiden? Skjønner ikke hvordan de får til det. veldig lite isåfall. Ikke nok med det, men så er også mcern næringsløst. Så om magen skriker etter mat 2 timer senere hadde ikke forundret meg.
Jens Skrevet 13. oktober 2010 #14 Skrevet 13. oktober 2010 jeg ville vell bare tro at happy meal er ett tilbud til barn, ikke ungdom. Og en cheeseburger, pommesfrites og brus mener jeg er mer enn nok til ett lite barn. Vil man ha mer enn det, får man kjøpe vanlig meny. Men, ett barn som spiser en hel voksen meny mener jeg man burde passe litt på, og kanskje ikke introdusere for og gi smaken på mc donalds mat. Når det gjelder triksing og miksing av menyer etc..på mc donalds har jeg fått inntrykk av at det ikke er så himla lett.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #15 Skrevet 13. oktober 2010 Uff hold barnet ditt unna mecern hvertfall på hverdager,sånne ting hører helgen til.Og BRUS på en hverdag fy fy. Men boller og kuli er greit å dytte i ungene deres i butikkrn(sett mange av dere) jeg er 23år og ungen eter mere enn meg på mc
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #16 Skrevet 13. oktober 2010 TS her Ungen er er 12, og ikke et lite barn vil nå jeg si. Og jeg klarer egentlig ikke å fatte å forstå hva som var så galt med at hun ville ha to hamburgere, eler 5 for den sak skyld og stor brus. For på mcdonald er ikke noe vi er på ofte, det er noen ganger i året, og hva er galt med det? Hjemme spiser vi faktisk ganske sunt og grunnen til at vi var der i går var fordi vi var ute og handlet og mannen kom ikke hjem før ved midnatt så tenkte å kose oss litt. Datteren min er heller ikke overvektig. Mer det motsatte må jeg si. Nå var det nå egentlig det som skjedde på mcd jeg egentlig lurte på. For har jo aldri hatt et slikt problem før der. Så om det det er forskjellige regler, kassadama som bare var vrang, eller noe? Forresten, ekstra burger ved siden av var heller ikke mulig. Det var enten happy meal uten noe ekstra eller voksenmeny.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #17 Skrevet 13. oktober 2010 Hvorvidt en happy meal er mye eller lite for dette barnet er umulig å si. Jeg spise happy meal mens mine jevnaldrende venner kastet i seg en Big Mac-meny på 1-2-3. Noen er småspiste for alderen, andre trenger mer mat.
Jens Skrevet 13. oktober 2010 #18 Skrevet 13. oktober 2010 TS her Ungen er er 12, og ikke et lite barn vil nå jeg si. Og jeg klarer egentlig ikke å fatte å forstå hva som var så galt med at hun ville ha to hamburgere, eler 5 for den sak skyld og stor brus. For på mcdonald er ikke noe vi er på ofte, det er noen ganger i året, og hva er galt med det? Hjemme spiser vi faktisk ganske sunt og grunnen til at vi var der i går var fordi vi var ute og handlet og mannen kom ikke hjem før ved midnatt så tenkte å kose oss litt. Datteren min er heller ikke overvektig. Mer det motsatte må jeg si. Nå var det nå egentlig det som skjedde på mcd jeg egentlig lurte på. For har jo aldri hatt et slikt problem før der. Så om det det er forskjellige regler, kassadama som bare var vrang, eller noe? Forresten, ekstra burger ved siden av var heller ikke mulig. Det var enten happy meal uten noe ekstra eller voksenmeny. Happey meal er da ikke laget for 12 åringer, det ligger jo leker til 2 åringer oppe i esken!Er derfor jeg reagerte på mengden av mat, trodde vi snakket om en 4-5 åring. Neste gang burde du kjøpe voksen meny, så slipper du havne i mere trøbbel...
Gjest bia Skrevet 13. oktober 2010 #19 Skrevet 13. oktober 2010 Det er datteren min som er en stabukk. Har sagt det til henne selv, men hun skal ha happymeal. Nå hørtes hun først ut som et barn i trassalder, men så sier du at hun er 12 år! 12 år og sitte på mac'ern oss sutre fordi hun ikke får ting hun ikke kan få?
Gjest bia Skrevet 13. oktober 2010 #20 Skrevet 13. oktober 2010 Det er datteren min som er en stabukk. Har sagt det til henne selv, men hun skal ha happymeal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå