Gå til innhold

Fantaserer i vei....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er egentlig bare litt nysgjerrig...

Jeg er ikke typen som lett blir forelska, eller lett faller for noen. Det skjer vel kanskje en gang i året at jeg møter noen jeg blir betatt av eller får følelser for.

Og her er greia: Helt siden jeg var barn har jeg da diktet opp dramatiske historier/dagdrømt og laget scenarior som inkluderer meg og denne "utkårede". Gjerne historier der jeg blir skadet eller det skjer noe alvorlig med meg, og at denne fyren (hvem det nå er på tidspunktet) kommer og "redder" meg eller i alle fall bryr seg veldig og er svært involvert. Jeg fantaserer også i vei om fremtiden sammen med denne personen etc. Noen ganger gleder jeg til jeg kan gå å legge meg, for da kan jeg "dikte videre" på fantasiene mine før jeg sovner. Nå nærmer jeg meg 30 år, og jeg holder på slik enda.

Har et inntrykk av at gutter er mer pragmatiske - de kan like en jente, men "dikter ikke i vei" slik som jeg gjør? Eller gjør dere det også, gutter?

Jeg tar jo ingen skade av denne fantaseringen, men lurer bare på om jeg er alene om å ha det slik? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er egentlig bare litt nysgjerrig...

Jeg er ikke typen som lett blir forelska, eller lett faller for noen. Det skjer vel kanskje en gang i året at jeg møter noen jeg blir betatt av eller får følelser for.

Og her er greia: Helt siden jeg var barn har jeg da diktet opp dramatiske historier/dagdrømt og laget scenarior som inkluderer meg og denne "utkårede". Gjerne historier der jeg blir skadet eller det skjer noe alvorlig med meg, og at denne fyren (hvem det nå er på tidspunktet) kommer og "redder" meg eller i alle fall bryr seg veldig og er svært involvert. Jeg fantaserer også i vei om fremtiden sammen med denne personen etc. Noen ganger gleder jeg til jeg kan gå å legge meg, for da kan jeg "dikte videre" på fantasiene mine før jeg sovner. Nå nærmer jeg meg 30 år, og jeg holder på slik enda.

Har et inntrykk av at gutter er mer pragmatiske - de kan like en jente, men "dikter ikke i vei" slik som jeg gjør? Eller gjør dere det også, gutter?

Jeg tar jo ingen skade av denne fantaseringen, men lurer bare på om jeg er alene om å ha det slik? :)

Tja. jeg fantaserer eller mere ser for meg hvordan jeg vil like alle de hverdagslige tingene mye bedre sammen med hun jeg er interessert i, det følger vel naturlig med forelskelsen :)

Endret av Inx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver også meg ganske godt :rødme: Har holdt på slik så lenge jeg kan huske! Den eneste forskjellen er at jeg til slutt falt for en herlig fyr som jeg nå er sammen med på ordentlig. Han er akkurat slik jeg hadde drømt om, så kanskje drømmer går i oppfyllelse!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.....

Jeg er akkurat sånn, kan sitte i timevis og bare fantasere....men i motsetning til DEG så tar jeg skade av det.

Slik ser ofte mine guttehistorier ut:

Jeg møter en fyr (alltid bare en gang i året, som deg), som jeg faller på trynet pladask for. Vi henger litt sammen, flørter, har sex noen ganger. Og jeg fantaserer helt vilt. De mest dramatiske historier. Som at jeg kommer ut i en ulykke, og han redder meg. Eller at jeg plutselig vil slå opp med ham, og han trygler og ber om å få meg tilbake....hahahah....patetisk.

Jeg dikter til ham egenskaper, som at han er følsom og dritforelska i meg, og fører lange innbilte samtaler med han oppe i hodet mitt, uten å kjenne han særlig godt enda!

Jeg fantaserer også ofte videre om at vi lever lykkelig alle våre dager, med hus og barn og et aktivt eventyr-liv, osv...

Virkeligheten innhenter meg alltid, og det er her jeg tar skade. For pga av min fantasering, så har jeg innbilt underbevisstheten min at jeg faktisk HAR dette forholdet med min litt ustadige sexpartner. Men plutselig skjer det ikke noe mer mellom oss, det viser seg at han ikke er forelska, har ligget med t andre jenter i samme tidsperiode eller verre ting.

Jeg blir helt knust fordi kroppen og psyken min oppfatter det som et brudd etter et ordentlig kjæresteforhold, siden jeg har levd i den fantasien så intenst og lenge.

Skjønner hvor jeg vil hen?

Driver nå og jobber med å ikke fantasere så mye, heller bruke fantasien min på mer fruktbare ting (jobber i en kreativ bransje, hehe.)

Det var noen ord, og et blunk, fra meg.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke den eneste nei! Har holdt på med dette siden barndommen selv, men det var mye mer av det før jeg ble gammel nok til å ha ordentlige forhold osv. :) Nå lever jeg mer i virkeligheten, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt her og kjenner meg igjen ja.

Vel... Ikke at hun skal komme å redde meg fra ulykker eller noe :P Men mer hverdagslige ting, og spesielt samtaler. Det er kanskje mer som en forberedelse på potensielle framtidige situasjoner mellom hun og meg. Hva er egentlig min mening hvis hun spør meg om 'det'. Hva hadde jeg gjort hvis 'det' skjedde osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantaserer om både kjæresten og f.eks folk på TV. Lever meg veldig inn i det og kan holde på med samme historie/fantasi i flere dager. Føler meg sjelden ensom når jeg er alene for det skjer så mye spennende i hodet mitt allikevel. Prater til stadighet med meg selv, men later som jeg prater med noen andre.

En fordel er jo at når kjæresten min gjør noe irriterendes så er "vi" gjerne ferdig med krangelen innen han kommer hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eventyr3

hahahahahaha, det er helt normalt trådstarter.

Personlig fantaserer jeg ikke så mye om sånt.

Hvis jeg først skal fantasere, så er det ikke noe dramatisk isåfall, blir vel mer, "må finne meg en kone som vil lage mat til meg med glede!" haha. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, gjort det samme fra jeg var liten av. Bare at jeg som oftes redder han, og resten av verden i samme slengen.. :ler: Men etter at jeg havnet i et fast forhold er fantasiene mine kun for underholdningens del før jeg sovner eller på vei til bussen eller noe sånt, og tro meg med de fantasy/eventyr/armagadon scenariene mine er de svært underholdene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...