Gå til innhold

Dagene som kommer...


suzie

Anbefalte innlegg

Etter å ha lusket rundt og kikket i andres dagbøker - har jeg endelig bestemt meg for å opprette min egen dagbok.

Jeg har to barn fra før - med ganske stor aldersforskjell, og har lenge vurdert fram og tilbake om vi ville ha et tredje barn. Det har vært en del logistikk som har talt mot flere barn, først og fremst en påkrevd flytting.... men i mai bestemte vi oss - og kjøpte større bolig og tok ut hormonspiral på samme dag... og ikke lenge etter var spiren på plass:) Det hele gikk utrolig fort.

Har vært ganske dårlig de tre første mnd - men er nå mye bedre, og har begynt å glede meg veldig! Skal på tidlig UL i morgen og etter det tror jeg skuldrene vil senke seg noen ekstra hakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så koselig! :) Jeg vil også ha det slik! men får håpe det blir med tiden:)

Er de to andre barna felles for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei annik, så hyggelig med besøk:)

Ja - alle barna er felles for oss, førstemann kom litt brått på når jeg var ganske ung, men jeg har alltid tenkt at det var utrolig flaks alt ting ble som de ble. Det blir på en måte som tre enebarn - men jeg fokuserer på det positive med det å ha stor aldersforskjell. Man får god tid til hvert barn - og det er lite stress:) Nå er jeg utrolig motivert for baby igjen - og er så lykkelig over at vi endelig bestemte oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Og takk for hilsen i boken min :nigo: Ser du skal på UL i morgen, det blir spennende! Lykke til!

Har du gutt/jente eller en av hver fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *lilly*, så koselig med hilsen - gratulerer med spiren:)

Jeg har en gutt og en jente fra før, så nå er jeg klar for hva som helst. Bror ønsker seg bror og søster ønsker seg søster.... he he - men det er jo sikkert sånn det er:)

Er veldig spent på ultralyd i dag - blir utrolig spennende å se det lille lille nurket. Det er jo et pitte lite fiks ferdig menneske der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og hilst på familiens nyeste medlem!!!

Så fantastisk moro det var med UL. Jeg har ikke vært på UL så tidlig før - så jeg hadde ikke helt klart for meg hva jeg ville få oppleve - men der var det jo et fiks ferdig lite menneske på litt over 5 cm! Den sprellet og veivet med hender og føtter - og når jeg lo så gjorde den kolbøtte inni der! Og vi kikket på hjertet og telte hjertekammer og fingre, kikket på nyrer, lunger magesekk, målte hode, lårbein - alt mulig. Helt utrolig hva som går an!! Hun kikket på nakkefold også, og alt så helt fint og normalt ut. Det var bare helt fantastisk morsomt!

Jeg gleder meg sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det høres helt fantastisk ut :rødme: Kjenner jeg er litt misunnlig nå, med mine stakkarslige 4+2 :ler: Tiden går så saaaakte :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 12 uker - og jeg er offisielt gravid! - snart vil nok kanskje noen begynne å spør også, for jeg føler jeg ser litt blubby ut. Magen blir nok mer definert etterhvert. Enn så lenge er jeg gått opp to kg, men føler de har lagt seg litt rundt omkring.

Tror ikke det blir noen stor kunngjøring i kantina eller på facebook, men de som vet har nå fått lov til å spre det glade budskap:) Det er allerede en god del som vet det - men har ville holdt det innenfor en kontrollert rekkevidde - tilfelle noe skulle skjære seg. Men det er jo morsomt å ha noen å snakke med og dele gleden med.

I kveld skal vi ha middagsgjester - så jeg sitter og funderer på menyen.... hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *lilly*

- de 12 første ukene gikk KJEMPESAAAKTE - jeg synes den UL-datoen aldri kom... I tillegg var jeg så trøtt hele tiden - og hvis jeg ikke sov nok så spydde jeg... dette begynte å gi seg etter ca 10 uker, og da gikk det litt bedre. Nå har jeg mye mer energi - og da tror jeg tiden går fortere. Gleder meg villt til neste UL :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å gud... mandags morgen.... :søvn:

Ble sittende oppe å se Bridget Jones i går - og så sittende og skravle med mannen min etter det en stund.... og jeg som trenger så mye søvn. Er helt gåen i dag....

Har hatt en deilig og rolig helg - med middagsgjester på fredag, og ellers besøkt litt besteforeldre, og klargjort hagen for vinteren. Var i byen og fant meg superlekker vinterkåpe på lørdag - med a-snitt - som gir god plass til en voksende mage. Den var litt dyr - men blir fin i flere sesonger fremover, selv uten mage:)

vel vel... tror jeg må hente meg dagens kaffekvote allerede... synes kostholdsrådene er helt ok å følge - å ikke spise spekemat og rått kjøtt, men mye frukt og grønt er helt ok - men kaffen .... sukk... takk og lov at der er en liten daglig kvote som er lov, ellers tror jeg jeg måtte gått i dvale for vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt sent i gang i dag - ble liggende i senga og kose med godjenta mi:) Hun hadde sneket seg inn i løpet av natta, og min kjære hadde sneket seg ut og lagt seg i hennes seng. Han vet jeg sover så dårlig når det blir for mange i senga. Det er utrolig koselig med sånne små stunder som man egentlig ikke har tid til - men tar likevel :hjerte:

I går ble det shopping av vinterklær, så nå mangler jeg bare vintersko til eldstemann. Han synes joggesko er perfekt skotøy uansett vær og årstid - så jeg må finne noe han synes går an.

Dagens :kaffekopp: -kvote roper på meg, og jeg er lykkelig :gravid: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så fantastisk UL-opplevelsen din hørtes ut. :rødme:

Jeg lurer på å bestille UL neste uke, bare for å se om alt er i orden så langt. Vi vil jo ikke kunne måle armer og ben som dere gjorde helt enda, men et bankende hjerte ville vært fantastisk å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som du har herlige dager :rødme:

... hmm... man tenker kanskje ikke sånn så mye - men jo, jeg har gode dager :rødme: Det er viktig å sette pris på det man har, og det er mye lettere nå når jeg ikke er så kvalm lenger. Tror de var litt sliten av meg hele familien når jeg var på mitt dårligste. Selv om jeg virkelig prøvde å skjerpe meg - så får man litt kort lunte av å spy hver dag. Nå er det bare å kose seg fram til de siste ukene - da bruker det å bli tungt igjen, men da mer fysisk tungt...

Ååh, så fantastisk UL-opplevelsen din hørtes ut. :rødme:

Jeg lurer på å bestille UL neste uke, bare for å se om alt er i orden så langt. Vi vil jo ikke kunne måle armer og ben som dere gjorde helt enda, men et bankende hjerte ville vært fantastisk å se! :)

Ultralyden var helt fantastisk - jeg gremmet meg bare over at jeg dro alene - det var jo så gøy! Pga av div blødninger i første svangerskap var jeg i uke 8-9 den gangen, og da var det bare en klump med noe som blinket inni (hjertet). Utrolig rart det også - men det gjorde nok at verken jeg eller min kjære hadde så store forventninger til hva vi ville få oppleve denne gangen. Jeg skal ikke gå alene flere ganger! For det var kjempegøy! Og så artig å ha med bilder hjem til ungene.

Jeg bekymrer meg ikke så mye lenger - men tenker mye på om jeg skal ta en privat UL etter uke 24, og ta med ungene - tror de ville synes det var utrolig spennende og se lillebror/søster før fødselen... ja ja - god tid til å tenke på det:)

-------------

I morgen skal jeg ha masse middagsgjester - både små og store.... hmm... lasange er vel godt for alle...? Eller noe annet.... hmmm...

Nei - tilbake til arbeid...

God onsdag videre - lille lørdag i dag :danse: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at vinteren er kommet - her er det hvitt ute, og dunkåpa er ryddet fram. Å komme seg opp om morgenen er helt umulig - en halvtime for sen i dag også... men men - det gjelder jo hele familien - sånn er det når alle er vant til at jeg står opp og vekker alle...

I dag skal vi ha huset fullt av venner på middag! Gleder meg :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig vært på første svangerskapskontroll. Det var veldig ok - jeg liker legen min veldig godt - hun er effektiv, men samtidig grundig. Tok sikkert tusen blodprøver - men slapp heldigvis GU. Har gått opp ca 2 kg, og alt så ellers helt fint ut.

Kjenner at den - supergravid-suzie-følelsen slapp litt etter at formen ble bedre og ultralyden viste at alt så fint ut. Tenker ikke på graviditet og baby 24/7 lenger, og da går jo tida utrolig mye raskere. Har mer energi på jobb og hjemme. Herlig!

Vinteren er nå borte - og høsten er på sitt mørkeste, kaldeste, våteste og sureste.... gleder meg til snøen kommer, og det blir mulig å gå på ski. Blir jo ikke noe alpint på meg i år - men har tenkt å kose meg på mange fine langrennsturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du er fornøyd med legen din! Jeg har nettopp byttet til kvinnelig lege, og har ikke vært hos henne ennå, er litt spent. Når får du vite resultatene fra blodprøvene? Og når bestilte du legetime? *Fullstendig grønn på sånne ting* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er fornøyd med legen din! Jeg har nettopp byttet til kvinnelig lege, og har ikke vært hos henne ennå, er litt spent. Når får du vite resultatene fra blodprøvene? Og når bestilte du legetime? *Fullstendig grønn på sånne ting* :fnise:

Jeg har også kvinnelig lege, liker det best:)

Jeg ringte stort sett med en gang jeg fant ut at jeg var gravid jeg - slik at jeg fikk time med en gang. Hun har ganske full avtalebok - og da er det greit å bare bestille time. Jeg var ikke før nå - men siden det er første gang - så kanskje du får komme inn tidligere:) Hvis blodprøvene er i orden tror jeg ikke jeg får vite noe før neste kntroll - var det noe galt ville hun ta kontakt.

Endret av suzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg sånn til jul! Jeg er skikkelig julemenneske - og i fjor var i bortreist hele desember, så jeg er helt fullstendig overmoden for juleting nå. Kom over boken med julekuler av Arne og Carlos - og de var utrolig fine - skulle gjerne strikket noen sånne. Jeg er mer en hekler - men jeg kan jo å strikke - så det kan jo være jeg hadde fått til... tror jeg må ut å kjøpe boka :nisse: Tenk - neste jul har jeg en liten åtte-mnd gammel baby igjen! Fantastisk å tenke på :kgbaby:

Snart skal jeg i gang med julegavehandel og planlegge julepynt-verksted for naboene!

:tree::nissekyss::tree:

Endret av suzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine milepæler

31. august 2010: Det lille hjertet slår

24. september 2010: Bevegelse

15. oktober 2010: 2. trimester

18. november 2010: Tid for ultralyd

26. november 2010: Du kjenner bevegelser

10. desember 2010: Søvnmønster

31. desember 2010: Hører deg

3. februar 2011: 3. trimester

10. mars 2011: Liten plass

10. april 2011: Svangerskapspermisjonstart

1. mai 2011: Termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...