Gå til innhold

Epiduo gel


Gjest ~Fantabulous_kitten~

Anbefalte innlegg

Har dere brukt Dalacin først? Jeg fikk både dalacin og epiduo. Bruker nå først dalacin. Vil prøve epiduoen om en ukes tid, tenker jeg.



Anonymous poster hash: 27304...24a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere brukt Dalacin først? Jeg fikk både dalacin og epiduo. Bruker nå først dalacin. Vil prøve epiduoen om en ukes tid, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 27304...24a

Dette er en gammel tråd men, kanskje noen har noe fornuftig å si likevel. ;)

Personlig synes jeg basiron er helt fantiastisk. Har så vidt prøvd epiduo, siden en venninne hadde fått på resept, men det var IKKE noe for meg. Huden ble helt uttørket og ille. Basiron smører jeg bare akkurat der det dukker opp kviser (får litt i perioder). Er du ille plaget?

Anonymous poster hash: 488fc...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen som har erfaringer med Epiduo gel å dele med meg? Noen som har opplevd bedring, eventuelt blitt verre?

*takknemlig for alle svar*

Fikk av legen, JÆVLIGSTE PRODUKTET som finnes. Kasta den.. huden ble tørr og sprakk, kvisene var der fortsatt. ALDRI rør det produktet. hvis du vil bli kvitt kviser kjøp: peelingkrem fra MD formulas (skyld straks av!) den funker fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Epiduo, måtte gi meg etter 1-2 ukers tid fordi den var altfor sterk. Den hjalp ikke noe på kvisene (har komedon-kviser, tett med nupper i hele ansiktet). FIkk røde merker i deler av ansiktet pga kremen.

Den fungerer sikkert på noen, men utifra min og mange andre som har skrevet her inne...anbefales IKKE.

Har gått på fruktsyrebehandling og det hjelper til en viss grad uten å irritere ihjel huden. Skal innom hudlege igjen og prøve å finne en løsning som ikke innebærer sterke kvisekremer...

Syns huden virker grovere og "gamlere" av Epiduoen, noen flere som har opplevd det? Jeg synes at jeg har begynt å få linjer o.l på de områdene som jeg har brukt den på. Kan være jeg tar feil,men...



Anonymous poster hash: 986c4...0d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns huden virker grovere og "gamlere" av Epiduoen, noen flere som har opplevd det? Jeg synes at jeg har begynt å få linjer o.l på de områdene som jeg har brukt den på. Kan være jeg tar feil,men...

Anonymous poster hash: 986c4...0d6

Det kan være på grunn av benzoyl peroxide'n. Så vidt jeg vet finnes det indikasjoner på at det stoffet kan føre til prematur aldring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være på grunn av benzoyl peroxide'n. Så vidt jeg vet finnes det indikasjoner på at det stoffet kan føre til prematur aldring.

Over lengre tid da, eller? Har ikke brukt den så fryktelig lenge,da. 1-2 uker,så pause,så i kanskje maks 3 mnd der jeg brukte den innimellom. Skal det så lite til for å "eldre" huden?

Anonymous poster hash: 986c4...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over lengre tid da, eller? Har ikke brukt den så fryktelig lenge,da. 1-2 uker,så pause,så i kanskje maks 3 mnd der jeg brukte den innimellom. Skal det så lite til for å "eldre" huden?

Anonymous poster hash: 986c4...0d6

Jeg vet ikke, men med all sannsynlighet vil den ikke eldres signifikant på så kort tid. Det er ikke en gang sikkert akkurat din hud responderer sånn på den. Du får bare prøve, og heller skifte til Differin hvis du opplever negative bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men med all sannsynlighet vil den ikke eldres signifikant på så kort tid. Det er ikke en gang sikkert akkurat din hud responderer sånn på den. Du får bare prøve, og heller skifte til Differin hvis du opplever negative bivirkninger.

Jeg har Differin også; den har fungert kjempebra tidligere men denne gangen ga den ingen effekt virker det som,enda jeg ga det tid. Er generelt lei kvisekremer,har prøvd alle kremer på markedet de siste 10 årene. De har fungert fint og har ikke vært så sterke som Epiduo, og jeg har hatt perioder med fin hud,men så plutselig kommer alt tilbake. Nå har det gått 1 år med at huden rett og slett er blitt nuppete og nuppene har vanskelig for å forsvinne for godt. Bruker ikke sminke eller kremer, så vet ikke hva det kommer av heller. Jeg er så lei.

Anonymous poster hash: 986c4...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får huden din nok fukt, hvis du ikke bruker kremer? Overproduksjon av talg regner jeg med kan komme som følge av dehydrering. Stresser du? Renser du skikkelig? Peeler du? Hva sier hudpleieren?

Det kan også være forskjell på Differin gel og Differin krem. Kjenner flere som har blitt verre av sistnevnte.

Hvor gammel er du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får huden din nok fukt, hvis du ikke bruker kremer? Overproduksjon av talg regner jeg med kan komme som følge av dehydrering. Stresser du? Renser du skikkelig? Peeler du? Hva sier hudpleieren?

Det kan også være forskjell på Differin gel og Differin krem. Kjenner flere som har blitt verre av sistnevnte.

Hvor gammel er du forresten?

Ja,jeg har en jobb som kan være stressende,men jeg passer på å slappe godt av etter jobb og koble av.

Er 28 år gammel og har slitt med kviser siden jeg var 18. Har alltid hatt småkviser,men ille nok til at det har ødelagt huden min og etterlatt små arr. Spesielt det siste utbruddet for 1 år siden; trodde endelig jeg var ferdig med alt som het kviser og nupper, men neida. Jeg fikk et utslettlignende kviseutbrudd i kinn/tinning/panne og det har tatt lang tid å behandle det. Nå venter jeg på å bli vurdert for laserbehandling sånn at huden kanskje går tilbake til sitt normale. Men så lenge det er nuppete, så kan jeg egentlig ikke få noen laserbehandling heller. Jeg får ikke byller eller typiske kviser med hvit gugge inni, det er mer som lukkede komedoner.

Jeg synes at nuppene virker mer som et utslett enn kviser, men nå er ikke jeg noe ekspert så jeg vet jo ikke for sikkert. Men utslettet isåfall er kun lokalisert på panne og kinn får så godt som ingenting rundt munn og hake og nesen.

Hadde det vært pga et produkt som jeg nylig begynte med så hadde jo klart å legge sammen 1+1,men alt jeg bruker er gode produkter og jeg bruker ikke noe mye heller. Og alt jeg bruker nå har jeg på en måte alltid brukt,så jeg endrer ikke mye på produkter eller annet.

-Avene fuktighetskrem ,anbefalt av hudlege for noen år siden så holder meg til det. Har ikke spesielt tørr hud så jeg bruker fuktighetskrem kun når det er behov for det.

- Innimellom tar jeg fruktsyrebehandling, funker OK men har ikke klart å få vekk alle nuppene og de kommer tilbake uansett. Dette fordi jeg ikke gidder mer av kvisekremer og tyr til noe som gir mindre(eller ingen) bivirkninger.

- renser med mild rens 1 -2 ganger daglig fra Priori, men har hittil brukt kun fra Dermalogica og MD. Tror ikke feil rens har noe å si da jeg brukte Garnier sin billigrens da huden min var helt fin. Ikke en eneste kvise på over ett år.

-makeup; sjelden, og da bruker jeg veldig lite. Ofte så virker det som om makeup demper nuppene og beroliger huden, men ikke denne gang. Altså, den gjør ikke huden verre men det gjør ikke huden bedre heller. Har gått makeupfri i 4 uker nå uten noen bedring eller endring. Har faktisk fått noen få nye.

Årsak til kviser kan være så mangt og jeg tviler på at jeg noensinne kommer til å finne ut av det.

Jeg spiser all slags mat så jeg vet ikke om det er noe jeg reagerer på der og hva det skulle være. Ofte hører man at gluten og melk er verstingene men jeg spiser sjeldent matvarer med gluten og melk uansett.

Stress og hormoner er også en ting, men som nevnt ovenfor;jeg passer på å slappe av også selv om jeg stresser. Jeg går også på Diane i 1 år nå,så hormoner burde isåfall vært stabilisert nå.

Makeup er også en årsak, men jeg holder meg unna alle de dårlige ingrediensene og jeg bruker som oftest ingen makeup heller. Utslettet kommer ikke etter bruk av makeup,det kan komme når som helst.

Snakker aldri i tlf heller (en sjelden gang hvis det virkelig er nødvendig),så kommer ikke av tlf-bruk. Går med håret i hestehale mesteparten av tiden så det kommer ikke av å få hår i ansiktet eller noe sånt heller.

Altså, jeg har gått over hver eneste en årsak og jeg kan ikke komme frem til noe spesielt som fører til dette her.

Anonymous poster hash: 986c4...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er rosacea? Da funker det dårlig med EpiDuo, og du skal heller ha Rozex eller Finacea.

Uansett: Bor du i Oslo? Da kan du dra til Dr. Bondevik. Han driver med orthomolekylær medisin. Mye kan ha med sukkerinntak å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er rosacea? Da funker det dårlig med EpiDuo, og du skal heller ha Rozex eller Finacea.

Uansett: Bor du i Oslo? Da kan du dra til Dr. Bondevik. Han driver med orthomolekylær medisin. Mye kan ha med sukkerinntak å gjøre.

Med Rosacea så skal huden være rød også,med sommerfuglutslett,spesielt rundt nese og øyne.

Jeg blir ikke rød i huden bortsett fra enkelte steder pga arr/misfargning etter disse kvisene/utslettet. Jeg er ikke noe spesielt varm i ansiktet heller. Hos meg er det kun kinn,tinning og panne, og det er komedogen akne som ikke alltid er noe spesielt rød, den får bare huden til å se "ru" ut.

Her er typisk Rosacea:

http://rosaceatruth.org/wp-content/uploads/2012/07/Rosacea.jpg

Her er typisk det jeg har:

http://www.dermnet.com/dn2/allJPG3/acne-closed-comedo-1.jpg (advarsel: close-up)

Bor ikke i Oslo, men skal snart innom en klinikk og snakke med en hudlege der og prøve å finne ut av dette.

Anonymous poster hash: 986c4...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har epiduo på dag 2 nå, den svir litt og huden blir tørr ja men smører med fuktighetskrem. Jeg skal gi den litt til, og de vonde byllekvisene er bedre.



Anonymous poster hash: 27304...24a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...