Gå til innhold

Sover dårlig ved siden av noen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg skal sove ved siden av noen, spesielt ny partner eller en date e.l. så sliter jeg virkelig med å sove.

Jeg blir liggende og ubevvist synkronisere min pust med hans, og så konsentrerer jeg meg om å ikkje gjøre det, og å heller puste i min egen rytme, så blir jeg skikkelig anspent og får ikke sove.

Det ender jo med at jeg vrir meg hele natten, står opp usannsynlig tidlig og går hjem og legger meg for å sove ut. Dette er sinnsykt irriterende og faktisk direkte plagsomt.

Noen andre som har det på denne måten? Hva gjør dere for å slappe av og sove godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :)

jeg kjenner meg i det, også når det gjelder f.eks venninner og familie.

jeg ligger våken i mange timer, kan hende jeg sovner i 40 minutt men så våkner jeg igjen av en bevegelse, pust og lignende. det er veldig irriterende.

jeg tror det viktigste er å være trygg på hverandre, kjenne hverandre godt og bare late som man ligger alene. tenke på helt andre ting og drømme deg bort..

for min del hjelper det å legge meg tett inntil eller lengst ute ved sengekanten, av en eller annen merkelig grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn når det er en ny person jeg også, som jeg kanskje ikke kjenner så godt. Blir bedre etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen, syns også det er ubehagelig å ligge på samme rom som andre når jeg ikke er vant til det. Det som generelt funker for meg når jeg sliter med å sove, er å lese en bok. Da fokuserer jeg kun på innholdet i boken, og etter hvert blir jeg så trøtt at jeg nærmest segner om (ofte med lyset på :fnise: ).

Men som de andre sier, det er en vanesak. Når du etter hvert blir fortrolig med vedkommede, blir det mye lettere å sovne sammen med ham (da vil du slite med å sovne når han IKKE er der, men det er en helt annen sak;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir kanskje bedre etterhvert. :)

Jeg håper jo det går over snart. Litt slitsomt å ikke få ordentlig nattesøvn.

Og nå er jeg egentlig trygg på de jeg sover sammen med, men dette med å ligg å synkronisere pusten sin er noe jeg sliter litt med. Huff, håper det går over.

Merkelig at menn virker som om de ikke har dette problemet, de sover jo som små barn uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal sove ved siden av noen, spesielt ny partner eller en date e.l. så sliter jeg virkelig med å sove.

Jeg blir liggende og ubevvist synkronisere min pust med hans, og så konsentrerer jeg meg om å ikkje gjøre det, og å heller puste i min egen rytme, så blir jeg skikkelig anspent og får ikke sove.

Det ender jo med at jeg vrir meg hele natten, står opp usannsynlig tidlig og går hjem og legger meg for å sove ut. Dette er sinnsykt irriterende og faktisk direkte plagsomt.

Noen andre som har det på denne måten? Hva gjør dere for å slappe av og sove godt?

m

Mee2, I¨m dipering, in anothet diskusting favor of live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det på samme måte. Med eksen min ble jeg aldri vant til det. Dessverre. Men etter en stund pleier jeg å bli vant til å ha noen ved siden av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No_glitter

Jeg brukte lang tid på å komme over den fasen der, men nå synes jeg det bare er deilig å ha ham ved siden (eller tett, tett inntil) meg :) Men du verden så slitsomt det er før det blir en vane. Hadde en del søvnløse netter i begynnelsen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...