Gå til innhold

Fru Filifjonka sin dagbok


Fru Filifjonka

Anbefalte innlegg

Kjære dagbok ... :rødme:

Sånn i midten av september bestemte vi oss for at det var på tide å begynne prøve på å lage baby. Egentlig hadde vi tenkt å vente til jeg er ferdig utdannet (nå til sommeren), men vi fant ut at det var litt lenge til. Så vi droppet kondomet og jeg gikk for å kjøpe folat dagen etterpå. Etter hvert var min mann på nettet og bestillte en hel pakke billigtester, sånn at vi skulle slippe å bruke så mye penger på sånt.

Syklusene mine har vært litt uregelmessige, men ut i fra et gjennomsnitt på 32 dager fant jeg ut at ikm skulle bli onsdag 06.09.10. Men på lørdag begynte min mann å mase på at jeg måtte ta en test fordi han hadde en magefølelse. Jeg nektet lattermildt. Men da han dro ut av huset i noen timer fant jeg ut at jeg måtte ta en likevel. Til min store forskrekkelse kunne jeg skimte en svak strek ved siden av kontrollstreken. Jeg fant ut at det måtte være noe galt med testen og tok en til. Den viste akkurat det samme.

Da min mann kom hjem var jeg mildt sagt litt forfjamset, og vi dro rett på apoteket for å kjøpe en CB. Den viste et svakt kryss. Flere billigtester samme dag og noen på søndag viste fortsatt to streker.

Mandag etter skolen dro jeg rett på apotektet for å kjøpe flere tester: en dobbelpakke med CB og en CB digital. Damen i skranken så på meg og lurt på om jeg virkelig skulle ha begge, og spurte om jeg "kjente til dette med folat".

Da jeg tok den ene CB testen på mandag var krysset synlig allerede før streken i kontrollvinduet! (Vanligvis er det visst motsatt.) CB digital brukte heller ikke lang tid før den konkluderete med Gravid.