Gå til innhold

Politistasjonen i Trondheim er stengt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dramatisk overskrift.

Stasjonen er ikke stengt. Det er publikumsmottaket som har vært stengt _noen_ kvelder. De har da imidlertid vært tilgjengelig på telefon eller 112 ved akuttsituasjoner.

Ellers har der vært folk på vakt og ute i gatene.

Det er altså servicedelen som er rammet - ikke selve "operasjonsdelen". Politiet får iallefall oppmerksomhet, så det er ikke lenge før de får ekstramidler... Det er de veldig flinke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelder?

"Kenneth Rønning (35) og fem-seks andre personer ble møtt av stengt inngangsdør da de oppsøkte politistasjonen i Trondheim i 15.30-tiden torsdag."

Arne Johannessen får vel blod på tann nå, forbered dere på hans evinnelige syting i media!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelder?

"Kenneth Rønning (35) og fem-seks andre personer ble møtt av stengt inngangsdør da de oppsøkte politistasjonen i Trondheim i 15.30-tiden torsdag."

Arne Johannessen får vel blod på tann nå, forbered dere på hans evinnelige syting i media!

Fra http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1536134.ece

" Publikumsmottaket har vært stengt en del kvelder fra midten av juni og frem til i dag, men vi mener at problemet vil bli mindre fra midten av oktober, sier Moe.".

Ja, ser for meg Arne Johannessen i media. Tror de snart er tjent med å bytte mann, for jeg skrur over så snart jeg hører sytingen hans. Tenk hvis alle skulle få like mye oppmerksomhet.

Forstår endel av kravene deres, men det blir bare for mye enkelte ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at man må ta seg fri fra jobb for å anmelde en sak, og likevel kanskje ikke slippe inn. Verdens rikeste land............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser - http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1536134.ece

"Politimester Nils Kristian Moe i Sør-Trøndelag erkjenner at stengningen kan føre til at de ikke mottar anmeldelser de ellers ville fått. Han poengterer at dette ikke berører etterforskningen av alvorlige saker.".

Her i byen vår har der ikke vært åpent publikumsmottak til kl. 22.00.

Skal man anmelde noe, så må man møte i arbeidstiden (dvs. 8-16).

I vår by (ikke småby):

Fra 1. september blir åpningstidene ved xxx politistasjon endret.

Mandag-onsdag og fredag blir åpningstiden 0900-1500, passøknader til kl 1430. Torsdag blir åpningstiden 0900-1700, passøknader til kl 1630.

Skjønner virkelig ikke hva den saken har i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at man må ta seg fri fra jobb for å anmelde en sak, og likevel kanskje ikke slippe inn. Verdens rikeste land............

Og hva er så spesielt med Trondheim. Som jeg nevner over er åpningstiden for vår politistasjon mellom 9-15/17 (ikke åpent i helgene). Har ikke hatt noe av den servicen Tr.heim har hatt/har. Syting kaller jeg dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at man må ta seg fri fra jobb for å anmelde en sak, og likevel kanskje ikke slippe inn. Verdens rikeste land............

Nå er det vel ikke en hverdagslig ting at man oppsøker politiet for å anmelde noe, så den ene gangen kan man vel klare å få gjort det på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke en hverdagslig ting at man oppsøker politiet for å anmelde noe, så den ene gangen kan man vel klare å få gjort det på dagtid.

:nikker:

Eller være villig å betale x-antall mer i skatt. For det er faktisk vi som betaler for "ekstraservicen" med åpningstid utenfor kontortid.

(Og tenk om alle andre offentlige kontor skulle gjøre det samme. Skrekk og gru.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen vår har der ikke vært åpent publikumsmottak til kl. 22.00.

Skal man anmelde noe, så må man møte i arbeidstiden (dvs. 8-16).

Bor du i Norges 3. største by? Er det like stor kriminalitet hos dere?

Fra 1. september blir åpningstidene ved xxx politistasjon endret.

Mandag-onsdag og fredag blir åpningstiden 0900-1500, passøknader til kl 1430. Torsdag blir åpningstiden 0900-1700, passøknader til kl 1630.

Haha. xxx. Redd for å bli gjenkjent som anonym?

Skjønner virkelig ikke hva den saken har i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke en hverdagslig ting at man oppsøker politiet for å anmelde noe, så den ene gangen kan man vel klare å få gjort det på dagtid.

Det var stengt allerede 15.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nikker:

Eller være villig å betale x-antall mer i skatt. For det er faktisk vi som betaler for "ekstraservicen" med åpningstid utenfor kontortid.

(Og tenk om alle andre offentlige kontor skulle gjøre det samme. Skrekk og gru.)

Det var åpent før. Hvorfor er det ikke det nå? Spesielt med tanke på hvor mange fler som er ansatt i politiet nå enn tidlige. Dette gjelder forøvrig offentlig ansatte generelt.

Skulle ønske offentlig ansatte begynte å se på landets befolkning som kunder i stedet for en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Norges 3. største by? Er det like stor kriminalitet hos dere?

Haha. xxx. Redd for å bli gjenkjent som anonym?

Som sagt så bor jeg ikke i en småby, og da får du tolke selv hva det betyr.

Ja, kjemperedd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var åpent før. Hvorfor er det ikke det nå? Spesielt med tanke på hvor mange fler som er ansatt i politiet nå enn tidlige. Dette gjelder forøvrig offentlig ansatte generelt.

Ja, godt spørsmål. Hvor blir pengene av?

Skulle ønske offentlig ansatte begynte å se på landets befolkning som kunder i stedet for en plage.

Betaler du skatt? Hvis du ønsker at alle offentlige kontor skal være åpent etter "vanlig" arbeidstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt spørsmål. Hvor blir pengene av?

Det var åpent før.

Ja, godt spørsmål. Hvor blir pengene av?

Betaler du skatt? Hvis du ønsker at alle offentlige kontor skal være åpent etter "vanlig" arbeidstid...

Ja, over 350k i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var åpent før.

Ja, over 350k i fjor.

Og hvorfor klarer de det ikke nå?

Og du er villig til å betale mer? Artig du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var åpent før. Hvorfor er det ikke det nå? Spesielt med tanke på hvor mange fler som er ansatt i politiet nå enn tidlige. Dette gjelder forøvrig offentlig ansatte generelt.

Skulle ønske offentlig ansatte begynte å se på landets befolkning som kunder i stedet for en plage.

De fleste offentlige kontorer har bare åpent vanlig kontortid, selvsagt kan vi ønske at det skal være døgnåpent overalt, men det kommer vel ikke til å skje.

Det er de sivilt ansatte (kontorfolkene) som normalt ikke er der på kveld og natt, politifolkene er jo til stede, men det er selvsagt langt færre politifolk, slik at dersom det ikke er noe helt spesielt, så bes man vente til dagen etter.

Høres ikke så fryktelig dramatisk ut den situasjonen du prøver å hause opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor klarer de det ikke nå?

Og du er villig til å betale mer? Artig du. :)

Hvorfor de ikke klarer deg nå? Det er det jeg spør om. De klarte det før. Kanskje de prioriterer feil. Hverdagskriminalitet og det som opptar den vanlige mann er iallefall ikke fokus.

Jeg tjener greit, og jeg betaler min skatt med glede. Likevel stiller jeg spørsmål ved den enorme opptrappingen av offentlig sektor - uten at jeg ser vi får noe mer tilbake, mer enn mer rigide regelverk. Men det er vel i tråd med sittende regjerings strategi og hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt/skrevet, så mener jeg at politistasjoner i de store byene skal være åpent utenfor arbeidstid, men har satt det litt på spissen i denne tråden, for å illustrere at "enkelte dager" med stengt publikumsmottak om kvelden ikke er noe å skrive om i media.

Jeg er lei av at politiet får mediaoppmerksomhet så snart det er en liten filleting.

Håper ellers at Tr.heim snart får tilbake servicen fra politiet - også om kvelden hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...