Gjest Raindrops Skrevet 7. oktober 2010 #41 Skrevet 7. oktober 2010 Evner og evner...jeg klarer å styre drømmene mine,men det er vel ikke noe jeg får bruk for i hverdagen. Men du verden så gøy det er Åh, det klarer jeg også, lucid dreaming! Det er gøy ja, men kan også være praktisk. Hvis jeg har mareritt, klarer jeg av og til å få et eller annet til å avbryte drømmen, eller fjerne det som er skummelt. Akkuart det gjør jeg ofte helt automatisk, så det kan bli litt rare situasjoner, sist gang var det Hulken som hjalp meg
krem Skrevet 7. oktober 2010 #42 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg ser mennesker i farger, og tenker blant annet ukedager i farger. Jeg kan møte en person og så tenker jeg av en eller annen grunn fargen grønn. Jeg aner ikke hva det betyr eller om det kan brukes til noe... For meg er det helt naturlig, men vet om andre som mente det var fasinerende... Ellers får jeg av og til dårlige følelser av hus der jeg i ettertid har fått høre at andre mener det har spøkt... Har ei venninne jeg aldri klarte å sove hos når jeg var yngre, for jeg følte meg utrygg i huset. Har i ettertid fått vite at tidligere eiere har sett folk i hagen der som ikke har vært der når de er kommet ut, og ting har blitt flyttet på og musikk slått av. Som regel kan jeg vite når mamma er syk med migrene. Får en uro i kroppen og tenker mye på henne. Er ikke så mye jeg kan bruke det til, men det sier nok noe om dette båndet mellom mor og datter
Gjest Consensio Skrevet 7. oktober 2010 #43 Skrevet 7. oktober 2010 Krem, du ser nok folks aura. Forskjellige farger betyr forskjellige ting, og man kan se på en persons aura om personen er i ubalanse, trenger mer av enkelte ting etc. Kan ikke så mye om det selv, men leste litt om det etter at jeg begynte å se folk med forskjellige farger o.l.
Troyamin Skrevet 7. oktober 2010 #44 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er til tider sanndrømt. I tillegg har jeg, siden jeg var liten, sett/følt ånder og energier. Min søster bruker pendel og kan oppfatte eneriger fra ting for å finne tingen. Eks; jeg mista bilnøklene ute på enga. Søsteren min ble dratt mot stedet som nøklene lå. Hun strakk bare ut hånden, følte energien, og vips! Der lå nøklene. Skulle ønske jeg hadde slike nyttige evner...
Wonders Skrevet 7. oktober 2010 #45 Skrevet 7. oktober 2010 er det ingen her som titter på alle sidene her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=513293 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=427326 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=492822
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #46 Skrevet 7. oktober 2010 er det ingen her som titter på alle sidene her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=513293 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=427326 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=492822 Er det nødvendig å rope?
sebastianen Skrevet 7. oktober 2010 #48 Skrevet 7. oktober 2010 jeg kan gå med ønskekvist (er det ikke det det heter ?) å finne vann . Jeg har også både hørt og sett "spøkelser " ved flere anledninger .
Troilltøva Skrevet 7. oktober 2010 #49 Skrevet 7. oktober 2010 jeg har av og til helt ut av det blå fått navnet til en person i hodet, kan være en person jeg ikke har snakket med på leeeenge, så vips får jeg en melding av den personen ett sekund etterpå. det skjedde sist i går kveld, jeg gikk tur og var i mine egen verden med musikk på ørene og så tenkte jeg skal tro om..(den personen jeg tenkte på)......og der fikk jeg melding fra han. rakk ikke tenke ferdig en gang og flere ganger har jeg bare visst hvem som kommer på besøk, eller hvem som er der eller der. jeg skulle på info-møte i den nye klassen for første gang, og jeg fikk en følelse av at en jente var der. jeg kjenner henne ikke og har heller aldri pratet med hun, men bare vet hvem hun er. tanken slo meg på tur dit, men tenkte ikke mer over det. så jeg ble litt overasket da hun sto der da jeg kom
Gjest Tipo Skrevet 7. oktober 2010 #51 Skrevet 7. oktober 2010 Åh, det klarer jeg også, lucid dreaming! Det er gøy ja, men kan også være praktisk. Hvis jeg har mareritt, klarer jeg av og til å få et eller annet til å avbryte drømmen, eller fjerne det som er skummelt. Akkuart det gjør jeg ofte helt automatisk, så det kan bli litt rare situasjoner, sist gang var det Hulken som hjalp meg Jeg pleier ikke å huske drømmene mine, men jeg har opplevd netter med denne typen drømmer og da husker jeg det lenge etter. Jeg vet ikke hvordan det virker men jeg har tenkt litt på det og tror vi er delvis våkne i perioder og synker så ned i REM og dypsøvn hvor vi ikke lenger har kontroll. Slik jeg opplevde det kan sammenlignes med å være regigør av en film, og stå med manuset i handen og dirigere skuespillerne. Alt er i orden og jeg setter igang scenen, før jeg går og tar en kopp kaffe. Det jeg kom tilbake til var bestandig kaos og trengte ganske mye redigering før jeg startet på nytt.
Gjest Raindrops Skrevet 7. oktober 2010 #52 Skrevet 7. oktober 2010 For meg var det bare en treningssak, og jeg er i dyp søvn når jeg gjør det, våkner helt utvilt. Hjernen jobber jo når du drømmer uansett. Det er som om jeg får en aha-opplevelse midt i drømmen, der det går opp for meg at det er en drøm og at jeg ikke har noen grenser. Jeg tror ikke jeg er delvis våken når det skjer, tvert i mot tror jeg at jeg er i veldig dyp søvn, en eller annne slags tilstand eller noe. Det som er litt morsomt med å kunne "kontrollere" mareritt er at det kan hjelpe i våken tilstand også. Eksempelvis har jeg hatt drømmer der jeg har blitt jaget av noe. Så snart jeg har blitt bevisst nok på at det er en drøm har jeg prøvd å stanse og snu meg isteden for å løpe, siden det som er etter meg ikke kan skade meg i virkeligheten, og det har faktisk hjulpet innstillingen min til ting i det virkelige liv også, at jeg ikke løper fra problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå