Gå til innhold

Hjelp! Jeg har fått miniatyrhund!


Troyamin

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt flere hunder før, men aldri en så liten en. Har derfor et par spørsmål om innlæring og trening.

Å ha en så liten hund har bydd på litt utfordringer når det gjelder å bøye seg ned for å gi godbit. Det kan jo ta en "evighet" for godbiten er nede ved bakken. Har begynt så smått med klikker, og håper på resultater etterhvert.

Noen som har forslag og tips til treningen?

Jippi1.bmp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en ganske liten hund. Bichon Havanais :) Jeg gjør all treningen på samme måte som jeg skulle gjort dersom jeg hadde hatt en stor hund. Eneste forskjellen er vel at jeg setter meg mye ned på rumpa for å komme på samme nivå som hunden. Så er småe hunder litt ekstra utsatt for ulike sykdommer dersom de blir overtrent i valpetiden. Så skal de helst ikke gå ned og opp trapper når de er valp. Jeg fikk en veldig spretten, liten voffse som elsket å gjøre gale saker og ting (hoppe over alt), men det må man lære hunden at bare er lov i visse situasjoner.

Husk at småtasser ofte tror de er større enn de er, og da er det viktig å følge litt med den første tiden. Selv når de står ute i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...