Gå til innhold

Har du noen gang opplevd dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvor jeg skulle legge denne,så la den her flytt den ett annet sted hvis dere vil.

I dag opplevde jeg noe undelig jeg så en jente så var så lik meg selv helt utrolig ble satt ut.Hvordan skal man reagere på sånne ting?Har du opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Jeg så en jente på et bilde en gang, noen som hadde lagt ut bilde av seg selv på et forum. Hun lignet egentlig mer på broren min og moren min enn meg, hun kunne vært moren min som 20åring, eller en del av søskenflokken vår. Husker jeg fikk litt frysinger på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min dumpa meg til fordel for en annen dame. Hun var slående lik meg, det var litt ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke snakk ov tvilinnger her,de er vant til det.Snakker om personer som ikke er vant med det.Da får man seg en overasklese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThatWoodcut

Jeg så ett bilde av en jente i en årbok fra da slutten av 70/80-tallet, som var slående lik min bestevenninne. Den eneste forskjellen var at jenta på bildet hadde briller, det har ikke venninnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett et gammelt bilde av en skolevenninne av moren min, som var helt lik meg på det bildet. Helt lik! Det var søsteren min som så det først, og vi var skikkelig sjokkert begge to. Skikkelig creepy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre utallige ganger at jeg ligner dorte skappel, noen ganger når jeg ser henne får jeg litt sjokk, vi har veldig like øyne og kinnben. Hu kunne vært en eldre søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt faktisk på en benk i byen en dag sammen med eksen min, da ei jente som var HELT lik som meg gikk forbi. Vi satt der begge med hakeslipp. Vi snakket om det etterpå at det var utrolig dumt vi ikke stoppet henne av en eller annen grunn, sånn at vi kunne sett nøyere på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dame på samme busstopp som meg for noen år siden. La merke til at hun ga meg mange korte studerende blikk, hehe. Etter en stund kom hun helt bort til meg og sa noe slikt som: Beklager at jeg ser sånn på deg, jeg er litt i tvil her jeg står. Du ligner sånn på en jeg kjente da jeg var ung! Vi ble enige om at det ikke kunne være meg, siden jeg var 20år yngre ;) Men artig var det! Hun ble jo glad for å se meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg opplevd. I tillegg så opplever jeg ofte at vilt fremmede står og vinker og smiler til meg på den spesielle måten som sier at "heihei, der er du jo".

Og så blir de veldig flaue når de oppdager at jeg ikke var den de trodde likevel.

Jeg har nok noen dobbeltgjengere der ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det. Men jeg husker tilbake til VGS så gikk det ei nydelig jente i klassen min. En dag hadde jeg vært å reist, og så hadde jeg fått øye på en gutt som var PRIKK lik jenta. Bare klesstilen og håret var forskjellig. De hadde akkurat de samme ansiktstrekkene og beinbygning, det var helt sjukt. Men jeg tenkte ikke mer over det, fordi hallo, kanskje det var tilfeldig. Èn-to måneder etter viser det seg at faren til jenta i klassen min har en annen familie som de ikke visste om, hvor han hadde fått barn med dama i det skjulte forholdet. Og gjett hvordan sønnen deres så ut! Samme fyren som jeg hadde sett på min reise, var egentlig halvbroren til jenta i klassen min. Så jeg var ikke helt gal likevel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Jeg får ofte lange blikk fra folk og kommentarer av typen "hvor er det jeg har sett deg før?" og "har du ei søster/et søskenbarn i... (sett inn forskjellige steder i Norge)? Du er prikklik ei derfra!"

I perioder har det nesten vært irriterende ofte, så enten har jeg et mystisk "universalansikt" eller så har jeg mange dobbeltgjengere rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

En annen ting jeg kom på, har blitt forvekslet med en eller annen spansk jente tre ganger, tror det er forskjellige jenter. Men jeg synes det er litt rart, for jeg synes ikke selv at jeg ser spansk ut, kanskje bortsett fra at jeg har veldig naturlig mørkt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Violently Happy

Ja. Har opplevd at folk har kommet bort til meg og snakket til meg om den og den i familien og om at "ja, nå er det lenge siden jeg har sett deg" og sånn. Og hvem i huleste er de? Så har jeg sagt at du må nok forveksle meg med noen og så har det liksom blitt sånn- "du verden, du er jo prikk lik jo". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

haha! Nei, men har opplevd at bekjente av moren min kommer bort til meg : )

Var i nord-norge, barndomsbygda til mamma, og sto i kø i en butikk. Plutselig ser jeg at en dame i 30 årene stirrer på meg med store øyne. Hun kom bort til meg etter noen minutter og spør meg om etternavnet. Da jeg sa det utbrøt hun "Herregud, er du datteren til *****??? Fy så like dere er! Hils moren min fra meg, da!"

Jeg måtte jo ha vært som et spøkelse fra fortiden, for hun hadde ikke sett moren min siden hun var tenåring : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gang en kollega som var såpass lik at min egen mor presterte å oppfatte et portrettfoto av ham som å være av meg. Folk flest tok feil kontinuerlig, spesielt siden han helt tilfeldig ble plassert i stilling (av totalt 20 like stillinger rundt om i organisasjonen som skulle besettes) som min nærmeste samarbeidspartner i det daglige, med samme kontor. Iom. at han er norsk holdt det å høre en halv setning på norsk/engelsk for å identifisere hvem som var hvem ut fra aksent, men visuell id var vanskelig selv for vår aller nærmeste sjef de første ukene. Da vi et par dager kjørte hverandres private biler (han fikk besøk og måtte ha bakseter) ble det virkelig kaos :ler:

Der jeg er fra var det lenge en gammel forvirret dame som tok meg for å være min far, som hun prøvde å "berge" (forvirret ja!) fra min farfar da far var tenåring. Da hun 30 år senere oppdaget meg på gaten en gang jeg var hjemme ble jeg tiltalt med min fars fornavn og nær overfalt, mens min far som sto ved siden av ble fullstendig ignorert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var på en konsert i bygda de bor i en gang da jeg var yngre. Dagen etter så vi bilde i lokal avisa, så sier mamma "der er jo jeg!!" Samme ansiktet lyste mot oss, samme hårfrisyre.. Lik jakke på farge.. Problemet var bare at hun hadde røde briller, det hadde ikke mamma. Da blei vi litt :o :o Hun var HELT prikk lik!! Synd de ikke så hverandre på konserten, det var jo ikke store konserten så kjempesynd de ikke så hverandre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...