Gå til innhold

Voldelig kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en student i utlandet og har funnet meg en fantastisk svensk kjæreste her nede.

Det viser seg nå etter 5 mnd sammen at han har "problemer" i hodet sitt. Jeg er ingen psykologi-student, men har vel på et tidspunkt skjønt at jeg ikke er i stand til å "fikse" ham. Han har problemer med foreldre pga av en vanskelig oppvekst med skillsmisse og fosterhjem. Hva som spesifikt har skjedd vil han ikke fortelle meg. Han sier at han har fortrengt det. Selv kommer jeg fra et trygt og godt hjem og får mye støtte hjemmefra, noe jeg merker at han er svært sjalu på. Han sier at jeg aldri vil kunne forstå han pga av det og gir meg skyldsfølelse fordi vi kommer fra forskjellig bakgrunn. En annen ting som bekjymrer meg er at hans forrige kjæreste var utro flere ganger og tilslutt forlot ham. dette tok han veldig tungt og startet drikke/ta ulike piller i nesten et år. Han ble tilslutt lagt inn. Det var ikke snakk om få noe psykiatrisk behandling ettersom vi bor i et land hvor slike tjenester ikke er lett tilgjengelige. Rett etter at han ble skrevet ut fra sykehuset møtte han meg som var uforstående om dette. Og jeg ble selvfølgelig dum og forelsket med en gang. Alt var fint i 3-4 mnd. Problemene snakker han om i edru tilstand og sier han setter pris på å ha en å betro seg til. Men når han drikker blir han en annen person som tar opp disse problemene, men mest for å såre meg. Uprovosert angriper han meg med stygge ord og sier at jeg ikke betyr en dritt for ham, samtidig som han sier at jeg setter venner og familie før ham. Det har vært flere situasjoner hvor han blir aggresiv, men ødelegger heller ting enn å angripe meg. Dagen etter legger han seg alltid flat og gråter.