Gå til innhold

Epiduo gel


Gjest ~Fantabulous_kitten~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Er det noen som har erfaringer med Epiduo gel å dele med meg? Noen som har opplevd bedring, eventuelt blitt verre?

*takknemlig for alle svar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Litt sent svar dette her. Jeg bruker epiduo, har brukt det annenhver kveld i to uker. Vet ikke helt om jeg kan si at det har hjulpet foreløpig. Pannen min har blitt bedre, men nå lurer jeg på om den blir verre igjen. På hake/kjeve er det stort sett det samme, men får lettere arr. Nå går jeg også på tetralysal, så jeg vet jo ikke hva som gjør hva. Men regner med at man må bruke slike medikamenter lenger enn to uker for å se om det gir tilfredstillende resultater. Bruker du epiduo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen som har erfaringer med Epiduo gel å dele med meg? Noen som har opplevd bedring, eventuelt blitt verre?

*takknemlig for alle svar*

Min hud ble først bedre, så utrolig mye verre. Epiduo gjorde bare vondt verre hva gjelder min hud :( Den havnet rett i søpla! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hud ble først bedre, så utrolig mye verre. Epiduo gjorde bare vondt verre hva gjelder min hud :( Den havnet rett i søpla! :(

Huff da... Fikk ikke veldig lyst til å smøre meg med den i kveld. Hvor lenge brukte du den før du kastet inn håndklet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Fikk ikke veldig lyst til å smøre meg med den i kveld. Hvor lenge brukte du den før du kastet inn håndklet?

Husker ikke om det var 5 eller 6 uker.. Jeg trenger som regel ikke lange tiden for å se om produktet fungere eller ei, denne var ekstrem. Jeg ville ikke anbefalt den, begynn forsiktig og lytt til hudens tegn dersom du velger å bruke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei igjen!

Jo, AnonymBruker, jeg bruker denne EpiDuoen, har brukt den i nesten fire uker nå, og har kun positivt å si om den. Menneh... er det flere som har opplevd at huden har blitt verre, slik som Yasi sier?

...vet ikke helt hva jeg gjør om ikke denne tar knekken på hudproblemene mine... :tristbla:

Yasi: er du helt sikker på at det var gele'en som gjorde huden din verre?

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Jo, AnonymBruker, jeg bruker denne EpiDuoen, har brukt den i nesten fire uker nå, og har kun positivt å si om den. Menneh... er det flere som har opplevd at huden har blitt verre, slik som Yasi sier?

...vet ikke helt hva jeg gjør om ikke denne tar knekken på hudproblemene mine... :tristbla:

Yasi: er du helt sikker på at det var gele'en som gjorde huden din verre?

Bombesikker. Jeg brukte ikke noe annet nytt da jeg brukte denne! Kan hende den funker for deg da.. Ingen grunn til panikk. Jeg fikset huden min med god hudpleierutine - jeg ga rett og slett opp alt sånt etter flere år med mislykket resultat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Åh... men det skjedde etter ca 5-6 uker? Da har jeg to uker til før det eventuelt skjer med meg da... Huden min har aldri reagert positivt på gode hudpleierutiner, det eneste som har fungert sånn noenlunde er Roaccutan... skal egentlig få det i januar, en håpte jeg kunne slippe...

Kan jeg spørre hvordan hudpleierutinen din er, Yasi? Hvilke produkter bruker du?

Og, når kvisene kom tilbake, kom de litt og litt over noen dager, eller bare våknet du opp med fullt utbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom gradvis, men ble bare verre og verre. Nå har jeg nettopp funnet ut at mitt favorittmerke tester på dyr :( Dermed jakter jeg nå på nye gode hudpleiemerker. For øyeblikket bruker jeg Matis og Md formulations..

Huff.. Roaccutan ja, det har jeg ikke lest så veldig mye bra om :( Får håpe du får bedre resultater av Epiduo da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... men det skjedde etter ca 5-6 uker? Da har jeg to uker til før det eventuelt skjer med meg da... Huden min har aldri reagert positivt på gode hudpleierutiner, det eneste som har fungert sånn noenlunde er Roaccutan... skal egentlig få det i januar, en håpte jeg kunne slippe...

Kan jeg spørre hvordan hudpleierutinen din er, Yasi? Hvilke produkter bruker du?

Og, når kvisene kom tilbake, kom de litt og litt over noen dager, eller bare våknet du opp med fullt utbrudd?

Husk at hvordan man reagerer på legemidler/hudprodukter er individuelt, så selv om Yasi fikk et utbrudd av Epiduo, så betyr ikke det nødvendigvis at du kommer til å få det. Adalpene som er en av ingrediensene i Epiduo er et retinoid, og kan gi utbrudd i begynnelsen fordi det bringer urenhetene til overflaten. Vanligvis gir det seg i løpet av et par uker. Hvis du ikke har fått noe utbrudd enda, så synes jeg ikke du skal bekymre deg. Legger ved et par linker, så kan du jo lese litt om andres erfaring med Epiduo.

http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=126154/Epiduo/Unlisted_Brand/Treatments

http://www.acne.org/epiduo-reviews/656/page1.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

~Fantabulous_kitten~, bruker du fremdeles Epiduo? I så fall, hvordan går det foreløpig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Heisann!

Ja, bruker den fortsatt hver kveld. Jeg får noen kviser da, fikk tre stykker på kinnet forrige helg. Heldigvis er de tilnærmet borte nå. Så jeg blir nok å fortsette å bruke geleen, og krysse fingrene for at jeg ikke får flere kviser. Et par kviser i mnd er ikke noe problem i seg selv, problemet ligger mer i det at de utvikler seg til arr bare jeg ser på dem... Så hver kvise i mitt ansikt representerer et arr jeg ikke vet om noen gang vil gå bort. Hjelper ikke på selvtilliten :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere som har brukt Epiduo? Bruker dere det enda? Har fått resept på den, men er litt skeptisk til legemidler... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Jeg bruker EpiDuo ennå, og har bare positive erfaringer. Huden blir jo selvfølgelig veldig tørr da, men ikke verre enn at jeg for min del mener at det er verdt det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bruker EpiDuo ennå, og har bare positive erfaringer. Huden blir jo selvfølgelig veldig tørr da, men ikke verre enn at jeg for min del mener at det er verdt det :jepp:

Så bra! Jeg håper du fortsetter å se positive resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Takk Yasi!

Holder på å intensivpleie huden litt nå, PCA Skinproduktene jeg prøvde.... *usjh*! ...var slettes ikke bra.

Men jo, EpiDuo blir jeg nok å fortsette med :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Yasi!

Holder på å intensivpleie huden litt nå, PCA Skinproduktene jeg prøvde.... *usjh*! ...var slettes ikke bra.

Men jo, EpiDuo blir jeg nok å fortsette med :jepp:

;)

Åja, så du var ikke fornøyd med PCA sine produkter..? Lyst til å fortelle litt om hvorfor? Jeg leter etter nye hudpleieprodukter nå skjønner du, så alt av erfaringer er av interesse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei igjen!

Joda, kan fortelle jeg :jepp:

Jeg begynte med PCA sin dagkrem protecting hydrator spf 30, og var egentlig ganske fornøyd, siden jeg fikk mye fukt fra den (tørr hud pga EpiDuoen). Så kjøpte jeg dry skin relief bar, for å få tilført mer fuktighet. Første gang jeg brukte den var den helt nyyyydelig, og huden føltes så ren og fin! Ble kjempegira, og kjøpte en prøve på denne rensen: facial wash for oily/problem skin.

Nå høres det kanskje litt rart ut at jeg kjøpte en rens for fet hud, men det var fordi dagkremen ga så mye fukt at huden ble fet og glinsende der den ikke flasset. Også er det jo de forferdelige kvisene dah...

Uansett, jeg prøvde rensen første gang fredag 23. 12, og lot være å bruke EpiDuoen for å ikke overbehandle huden så mye, tenkte den skulle få en aldri så liten pause de første dagene med nye produkter. Syns ikke det virket som om rensen gjorde noe som helst for huden min egentlig, men tenkte at den kanskje bare var uvant. Huden ble ikke spesielt tørr av den heller, men den kjentes ikke så fin og glatt ut som den gjorde dagen før jeg brukte denne rensen. På lørdagen kjentes huden ru ut, og fra øyepartiet og nedover til under haken kjentes huden læraktig(!) ut. Etter to døgn med denne rensen. Ble veldig skuffet, trodde jo jeg hadde funnet noe bra. Søndagen renset jeg med Exuviance igjen, og brukte kun produkter fra den serien, og fra denne dagen kjentes huden bedre ut. Den er fortsatt ikke helt der den var, men forskjellen fra dagene før, under og etter utprøvingen av PCA skin er så fremtredende at det må ha vært disse produktene huden min reagerte på. Huden ble ikke rød eller noe, men den kjentes ut som lær, skikkelig ru og... ja, ikke bra, syns jeg da.

Hadde pause fra EpiDuoen helt til igår kveld, og huden ble ikke verre/tørrere/ruere av å innføre den i regimet igjen.

Så nå ser jeg meg ferdig med PCa Skin.... går tilbake til Exuviance igjen jeg :jepp:

Sånn, der var min erfaring :sjenert: Håper du har mer hell i din søken etter gode produkter! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Joda, kan fortelle jeg :jepp:

Jeg begynte med PCA sin dagkrem protecting hydrator spf 30, og var egentlig ganske fornøyd, siden jeg fikk mye fukt fra den (tørr hud pga EpiDuoen). Så kjøpte jeg dry skin relief bar, for å få tilført mer fuktighet. Første gang jeg brukte den var den helt nyyyydelig, og huden føltes så ren og fin! Ble kjempegira, og kjøpte en prøve på denne rensen: facial wash for oily/problem skin.

Nå høres det kanskje litt rart ut at jeg kjøpte en rens for fet hud, men det var fordi dagkremen ga så mye fukt at huden ble fet og glinsende der den ikke flasset. Også er det jo de forferdelige kvisene dah...

Uansett, jeg prøvde rensen første gang fredag 23. 12, og lot være å bruke EpiDuoen for å ikke overbehandle huden så mye, tenkte den skulle få en aldri så liten pause de første dagene med nye produkter. Syns ikke det virket som om rensen gjorde noe som helst for huden min egentlig, men tenkte at den kanskje bare var uvant. Huden ble ikke spesielt tørr av den heller, men den kjentes ikke så fin og glatt ut som den gjorde dagen før jeg brukte denne rensen. På lørdagen kjentes huden ru ut, og fra øyepartiet og nedover til under haken kjentes huden læraktig(!) ut. Etter to døgn med denne rensen. Ble veldig skuffet, trodde jo jeg hadde funnet noe bra. Søndagen renset jeg med Exuviance igjen, og brukte kun produkter fra den serien, og fra denne dagen kjentes huden bedre ut. Den er fortsatt ikke helt der den var, men forskjellen fra dagene før, under og etter utprøvingen av PCA skin er så fremtredende at det må ha vært disse produktene huden min reagerte på. Huden ble ikke rød eller noe, men den kjentes ut som lær, skikkelig ru og... ja, ikke bra, syns jeg da.

Hadde pause fra EpiDuoen helt til igår kveld, og huden ble ikke verre/tørrere/ruere av å innføre den i regimet igjen.

Så nå ser jeg meg ferdig med PCa Skin.... går tilbake til Exuviance igjen jeg :jepp:

Sånn, der var min erfaring :sjenert: Håper du har mer hell i din søken etter gode produkter! :jepp:

Tuusen takk for at du deler din erfaring :hjerte:

Det er greit å lese litt om andres erfaringer, siden jeg er på jakt nå ;)

Exuviance er jo et bra merke det også :) Jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve noe økologisk neste gang, men jeg får se. Må først bruke opp alle de produktene som står på badet.

Jo, takk. Jeg håper jeg finner noen skatter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eg har brukt Epiduo i fleire mnd. og er kjempefornøgd!

Etter å hatt akne halvparten av livet mitt (kor eg har unngått legemidlar for alt det er verdt, men sikkert brukt maaaange ti tusen på rådyr hudpleie og produkt, sukk) har eg tilnærma ingen kviser lenger (jo, ei og anna ein skjelden gong)!

Men huda blir veldig tørr av Epiduo (særleg i byrjinga når ureinheitene tørkar inn, huff, det er fælt og flaut). Men hold ut! Det er viktig å tilføre fukt i form av gode fuktigheitskremar (berre fukt, unngå fett/oljer) og ansiktsmasker. Huda mi har balansert seg etterkvart, no flassar eg ikkje lenger (sikkert fordi eg ikkje har ureinheiter).

Eg har sensitiv hud, så starta med å bruke Epiduo to gongar i veka, og auka sakte til annakvar dag. No tåler huda mi at eg brukar Epiduo kvar kveld, sjølv om eg kan bli tørr om eg ikkje er flink med å tilføre fukt.

Men sjølvsagt - arra som eg har etter maange år med urein hud, dei er der fortsatt. Huda mi blir nok aldri perfekt, men den er såå mykje betre!

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...