Gå til innhold

julebakst :)


lilletuss87

Anbefalte innlegg

ja, så er det snart jul igjen da, og er vel snart påtide å bake litt igjen :)

jeg hadde håpet å begynne allerede nå med å bake/ lage litt forskjellig.. siden jeg har litt tid til overs nå om dagen.

feks. marsipankuler med moccabønne i, sjokoladekuler og risboller kunne jeg tenke meg å lage nå.

risbollene kan jo fryses, så det går vel bra å lage nå? med hva med det andre? kan det lages nå og stå kjølig til jul? jeg har hørt noe om at det skal gå bra, men litt usikker... noen som vet? :)

pepperkaker må jeg nok vente litt med, til nærmere jul, for da kommer julestemninga, og det er litt for tidlig å få den allerede nå kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jula er på vei inn med storm skritt. plantasjen begynte jo allerede i sept. og rema 1000 er også begynt å selge julesnop. :)

Ja risboller går fint ann å fryses, men da er det best å la de tines i rom temperatur evt kjøleskap. Marsipan kuler og sjokoladekuler skal ha bra holdbarhet, har hatt marsipan liggende i 3 mnd uten problemer. så de skal kunne gå fint ann å bake nå. mocca kuler vet jeg desverre ikke noe om.

har veldig lyst å begynne å bake her også, men føler det er en smule fortidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan iallfall tipse om at småkaker går det fint å fryse :)

Mitt problem er at lager jeg ting for tidlig så er det spist opp før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

er nok litt tidlig enda for de fleste, men det er nå jeg har litt tid til overs så er nå jeg må benytte meg av sjansen :)

da blir det litt julebaking neste uke tenker jeg, også må jeg nok lagre det et annet sted.. ikke her i hus hvartfall for da blir det nok spist opp før desember kommer :)

julekulene og marsipanen kan jeg ikke fryse har jeg lest, så er det greit å oppbevare de på et kaldt rom som det er mellom 10 - 15 grader, eller må de ha det kaldere enn dette?

kjøleskapet blir nok overfylt om jeg skal ha alt der helt fram til jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips.

Jeg har en venninne som baker i slutten av november. Hele desember blir besøkende traktert med julekaker. Jeg synes det er veldig kos. I selve jula så er det jo så mye annen mat og gotteri. Har tenkt å følge hennes eksempel i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var veldig lurt!! trur jeg også vil følge hennes eksempel, tusen takk for fint tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...