Gå til innhold

Tips til å overleve avstandsforhold på åtte måneder til..


Gjest Amalie

Anbefalte innlegg

Hei. Kjæresten og jeg har vært sammen i fire år.

To av disse årene har vært avstandsforhold på grunn av studier. Da så vi hverandre en helg i måneden, og dette synes jeg var tøft, for jeg var den som var hjemme... Vi holdt på å slå opp flere ganger, men kom oss sterkere ut av det selv om dette var tøft i en to års tid.

Nå skal jeg reise til utlandet i åtte måneder på internship, og dette er avgjørende for videre karriere.

Kjæresten ser ikke så lyst på det, og husker hvordan det var sist.. Nå er han redd for at disse åtte månedene skal ødelegge oss helt. Jeg er også litt bekymret, da vi ikke skal se hverandre i det hele tatt på åtte måneder, men kun snakke over skype.

Jeg trenger rett og slett tips til hvordan forholdet kan overleve og kanskje hvis noen kan dele erfaringer.

Jeg tenker det blir vanskelig, men at jeg vil klare det da jeg vet det er mannen i mitt liv..

Og åtte måneder i forhold til resten av vårt liv ikke er så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er ikke en enkel sak det der nei.

men har ikke du mulighet til å komme hjem en og annen helg da? eller han kan komme til deg litt innimellom, det må vel kunne la seg gjøre vel?

ellers er det rett som du sier, 8 mnd av resten av livet er ikke mye.

avstandsforhold er ikke lett, var i samme situasjon slv, og det gikk som det måtte. så jeg vil si siden dere har kommet dere igjennom et på 2 år så har dere et sterkt grunnlag.

har dere det fint i sammen i hverdagen, så har dere et godt fundament. skype er jo et godt hjelpe middel, prøv å reise å besøke hveandre, kanskje ikke så ofte som en gang i mnd, men i hvertfall noen ganger i løp av de 8 mnd.

Skulle veldig gjerne gitt deg mange gode tips, men har desverre ikke så mange flere å kommer med. lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra tips:)

Vi får ikke besøkt hverandre, da ingen av oss har særlig god økonomi og flybilletten til der jeg skal koster 7-8000 kroner... Og fordi han ikke bare kan reise fra studiene, så vi vet nesten garantert at vi ikke skal sees på disse månedene, det er det som gjør det så vanskelig...

Jeg bare lurer litt på hva andre tenker...er det realistisk å tenke at dette kommer til å gå helt fint, eller er det mer nærliggende å tro at vi må jobbe kjempemasse med forholdet når jeg kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dere har vært sammen såpass lenge tror jeg det skal gå helt fint, avstandsforhold gjør bare kjærligheten sterkere :)

Jeg er selv i et avstandsforhold, hvor han er i utlandet å studerer, der skal han være i 6 år, og vi har vær sammen i snart 3 år.

Du må bare tenke på hvor koselig det blir å se hverandre igjen, det er hvertfall slik jeg ser det, man setter så mye mer pris på hverandre :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok det går fint, dersom begge bare gjør litt for det. Henger meg på den ene anonyme her oppe, og nevner ting i postkassen. Da kjæresten min (som er samboeren min nå) bodde på den andre siden av landet, var brev og oppmerksomheter i postkassen mye koseligere enn MSN. MSN var selvsagt stas, det også, men det ble litt mer hverdagslig. Oppmerksomheten i potkassen gjorde liksom dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv i avstandsforhold et halvt år (er samboere nå). Mitt tips er å sette av tid til Skype, befinner dere dere i forskjellige tidssoner er det ikke sikkert dere slumper borti hverandre online hele tiden. Vi bodde i hvert vårt land og snakket sammen hver dag, vanligvis en time, sørget for å dele hverdagen selv om vi fysisk ikke så hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med min kjæreste i 5 år, og mye av den tiden var fra hverandre. Det lengste vi har vært borte fra hverandre er 10måneder, men det har gått bra!

Vi satte av minst en time hver kveld til skype. Da brukte vi webkamera, chattet og pratet sammen. Tror vi kan takke skype for at vi fortsatt er sammen i dag! Så det er det første og beste rådet jeg kan gi deg.

Ellers så var vi flinke med å gi hverandre små beskjeder om at vi tenkte på hvernadre. Ved hjelp av sms, mms, små telefonsamtaler, natta-meldinger og slikt. Vi sendte hverandre kort og e-post og litt forskjellig. Tok bilder av hverdagen vår, og viste dem til hverandre på kvelden når vi var på skype. Da føltes avstanden litt mindre.

Jeg tror det beste dere kan gjøre er å ta situasjonen positivt - selv om dere tenker mange negative tanker, så prøv å gjør noe positivt ut av det og ikke fokuser så mye på de negative tingene når dere snakker sammen.

De første 1-2 månedene dere er fra hverandre er de aller værste, men tro meg, det går over. Hver gang min kjæreste reiser fra meg så føles hverdagen helt grusom og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut. Men etter 5 år har jeg lært at savnet faktisk går over etter noen måneder (men ikke kjærligheten!) Når den første måneden er over så blir ting med en gang mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...