Gå til innhold

Komme seg videre etter "utroskap"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde vært i et forhold i 8 mnd. når jeg fikk smelt i trynet at kjæresten min hadde blitt med eksen sin hjem fra byen. Han sier han ikke husker stort og var full. De hadde klina, rota og våknet opp nakne, men hadde ikke sex. Han kom selv til meg og fortalte meg det, gråt og var helt knust. For meg var det så uvirkelig at jeg egentlig ikke trodde på det, men ble så lei meg at jeg gjorde det slutt.

Gikk så gjennom et par måneder med bare grining og var mer deppa enn jeg trodde gikk ann, og bestemte meg for å ta han tilbake fordi en viktig del av livet mitt tydeligvis var borte. Innså hvor mye han betød for meg, og det samme gjorde han når han skjønte at han hadde mistet meg. Han hadde allerede gjort det veldig klart at det var meg han ville ha og sa han ville gjøre alt for å gjøre det godt igjen og fortsette forholdet.

Nå er vi sammen igjen og det er ca. et halvt år siden det skjedde, og ca. 3-4 mnd. siden vi ble sammen igjen. Det har egentlig gått veldig greit og han oppfører seg som den perfekte kjæreste og er god og snill mot meg. Han er veldig ærlig og holder ingenting skjult, og det har han forsåvidt aldri gjort heller. I starten tenkte jeg nesten ikke på det som har skjedd i det hele tatt og var bare lykkelig for at vi var sammen igjen, men det er nå senere at jeg har dager hvor jeg ikke klarer å slutte å tenke på det.

Jeg tenker på eksen hans hele tiden, hva hun har som jeg ikke har, hvorfor han gjorde det, og ser for meg de to sammen. Jeg går rundt og er nervøs og deppa, mistet selvtilliten helt, har dager hvor jeg kan begynne å grine av ingenting og føler meg rett og slett stygg og ubrukelig.

Uten å beskytte han for det han har gjort, så kan jeg legge til at jeg VET at det hele ikke var planlagt, ikke har skjedd flere ganger, at han aldri har gjort noe sånt før og at han er veldig lei seg. Han har droppet all kontakt med eksen (og ja, selvfølgelig har jeg snoket litt på telefonen hans og sånne ting), og han har sagt til henne at det som skjedde betød ingenting og at han ville gjøre alt for å fikse ting med meg. Venner av oss begge har kommet til meg og fortalt hvor deppa han var etter episoden og at de vanligvis ville bedt meg slå opp med fyren. Men at dette tilfellet er annerledes, og de omtrent har bedt meg ta han tilbake.

Kan også legge til at jeg er 23 år gammel, at vi ikke bodde sammen, ingen barn og sånt noe. Men likevel et seriøst forhold, men hvor vi ikke hadde muligheten til å treffes mer enn et par dager i uka på det meste og også hadde et par uker hvor vi ikke så hverandre i det hele tatt hvis det var mye jobbing og utdannelse. (Jeg er egentlig ganske sikker på at "avstanden" gjorde at dette skjedde. Da det skjedde hadde vi ikke sett hverandre på 2-3 uker fordi jeg hadde en million ting å gjøre og kunne sikkert virke litt avvisende..)

Skulle egentlig bare skrive kort, men det var visst ikke så lett. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver det her i det hele tatt, men jeg lurer vel egentlig bare på om noen har noen lignende erfaringer. Å ende forholdet er per dags dato uaktuelt, og jeg vil egentlig sette meg ned med han og spørre han rett ut nøyaktig hva som skjedde, hvorfor han gjorde det og nekte å la det ligge før jeg har fått svar på absolutt alt. Har ikke villet gå noe særlig detaljert innpå det før, siden jeg trodde det beste var å prøve å glemme alt. Men det har funket veldig dårlig, og snakker vi om det en skikkelig gang så slipper jeg å finne ut av ting i ettertid og utsette enda mer depresjon.

Er bare sinnsykt lei av å føle meg så tom som jeg gjør nå, når jeg egentlig har det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sier han ikke husker stort og var full. De hadde klina, rota og våknet opp nakne, men hadde ikke sex. Han kom selv til meg og fortalte meg det, gråt og var helt knust.

Ta inn over deg at han har jugd deg rett oppi trynet og pynta på sannheten for å holde på deg. Han PULTE henne, tro ikke noe annet.

Forøvrig har jeg ikke noe lurt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han ikke husker stort og var full. De hadde klina, rota og våknet opp nakne, men hadde ikke sex. Han kom selv til meg og fortalte meg det, gråt og var helt knust.

Ta inn over deg at han har jugd deg rett oppi trynet og pynta på sannheten for å holde på deg. Han PULTE henne, tro ikke noe annet.

Forøvrig har jeg ikke noe lurt å si.

Jeg tror han ikke pulte henne. Det er mange som går helt ut til grensa, til kanten på stupet men stopper der.

Han var neppe helt ferdig med x i sine følelser, og ble revet med i fylla. Alkohol og sterke følelser er en dårlig blanding.

Det å bli helt rein og ferdig med x tar tid, og jo lenger tiden går, desto mer ferdig blir han. Det tar kanskje 5 år, men han har jo allerede nå kommet ett godt stykke på vei. Ettersom tiden går så blir han bare mer og mer stabil, så du kan være trygg på at det ikke gjentar seg. Det er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han ikke husker stort og var full. De hadde klina, rota og våknet opp nakne, men hadde ikke sex. Han kom selv til meg og fortalte meg det, gråt og var helt knust.

Ta inn over deg at han har jugd deg rett oppi trynet og pynta på sannheten for å holde på deg. Han PULTE henne, tro ikke noe annet.

Forøvrig har jeg ikke noe lurt å si.

Var helt sikker på dette selv, men ga han en sjanse til å fortelle om nettop dette skjedde. Vi skulle få det til å prøve å funke uansett, men at jeg kom til å dumpe han på flekken om jeg fikk vite i ettertid at noe mer skjedde. Så der hadde han ikke spesielt mye valg, for han vet at jeg kom til å få vite det senere uansett.

Og han var ærlig nok til å fortelle meg at det holdt på å gå lenger enn klining, men at det ikke gjorde det. Var veldig ærlig på nettop det når han fortalte meg det, uten at jeg spurte om det.

Men jeg vet det høres rart ut. Og selvfølgelig tenker jeg fortsatt på om det kan ha skjedd noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt sikker på dette selv, men ga han en sjanse til å fortelle om nettop dette skjedde. Vi skulle få det til å prøve å funke uansett, men at jeg kom til å dumpe han på flekken om jeg fikk vite i ettertid at noe mer skjedde. Så der hadde han ikke spesielt mye valg, for han vet at jeg kom til å få vite det senere uansett.

Og han var ærlig nok til å fortelle meg at det holdt på å gå lenger enn klining, men at det ikke gjorde det. Var veldig ærlig på nettop det når han fortalte meg det, uten at jeg spurte om det.

Men jeg vet det høres rart ut. Og selvfølgelig tenker jeg fortsatt på om det kan ha skjedd noe mer.

Jeg har selv vært i tilsvarende situasjon med min x (men da hadde jeg ikke dame)noen uker etter at hun brøt. Stemningen var ekstremt sexuell, og vi visste begge to hva vi hadde veldig lyst til, men jeg valgte å ikke gjennomføre. Det var ikke vanskelig. Men å gjennomføre innebar å bryte en grense. Der og da følte jeg at dette får vente til jeg har ryddet opp litt i hodet mitt, så den supererotiske situasjonen endte uten gjennombrudd.

Det var den siste gangen hun var naken oppå meg.

For meg i den situajonen innebar det å gjennomføre å ta et valg. Å velge henne. Det var litt for tidlig.

Jeg tenker at mannen din gjorde det samme. Han tok ett valg, og valgte ikke henne.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt sikker på dette selv, men ga han en sjanse til å fortelle om nettop dette skjedde. Vi skulle få det til å prøve å funke uansett, men at jeg kom til å dumpe han på flekken om jeg fikk vite i ettertid at noe mer skjedde. Så der hadde han ikke spesielt mye valg, for han vet at jeg kom til å få vite det senere uansett.

Og han var ærlig nok til å fortelle meg at det holdt på å gå lenger enn klining, men at det ikke gjorde det. Var veldig ærlig på nettop det når han fortalte meg det, uten at jeg spurte om det.

Men jeg vet det høres rart ut. Og selvfølgelig tenker jeg fortsatt på om det kan ha skjedd noe mer.

Ja det skjedde noe mer. Du er rett og slett blåøyd og forelska og er villig til å ta tak i minste halmstrå for å få det til å funke. Det funker IKKE. Ellers ville du ikke sittet her og håpet at noen skal "gi deg lov" å overse det lille monsteret i magen som sier at du er lurt, bedratt og føkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det skjedde noe mer. Du er rett og slett blåøyd og forelska og er villig til å ta tak i minste halmstrå for å få det til å funke. Det funker IKKE. Ellers ville du ikke sittet her og håpet at noen skal "gi deg lov" å overse det lille monsteret i magen som sier at du er lurt, bedratt og føkka.

Var du tilstede oppi den senga der og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha tilgitt utroskap.. tror det går på helsa løs å skulle klare å tilgi noe sånt. For ikke å snakke om at tilliten er brutt for evig tid.

I min verden har alle èn sjangse til å vise at dem er til å stole på, kaster du den sjangsen bort er det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært i tilsvarende situasjon med min x (men da hadde jeg ikke dame)noen uker etter at hun brøt. Stemningen var ekstremt sexuell, og vi visste begge to hva vi hadde veldig lyst til, men jeg valgte å ikke gjennomføre. Det var ikke vanskelig. Men å gjennomføre innebar å bryte en grense. Der og da følte jeg at dette får vente til jeg har ryddet opp litt i hodet mitt, så den supererotiske situasjonen endte uten gjennombrudd.

Det var den siste gangen hun var naken oppå meg.

For meg i den situajonen innebar det å gjennomføre å ta et valg. Å velge henne. Det var litt for tidlig.

Jeg tenker at mannen din gjorde det samme. Han tok ett valg, og valgte ikke henne.

Tusen takk for svar.

Dette ga meg litt mer enn de andre svarene som kommer fra folk som ikke har vært i en sånn type situasjon. Jeg var der selv og hadde nulltoleranse på utroskap, helt til jeg opplevde dette. Og jeg har opplevd utroskap tidligere. Men det var så mye mer alvorlig, at det var så lett å ende alt og bryte all kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i lignende situasjon selv, og vil bare si at uansett hva du får han til å forklare og fortelle kommer det ikke til å hjelpe deg å komme over dette.

Tragisk men sant. Noen ganger skjer bare ting som ikke burde skje, og ingenting kan ta det tilbake.

Det er to år siden episoden hos oss, er fortsatt sammen, men en del av meg er borte, tilliten som jeg trodde han fortjente, og troen på min egen dømmekraft er vekk.

Hverdagen er som før, men tror ikke engang tiden leger alle sår.

Må velge å leve med det, eller uten han du er så glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Dette ga meg litt mer enn de andre svarene som kommer fra folk som ikke har vært i en sånn type situasjon. Jeg var der selv og hadde nulltoleranse på utroskap, helt til jeg opplevde dette. Og jeg har opplevd utroskap tidligere. Men det var så mye mer alvorlig, at det var så lett å ende alt og bryte all kontakt.

Nå er du direkte nedlatene til folk som svarer deg...Du er naiv ang han.Kanskje derfor han vil ha deg?

Hilsen ei som har opplevd det(siden det er så utrolig viktig for deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i lignende situasjon selv, og vil bare si at uansett hva du får han til å forklare og fortelle kommer det ikke til å hjelpe deg å komme over dette.

Tragisk men sant. Noen ganger skjer bare ting som ikke burde skje, og ingenting kan ta det tilbake.

Det er to år siden episoden hos oss, er fortsatt sammen, men en del av meg er borte, tilliten som jeg trodde han fortjente, og troen på min egen dømmekraft er vekk.

Hverdagen er som før, men tror ikke engang tiden leger alle sår.

Må velge å leve med det, eller uten han du er så glad i.

Ikke sant. Er det jeg har sagt til han og. Ingenting han gjør eller sier kommer til å forandra noe som helst, og at man mest sannsynlig vil sitte igjen med en liten ekkel følelse som aldri går bort. Og det gjelder oss begge, ikke bare meg. Men vi har valgt å prøve, så vi får bare se hvordan ting går. På en annen side var det denne episoden som gjorde at vi fikk en liten oppvekker begge to. Vil IKKE si at det kom noe positivt ut av det hele, men vi har hvertfall skjønt hvem vi vil være med.

Anonym: Var absolutt ikke meninga å være nedlatende mot noen som har svart. Men er veldig typisk at folk bare leser ordet utroskap og begynner å skrike "du er naiv, dump han!" med en gang. Her var det en som svarte som har vært i en veldig lignende situasjon. HANS situasjon, Ikke min.

Endret av Erzebeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harepus

Ikke sant. Er det jeg har sagt til han og. Ingenting han gjør eller sier kommer til å forandra noe som helst, og at man mest sannsynlig vil sitte igjen med en liten ekkel følelse som aldri går bort. Og det gjelder oss begge, ikke bare meg. Men vi har valgt å prøve, så vi får bare se hvordan ting går. På en annen side var det denne episoden som gjorde at vi fikk en liten oppvekker begge to. Vil IKKE si at det kom noe positivt ut av det hele, men vi har hvertfall skjønt hvem vi vil være med.

Anonym: Var absolutt ikke meninga å være nedlatende mot noen som har svart. Men er veldig typisk at folk bare leser ordet utroskap og begynner å skrike "du er naiv, dump han!" med en gang. Her var det en som svarte som har vært i en veldig lignende situasjon. HANS situasjon, Ikke min.

Jeg tror alle kan gjøre feil uten at det nødvendigvis betyr at vedkommende vil resten av livet utnytte og bedra den han eller hun er i forhold med. Det er sikkert mange som ville holdt tett om en slik situasjon og benektet det hvis de ble konfrontert, men din kjæreste sa selv ifra om det umiddelbart. Uansett hvor uakseptabelt det er at han i det hele tatt dro hjem med eksen, så er det positivt at han sa i fra om det selv, det indikerer sterkt at dette var en tabbe fra hans side og ikke noe annet og mer. Om de hadde sex eller ikke synes jeg er "irrelevant" i den forstand at jeg synes det å dra hjem med noen og kose og kline naken i sengen er ille nok og at saken i seg selv blir ikke noe "verre" om et samleie ble fullført, så ikke tenk så mye på akkurat det, utifra hvordan du beskriver det ellers tror jeg ikke at du trenger å bekymre deg for at han er en som flyr rundt og har seg med andre damer. Det er sikkert veldig vanlig - og ikke minst menneskelig - å ha litt følelser for eksen en stund etter at det har blitt slutt, uten at det betyr at det er eksen man elsker og ønsker å være med. Noe din kjæreste dessverre fant ut "the hard way". Du kan være sikker på at det er DU som har ting eksen ikke har og ikke omvendt og det er åpenbart du han elsker og vil være sammen med, ellers ville han håndert det helt annerledes. Det er mange som har vært i din situasjon og klart å jobbe seg igjennom det, men det er klart at et slikt tillitsbrudd tar en tid å komme over og det er forståelig at du sliter, at det kommer nå kan rett og slett dreie seg om en antiklimaks etter alt det følelsesmessige opprøret rundt bruddet og gjenforeningen. Jeg kan ikke gi deg noen gode råd, det eneste du kan gjøre er å stole på egne følelser og på sikt jobbe med å komme videre og ikke bry deg altfor mye med hva folk her inne skriver!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om de hadde sex eller ikke synes jeg er "irrelevant" følels

:klem1:

Egentlig så synes jeg det at han ikke pulte henne er litt viktig. Nettopp fordi han valgte å stoppe. Han var i en heit situasjon(som han ikke skulle rotet seg inn i), men han tok faktisk ett valg.

At han rotet seg inn der, hva skal jeg si. Det å ha ett ferskt brudd er veldig følelsesopprivende. Ting koker. Man blir på en måte klin gæærn. Det er grunner til at man advares mot reboundgutter og jenter. Han var nok delvis ferdig med henne, men hun tok tak i hjerterota hans og helte bensin på den gnisten som var der.

Dette hadde ikke skjedd hvis du hadde ventet til han var ferdig nedkjølt før du tok han, men hadde du ventet så lenge, så hadde han hoppet på ny dame i mellomtida.

Jeg synes du skal se på dette som uro i forbindelse med partnerbytte, fra henne til deg. Han var i en kokesituasjon fordi hun i hans nervesystem fotrtsatt var dama hans, iallfall delvis. Han klarte delvis den store testen, og neste gang er han mye kaldere, og hun vil ikke kunne få av han klærne.

Ikke kall det utroskap, kall det feilkosing. Det som er verst med feilkosing er at det kan ødelegge tillitt, fordi du ikke kan være sikker på om han vil være trofast mot deg framover. Jeg tror du kan være sikker. Fordi dette var turbulens etter forrige dame, og den turbulensen dør faktisk ettersom tiden går.

Jeg vet at hvis min x hadde prøvd seg like hardt når jeg var fersk i forhold til ny dame, og jeg hadde vært skikkelig full, så hadde det blitt en vanskelig situasjon.

Men hvis x hadde prøvd seg nå, 1 1/2 år senere, så hadde hun ikke nådd fram i det hele tatt.

Så konklusjonen er. Den gangen var han nesten helt din. Nå er han mye mere din. Vær glad for at han valgte deg, og kos deg med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harepusen

Egentlig så synes jeg det at han ikke pulte henne er litt viktig. Nettopp fordi han valgte å stoppe. Han var i en heit situasjon(som han ikke skulle rotet seg inn i), men han tok faktisk ett valg.

Det var nok mer en reaksjon på alle de som åpenbart mener at TS er naiv og lettlurt som tror på kjæresten når han sier at han ikke hadde sex med eksen, men hvorfor skulle han velge å lyve delvis, når han først har valgt å være ærlig om en ting svært mange ville gjort alt de kunne for å skjule? Og hvilken rolle spiller det egentlig, siden han har allerede innrømmet å ha vært utro, han hadde -etter min mening- ikke vært noe "mer" utro om de hadde hatt samleie! Selvfølgelig er det hele kjipt og vondt, men det betyr ikke at man ikke kan komme over det på sikt og det er åpenbart at kjæresten har lært sin lekse og funnet ut hvem han virkelig elske og det viktigste her er vel at TS har tatt et valg om å gi ham en sjanse og jobbe med forholdet. Jeg har selv hatt reboundkjæreste® hvor jeg ble dumpet til fordel for eksen(e) og det gikk ganske annerledes for seg, kan jeg love deg!

Uansett, jeg ser også ditt poeng om at det er selvfølgelig bra at han valgte å stoppe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok mer en reaksjon på alle de som åpenbart mener at TS er naiv og lettlurt som tror på kjæresten når han sier at han ikke hadde sex med eksen, men hvorfor skulle han velge å lyve delvis, når han først har valgt å være ærlig om en ting svært mange ville gjort alt de kunne for å skjule? Og hvilken rolle spiller det egentlig, siden han har allerede innrømmet å ha vært utro, han hadde -etter min mening- ikke vært noe "mer" utro om de hadde hatt samleie! Selvfølgelig er det hele kjipt og vondt, men det betyr ikke at man ikke kan komme over det på sikt og det er åpenbart at kjæresten har lært sin lekse og funnet ut hvem han virkelig elske og det viktigste her er vel at TS har tatt et valg om å gi ham en sjanse og jobbe med forholdet. Jeg har selv hatt reboundkjæreste® hvor jeg ble dumpet til fordel for eksen(e) og det gikk ganske annerledes for seg, kan jeg love deg!

Uansett, jeg ser også ditt poeng om at det er selvfølgelig bra at han valgte å stoppe! :)

Jeg synes at en løgn her om utroskapen er litt urealistisk, hadde han vært løgnaktig, så hadde han mest sannsynlig holdt kjeft.

Hvordan annerledes var det at du ble rebound-dumpa? Var det typen din som aktivt henta hun/ de inn igjen?

Hvem som er aktiv for å hente inn x har også noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Harepus

Jeg synes at en løgn her om utroskapen er litt urealistisk, hadde han vært løgnaktig, så hadde han mest sannsynlig holdt kjeft.

Hvordan annerledes var det at du ble rebound-dumpa? Var det typen din som aktivt henta hun/ de inn igjen?

Hvem som er aktiv for å hente inn x har også noe å si.

Jeg er enig i det første, ja.

Hmm.. det er lenge siden dette skjedde! Var bare 18 år første gangen, men da ble jeg sammen med en fyr (som hadde akkurat blitt kastet ut av sin samboer og barnemor til fordel for en fyr hun hadde akkurat møtt, noe jeg visste ingenting om), så når vi hadde vært sammen i ca et halvt år, ble jeg dumpet over telefonen uten noen ytterligere forklaringer. Dette var første kjæresten min og jeg var helt knust. Senere fant jeg ut at det som skjedde var at eksdama gikk lei av nye kjæresten og ville ha kjæresten "min" tilbake, og da ble jeg dumpet fortere enn varme poteter. Tviler ikke på at han ble sammen med henne før han tok seg bryet med å informere meg om at forholdet var over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det første, ja.

Hmm.. det er lenge siden dette skjedde! Var bare 18 år første gangen, men da ble jeg sammen med en fyr (som hadde akkurat blitt kastet ut av sin samboer og barnemor til fordel for en fyr hun hadde akkurat møtt, noe jeg visste ingenting om), så når vi hadde vært sammen i ca et halvt år, ble jeg dumpet over telefonen uten noen ytterligere forklaringer. Dette var første kjæresten min og jeg var helt knust. Senere fant jeg ut at det som skjedde var at eksdama gikk lei av nye kjæresten og ville ha kjæresten "min" tilbake, og da ble jeg dumpet fortere enn varme poteter. Tviler ikke på at han ble sammen med henne før han tok seg bryet med å informere meg om at forholdet var over..

Det kan godt tenkes at mannen til TS ble utsatt for ett lignende kupp som din x . Han ble drøyt frista, men ikke helt kapra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt; han juger for han pulte henne, det høres bare bedre ut å pynte på det med at han stoppet. Fortsatt mer er faring på ræva med mine snart 40 år. Fortsatt brent barn lukter vondt og tror aldri på sånt piss igjen I Grosny. Som mann burde i alle fall du av alle bare legge deg flat og innrømme at jeg har rett!

Verden vil bedras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harepus

Fortsatt; han juger for han pulte henne, det høres bare bedre ut å pynte på det med at han stoppet. Fortsatt mer er faring på ræva med mine snart 40 år. Fortsatt brent barn lukter vondt og tror aldri på sånt piss igjen I Grosny. Som mann burde i alle fall du av alle bare legge deg flat og innrømme at jeg har rett!

Verden vil bedras.

Du er nok hverken eldst eller mest erfaren her inne.. ;) Og uansett hva som har skjedd i ditt eget liv, så sitter ikke du alene på sannheten når det gjelder andres liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...