Gå til innhold

Dagene som kommer...


suzie

Anbefalte innlegg

åååååååå....... innbilt svanger - det er bare hunder som kan bli det...???? Ellers har jeg gått på en kjempesmell med babyutstyr.....

Det skjer jo INGENTING!!!! Jeg blir GAL!!!!!

Kom nå lille venn... alt er klart - det er ingenting å vente med lenger - du er klar du også....

Magen min er så langt nede nå - at det føles innimellom som om hun ligger mellom fotene mine, og jeg må sitte bredbent som en sjauer når jeg sitter på vanlige stoler. Jeg har rie-lignende kynnere ofte og trodde i natt at NÅ er det i gang..... Men nei - det var det visst ikke. Og så presterer min mann og synes det hele er helt greit - for han har tross alt noen viktige møter på jobb i dag! Tror jeg slår han i hodet med noe skikkelig hardt!!!

Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, det høres ikke noe gøy ut å gå på overtid og være så lei :klemmer: Håper det skjer noe snart (kanskje det allerede har skjedd :lur: ) Når ble de andre barna født i forhold til termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, det høres ikke noe gøy ut å gå på overtid og være så lei :klemmer: Håper det skjer noe snart (kanskje det allerede har skjedd :lur: ) Når ble de andre barna født i forhold til termin?

Takk for klemmen - jeg trenger det nå for tiden.... Første mann kom ni dager før tiden - og nr 2 åtte dager etter. Og jeg er nå fem dager på overtid.

Det er nok noe med at man forbereder seg mentalt på en dato - og hver dag etter denne føles uendelig lang. Prøver å overbevise meg om at det "faktisk var greit" siden da fikk jeg gjort det og det - feks en tur på IKEA i dag... men det er jo bare noe jeg gjør for å oppmuntre meg selv.

Har hatt mange og ganske kraftige kynnere i dag - til dels litt regelmessig, men så stopper det opp. Men men - hun kommer når hun kommer - det er jo ikke noe jeg kan gjøre fra eller til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjer det jo noe ihvertfall, det er vel kroppen som forbereder seg? Håper det tar seg opp snart, du har ikke noen lure triks som kan sette fortgang i sakene :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjer det jo noe ihvertfall, det er vel kroppen som forbereder seg? Håper det tar seg opp snart, du har ikke noen lure triks som kan sette fortgang i sakene :lur:

Jeg har jo hørt om noen triks - men de viser seg å være lite effektive...

Skal på overtidskontroll i dag - så da håper jeg virkelig at jeg kan bli satt i gang. De sa da jeg var på ultralyd at de gjorde det hvis jeg ville det - så vi får se.... krysser fingrene for at jeg har den lille jenta mi hos meg i kveld - det hadde vært helt fantastisk! Det har gått så langt nå at jeg gleder meg til å skifte bleie.... hi hi... enda jeg vet godt at det ikke er favorittsysselet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra overtidskontroll - men uten babyen min... Jeg som optimistisk pakket med meg bagene - og håpte jeg skulle bli satt i gang. Alt så i alle fall bra ut, hun hadde fin hjertelyd, blodtrykk og urin var ok, og det var bra med fostervann - så det var vel ingenting annet en min tålmodighet som var problematisk...

Legen kjente på livmorhalsen, den var myk og moden - og hun sa det var et par cm åpning - så hun hadde fingrene på hodet til babyen. Det er vel det som kalles stripping? Er litt usikker - men tror hun gjorde det. Føler enda mer bevegelse i kroppen nå etter det - så håper det skjer noe snart. Hvis ikke så er det ny overtidskontroll på mandag.... Håper jeg slipper det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende! Da er det nok ikke lenge før hun er ute :jepp: Jeg har en god følelse for lørdag :lur:

Masse lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klemmer:

Var masse bevegelse i går - men i dag er det helt rolig igjen... krysser fingrene for lørdag jeg også:)

Nå satser jeg på at litt powershopping hjelper - og om ikke annet, så hjelper det i alle fall på humøret! YAY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke lørdag... ingen tegn til at det blir søndag heller...

Ny overtidskontroll i morgen - så håper de blir igangsettelse da...

Håpløst å våkne om morran å være skuffet over at man fortsatt er hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da :klemmer: Men nå er det uansett ikke lenge igjen! Hvordan gikk det på overtidskontroll? Kanskje du er på sykehuset og føder akkurat nå :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... ble sendt hjem i dag også. Legen tøyde livmorhalsen, noe som var ganske ubehagelig og vondt. Men så lenge alt ser helt fint ut med både meg og babyen - ville de gi henne et par dager til for å se om hun kommer av seg selv. Men hvis det ikke har skjedd noe før onsdag - så blir jeg lagt rett inn på føden - og da blir jeg ikke sendt hjem uten baby...

Så - da er det bare å nyte sommersola og håpe at hun kommer av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det uansett ikke lenge igjen! Du får kose deg og nyte sola, ikke lenge til du kan gå trilletur med baby! Har dere bestemt navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig den nydelige lille prinsessa mi hos meg! Jeg ble satt i gang 13 dager på overtid, og hadde en drømmefødsel. Fikk først en modningspille, og så en til - og brukte ventetiden på å spise lunsj i kantina og drikke kaffe og sole oss. Etter hvert begynte jeg å merke lette rier - og da det var tid for en tredje pille bestemte de seg for å se om det kom i gang. En time senere merket jeg at riene var i gang for alvor - selv om det ikke var veldig vondt enda. Så plutselig kom de med full styrke, og etter en og en halv time var babyen ute. Kjente lette pressrier pga vannblæra - og da vannet gikk kom hun på to pressrier - på fem minutter eller noe. Helt fin og ferdig - nesten 4 kg og 51 cm. Sånne fødsler skulle alle hatt!

Nå har vi vært hjemme noen dager - og hun er bare helt nydelig! Hun spiser godt - ammingen går kjempefint, og hun sover masse. I går kveld debuterte hun på trilletur, og ruslet opp til byggetomta der vi skal flytte. Så utrolig deilig det er å ha kommet så langt! Magen har gått inn en del - men jeg ser fortsatt rimelig gravid ut - men, må vel smøre meg med tålmodighet! prøver i første omgang å være nøye med kosten - og så kommer treningen etterhvert som kroppen tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse! :klemmer: Godt å høre at fødselen gikk fint selv om du ble igangsatt! Kos dere masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...