Gå til innhold

Dagene som kommer...


suzie

Anbefalte innlegg

Oj - en måned siden sist jeg skrev noe her. Det har vært travelt og jeg har vært syk - men alt er fint med babyen. Jeg skal på ordinær UL neste uke, og gleder meg veldig. Har begynt å kjenne noen veldig forsiktige små livstengn - som en liten sommerfugl i magen. Herlig:) Skal bli godt når det kommer litt spark hele tiden - så får jeg "beskjed" om at alt er i orden.

Det er utrolig hvor mye fortere ukene mellom 12 og 18 går enn mellom 6 og 12. Det var nok mye bekymringer - og mye kvalme som gjorde at det gikk så sakte - nå bare fyker ukene avgårde - og jeg må tenke meg om hvor langt jeg er kommet når noen spør.

I morgen er det fest - gleder meg! Yey!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på ultralyd, og har fått sett ei helt frisk og fin lita jente :hjerte:

Fantastisk opplevelse - alt ble studert svært nøye - jeg tror hun brukte 20 min bare på å studere hjertet, hjertekammer, pulsårer, hjerteklaffer alt mulig. Hun studerte nyrer, ansikt, føtter alt mulig - og alt så ut til å være akkurat slik det skal. Terminen ble flyttet frem til 28. april - så da er jeg 20 uker i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny termin - ny liste! Hentet fra babyverden.no

Unnfangelsen finner sted omkring: 3. august 2010 :hjerte:

Hjertet begynner å slå: 28. august 2010 :hjerte:

Embryoet beveger seg: 21. september 2010 :hjerte:

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 28. september 2010 :hjerte:

Alle indre organer er ferdig formet: 28. september 2010 :hjerte:

Risikoen for spontanabort avtar: 12. oktober 2010 :hjerte:

Kvalmen avtar for de fleste: 19. oktober 2010 :hjerte:

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 26. oktober 2010 :hjerte:

Fosteret svelger og tisser: 9. november 2010 :hjerte:

Tid for ultralyd: 16. november 2010 :hjerte:

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 23. november 2010 :hjerte:

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 7. desember 2010 :hjerte:

Fosteret begynner å høre: 28. desember 2010 :hjerte:

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. januar 2011 :hjerte:

Mange fostre legger seg med hodet ned: 1. mars 2011 :hjerte:

Svangerskapspermisjonen begynner: 7. april 2011 :hjerte:

Antatt termindato: 28. april 2011

Endret av suzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Uke 26 allerede!!! Gud- tiden går fort.

I dag har jeg kjøpt vogn og bilstol, salg på barnas hus. Yes- 30% utgjør jo ganske mye:)

Seng har jeg fått av en venninne- så ting begynner å bli klart til lille jenta mi skal komme.

Gleder meg veldig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Uke 30, og 30% sykmeldt... Det får i allefall dagene til å gå rundt. Har slitt med utmattelse, og jobber nå kortere dager. Det hjelper veldig, men sykt travelt på jobb da... Gjør vel stort sett det samme som før, bare mye mer effektivt. Har også begynt å kjenne smerter i bekkenet siste uka- så kjenner det er godt det nærmer seg sluttspurten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bare to punkter igjen på lista mi.... synes tida bare fyker av gårde...

Har nedtelling av ant arbeidsdager på jobb - og har virkelig begynt å glede meg til jeg skal ut i permisjon. Har en del ting som står igjen, så jeg håper jeg er i ok form også når jeg slutter å jobbe.

Ting som må være klart:

Vogn - OK, TFK joggster twist med bag.

Voksipose OK, har fra før

Vogndyne OK - fått av venninne

Bilstol - OK, MaxiCosi cabriofix med isofix base

Bilspeil - fått av venninne

Seng og madrass - OK - arvet

Sengetøy - veldig ok - gått på en liten smell der - og har MANGE, både kjøpt - fått igjen og fått

Dyne til seng

Soveskinn

Ammemadrass til å ha i min egen seng (har svært god erfaring med samsoving)

Klær - har mye, mer enn nok viser det seg!

Stellepute - OK - har fra før

Kluter - OK

Bleier - OK

Gulpekluter - OK

Babytepper - har mange, må bare plukke de ut av dukkekassa til datteren min og vaske de. Hun må vel få beholde noen :) OK

Bæresele

Vippestol - OK, kjøpt på tilbud på Barnas Hus (Babybjörn)

Kommer sikkert på mer etterhvert, men GUD - som jeg gleder meg til å treffe det lille nøstet! :rodmer:

Endret av suzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg gått ut i permisjon - jeg må si det er ganske rart å ikke skulle gå på jobb på så utrolig lenge.... deilig, men litt vemodig også - kommer jo til å savne kollegene mine. Må nok ta meg noen turer og lunsje etterhvert:)

Hvis babyen kommer nå, så er den faktisk ikke prematur en gang - og om få dager er jeg "innenfor" termin - altså fra to uker før til to uker etter. Det er helt utrolig å tenke på at snart har jeg en pitteliten baby hos meg - som jeg aldri kan tenke meg å leve uten... det er liksom så utrolig fjernt enda. Men sånn har det jo vært hver gang - så jeg vet jo om det - men det er rart likevel.

Mye mangler enda, av rydding og organisering, men nå har jeg i alle fall tid til å sette i gang med det. I dag skal jeg rydde vaskerommet, og organisere der - slik at det blir plass til en stellekrok. Kanksje jeg stikker på IKEA en tur for å kjøpe litt kurver og sånt til å ha bleier og bodyer og ymse stelleutstyr som jeg trenger lett tilgjengelig.

Så må jeg kanskje begynne å fikse sammen en bag å ha med på sykhuset snart også... ja ja - jeg skal nok få tida til å gå:)

Gleder meg til å treffe deg - lille nurket mitt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Hei og gratulerer med (snart) nyfødt baby!! :)

Når har du termin? :)

Jeg har termin om 13dager, altså 21.april. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei seniorita, så hyggelig med besøk :velkommen:

Du ligger akkurat en uke foran meg- jeg har termin 28. April. Har en som kom før termin og ei som kom etter- så jeg har ingen forventninger om når det blir. Kjennes ikke ut som det blir enda i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart bare 14 dager igjen nå :jepp:

13 dager....

De to andes barna er dratt på påskeferie sammen besteforeldrene sine- så det hadde vært perfekt om hun ikke bare kom nå før de kom hjem. Er på symptom-jakt igjen, og føler og lurer på om jeg kjenner noe. Men - ingenting ...

Ja ja- feirer fridagen med restaurant og kino med min kjære :hjerte: Det kan nok fort bli en stund til neste gang.

Rydder og ordner, og den første uka i permisjon har gått kjempefort. Har enda ikke alt klart til babyen- men det ordner seg vel. Skulle ha kjøpt vippestol på barnas hus i dag, men det blir nok i morgen.... Er uansett ikke noe krise å ha i hus fra første dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 dager igjen, ingen symptomer - men synes plutselig magen har sunket ganske mye. Avstanden mellom puppene og magen er liksom mye større... Kanksje hun har festet seg? Håper det!

Hadde superkos date med restaurant og kino i går - og i dag skal vi ha et vennepar på middag! Gleder meg - tror jeg skal lage gulasj-suppe - det er nydelig. Og blåbærpai med is til dessert... mmmm....

skal nyte det å lage mat i fred og ro siste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

oh my... to dager igjen...

Symptomjakten er i gang igjen - og jeg kjenner tak i sidene, som er litt vonde - som kan kjennes ut som svake rier. Men - begynte å kjenne det allerede i går kveld - så jeg er nok litt for positivt innstilt til smerter for øyeblikket...

Ellers ingen av de andre "symptomene" som man kan lete etter - slimpropp og tegningsblødning og slikt. Hun må gjerne komme nå - lille gulljenta mi - alle venter veldig, og min datter kan ikke forstå hvorfor ikke jeg bare kan si hvilken dag hun kommer :)

Alt er stort sett på plass, rydder og ordner litt, og gleder meg enormt til å "få igjen" kroppen min. Legen sier at bekkensmertene forsvinner stort sett sammen babyen, og jeg håper det stemmer, for det er fantastisk vær - og jeg føler meg lenket til sofaen. Selv korte turer på butikken gjør vondt. Kunne gjerne tenkt meg en tur på plantasjen, og fått ordnet med litt blomster og vår utenfor her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søte lille nurket mitt - NÅ MÅ DU BARE KOMME!

Jeg trenger å holde deg i armene mine og lukte på deg og kose med deg.....

---------

Har hatt en del modningsrier i natt/ dag også, og var på siste ordinære kontroll i går. Alt ser aldeles flott ut. Men, men.... tålmodighet er en dyd... ugh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke lenge igjen nå :hoppe: Blir spennende nå fremover, det kan jo skje når som helst! Jeg misunner deg litt som har født to ganger før, da vet du kanske litt mer hva du går til (på godt og vondt)..

Lykke til ihverfall! :klemmer: Gleder meg til å høre mer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå :hoppe: Blir spennende nå fremover, det kan jo skje når som helst! Jeg misunner deg litt som har født to ganger før, da vet du kanske litt mer hva du går til (på godt og vondt)..

Lykke til ihverfall! :klemmer: Gleder meg til å høre mer etterhvert!

Tusen takk:)

Håper hun kommer snart - det er ganske tungt disse siste dagene... om det kan være noen trøst blant alle de sinnsyke fødehistoriene - så _bare_ gleder jeg meg til fødselen. Jeg har hatt to fantastiske fødsler, og selv om det har vært vondt - har resultatet vært fantastisk. Jeg er også en av de som har blitt pangbetatt og forelsket i babyene mine, og har ikke hatt noen form for fødselsdepresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:)

Håper hun kommer snart - det er ganske tungt disse siste dagene... om det kan være noen trøst blant alle de sinnsyke fødehistoriene - så _bare_ gleder jeg meg til fødselen. Jeg har hatt to fantastiske fødsler, og selv om det har vært vondt - har resultatet vært fantastisk. Jeg er også en av de som har blitt pangbetatt og forelsket i babyene mine, og har ikke hatt noen form for fødselsdepresjon.

Det var godt å høre, særlig nå som jeg begynner å få et snev av fødelsangst.. er nok mer at jeg ikke vet hva jeg går til og hvordan jeg kommer til å reagere på både smerter og alt det nye. Jeg tror jo at det kommer til å gå helt fint, men så er det jo alltid noen som har skrekkhistorier da. Fint å høre at du har gode opplevelser da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre, særlig nå som jeg begynner å få et snev av fødelsangst.. er nok mer at jeg ikke vet hva jeg går til og hvordan jeg kommer til å reagere på både smerter og alt det nye. Jeg tror jo at det kommer til å gå helt fint, men så er det jo alltid noen som har skrekkhistorier da. Fint å høre at du har gode opplevelser da! :nigo:

Det går helt sikkert kjempefint! Det er jo greit å være litt klar over at det er mange mulige utfall - og at de første månedene vil være tøffe og slitsomme, men det er jo også noe helt fantastisk det å bli kjent med sin egen baby.

----

Da er jeg offisiellt på overtid - og jeg satser hart på at hagearbeid trigger fødsel! Jeg har vasket og spylt den ene terassen, og ordnet til en masse krukker med nydelige stemor og margeritter. Det er de sortene jeg har best erfaring med at overlever:)

Ingen tegn til at den lille jenta mi skal komme i dag heller - så det er vel bare å være tålmodig tålmodig.... nå skal jeg ordne meg lunsj og ta den sammen med Wills og Kate :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...