AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #21 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg kan jo fortelle noe som jeg opplevde som ganske ekkelt/uvanlig. Det snakkes jo så mye om at mor og datter har et spesielt bånd, og at man kan føle når det har skjedd noe med den ene eller andre. Etter det ble jeg overbevist om at dette båndet mellom mor og datter (også tvillinger) ikke bare er oppspinn. Jeg har også opplevd det. Fikk en ekkel følelse dagen i forveien om at jeg måtte skyndte meg hjem (var på reisefot), og kjøpe gaven som mamma ønsket seg fort som mulig. Dagen derpå var følelsen enda sterkere så jeg ringte hjem for å høre om alt var bra- Men da var hun altså død.
feuerstein Skrevet 3. oktober 2010 #22 Skrevet 3. oktober 2010 Har også det med å vite hva klokken er, i tillegg til at jeg merker lave frekvenser (ikke hører, for det er ikke trommehinnene som registrerer dem) langt bedre enn de fleste. Typisk er å spasere med venner i byen eller andre litt støyende omgivelser og høre en lastebil eller anleggsmaskin som ingen andre klarer å høre, og når vi kommer rundt hjørnet står den der på tomgang og buldrer. Å vite hva klokken er er noe jeg har begynt å gjøre i voksen alder, det lavfrekvente er noe jeg har hatt hele livet, og som ble bekreftet av legen i militæret.
Gjest Consensio Skrevet 3. oktober 2010 #23 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg vet når folk skal dø. Ganske trist egentlig. Ikke alle mennesker da, men alle jeg treffer på som av en eller annen grunn dør før de skal dø liksom. Har stemt hver eneste gang jeg har fått den fornemmelsen. Også har jeg slike syn som har avverget ulykker. I tillegg "vet" jeg alltid når det er en up patrulje ute Den er ganske grei å kunne
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #24 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg hadde forvillet meg inn på en russisk skjønnhetssalong og fikk en orntlig ekkel uggen følelse i magen. Det var så ille at jeg måtte lene meg tilbake og puste ut, og stryke meg over mage bryst mens jeg lurte på hva i alle dager som skjedde. I den neste øyeblikk sier dama til meg på dårlig norsk at jeg måtte betale dobbelt fordi de hadde misforstått meg på tlf.. (Jeg slapp å betale fordi jeg så helt dårlig ut ) Følelsen ga seg etter noen minutter. Jeg kjenner også når en veninne skal til å skrive melding til meg. Det er nesten som meldinger blinker til meg på pcn! og så kommer beskjeden. Samme greia når samboer kommer hjem, eller jobber i garasjen og er på vei hjem. Kjenner det liksom når han bestemmer seg for å dra hjem.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #25 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg hadde forvillet meg inn på en russisk skjønnhetssalong og fikk en orntlig ekkel uggen følelse i magen. Det var så ille at jeg måtte lene meg tilbake og puste ut, og stryke meg over mage bryst mens jeg lurte på hva i alle dager som skjedde. I den neste øyeblikk sier dama til meg på dårlig norsk at jeg måtte betale dobbelt fordi de hadde misforstått meg på tlf.. (Jeg slapp å betale fordi jeg så helt dårlig ut ) Følelsen ga seg etter noen minutter. Jeg kjenner også når en veninne skal til å skrive melding til meg. Det er nesten som meldinger blinker til meg på pcn! og så kommer beskjeden. Samme greia når samboer kommer hjem, eller jobber i garasjen og er på vei hjem. Kjenner det liksom når han bestemmer seg for å dra hjem. Du fikk en uggen følelse når du fikk vite du måtte betale for mye?heheheheh kanskje lukten du reagerte på.Sorry men synest dine fornemelser var bare teite og ikke mye WOOOW i det hele tatt.
Heart7086 Skrevet 3. oktober 2010 #26 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har hatt flere forskjellige opplevelser: Jobbet i stallen en tidlig morgen, alle hestene var tatt ut. Plutselig ser jeg en brun hest stå i boksen ved siden av meg, over gangen i boksene der sto det ennå en mørk hest, i tillegg til en lys hest. De forsvant like fort, men jeg fikk tid nok til å se litt på de. Dagen etter spurte jeg eier av stallen(visste de hadde hatt en forferdelig sykdom året før og måtte avlive alle hestene), og det viste seg at jeg hadde sett de hestene som brukte å stå i akkurat de boksene! Noen år før dette var jeg og mine foreldre på bobiltur. Vi skulle ta ferga fra Lofoten og over på fastlandet. Det gikk en ferge ca kl. 2 på natta og en tidlig på morgenen i 7 tiden. Foreldrene min fant ut at det var like greit å vente til den 7 ferga, vi var på ferie, ikke hadde vi det travelt og køa var laaaaang. Av en eller annen grunn ville jeg IKKE ta den ferga som gikk kl. 7, og masa meg til at vi skulle ta den midt på natta.. Dagen etter hørte vi på nyhetene at 7-ferga hadde kræsja i kaia, flere biler var ødelagt og noen personer var sendt på sykehus(da med lettere skader, heldigvis).. Har og hatt flere drømmer, for så å oppdage at akkurat dette skjer noen uker/måneder etterpå. (testa ut denne engang, jeg sa det jeg husket jeg sa i drømmen, og visste på forhånd hva personene jeg prata med ville si.) Sprøtt:)
Heart7086 Skrevet 3. oktober 2010 #28 Skrevet 3. oktober 2010 Glemte en som skjedde for bare 1 1/2 år siden ca. Jeg og min mor hadde vært i byen(tar ca 2 t å kjøre), og på vei hjem var det blitt mørkt. På en plass på denne strekninga må vi under en undergang(tog), som er utrolig trang(går knapt nok to vanlige biler gjennom der samtidig), og veldig uoversiktelig. Vi som er vant til å kjøre der blir nok gjerne noe uforsiktig. Vi så på god avstand at vi kom til å møte en større bil(trailer av noe slag), denne så vi flere ganger på vei ned mot denne undergangen, og "regnet" oss fram til at vi kom til å møte den i undergangen! Vi slakka godt ned å regna med at nå ville den komme ganske snart(vi "lot" den kjøre først gjennom), men den kom aldri, kanskje hadde den stoppa på utkjørselen rett før undergangen da? Nei, ikke var den der heller, og ikke møtte vi den senere heller.. Vi fant ut at dette var et tegn til oss, at vi skulle bestandig huske på denne farlige undergangen, samt svingen rett bortafor(hvor en større bil kjørte utfor og sjåføren døde)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #29 Skrevet 3. oktober 2010 Du fikk en uggen følelse når du fikk vite du måtte betale for mye?heheheheh kanskje lukten du reagerte på.Sorry men synest dine fornemelser var bare teite og ikke mye WOOOW i det hele tatt. Jeg fikk en ekkel følelse i magen fordi jeg fikk en advarsel. Jeg synes heller ikke din kommentar var noe annet enn teit forresten! :D
Miss Puddel Skrevet 3. oktober 2010 #30 Skrevet 3. oktober 2010 har opplevd å lege en helt frisk unge, og siden "måttet" gå opp å sjekke på ham, (o gdet brukte jeg ikke gjøre på den tiden, han sov så lett, så da bare våknet han) men denne gangen "måtte" jeg altså, og i det jeg kom inn oppdaget jeg at ungen hadde brått fått rasende høy feber og var i ferd med å gå i kramper. Fikk avverget det fordi jeg kom i tide og fikk av ham klær etc. Da jeg var hjemme i barselspermisjon med minstemann, og eldstemann var i barnehagen benyttet jeg sjansen til å sove når minsten gjorde det. så bråvåknet jeg en dag, av at jeg syntes eldste ungen som jo var i barnehagen ropte på meg. Noe jeg i såfall umulig kunne ha hørt, ettersom det var flere kilometer unna. Jeg tittet meg forvirret rundt, sjekket den lille som sov, og fant ut at jeg kunne jo likegjerne stå opp. da jeg gikk ned trappen ringte telefonen, det var fra barnehagen: eldstemann hadde falt og slått seg, og ropte på mamma...
Gjest ThatWoodcut Skrevet 3. oktober 2010 #31 Skrevet 3. oktober 2010 Det er vil ikke en evne, men magefølelsen min tar veldig sjelden feil. Jeg hører ikke ofte nok på den, men jeg prøver å skjerpe meg Eksempler...det eneste jeg kommer på er da venninnen min ble sammen med han som nå er eksen hennes. Jeg fikk en følelse av at dette kom ikke til å gå bra i det hele tatt, men sa ikke noe...tre måneder senere blir det slutt og hun sitter igjen helt knust.
~white lady~ Skrevet 3. oktober 2010 #32 Skrevet 3. oktober 2010 har opplevd å lege en helt frisk unge, og siden "måttet" gå opp å sjekke på ham, (o gdet brukte jeg ikke gjøre på den tiden, han sov så lett, så da bare våknet han) men denne gangen "måtte" jeg altså, og i det jeg kom inn oppdaget jeg at ungen hadde brått fått rasende høy feber og var i ferd med å gå i kramper. Fikk avverget det fordi jeg kom i tide og fikk av ham klær etc. Da jeg var hjemme i barselspermisjon med minstemann, og eldstemann var i barnehagen benyttet jeg sjansen til å sove når minsten gjorde det. så bråvåknet jeg en dag, av at jeg syntes eldste ungen som jo var i barnehagen ropte på meg. Noe jeg i såfall umulig kunne ha hørt, ettersom det var flere kilometer unna. Jeg tittet meg forvirret rundt, sjekket den lille som sov, og fant ut at jeg kunne jo likegjerne stå opp. da jeg gikk ned trappen ringte telefonen, det var fra barnehagen: eldstemann hadde falt og slått seg, og ropte på mamma... Er nok et spesielt bånd mellom mor og barn... Eg gang jeg hadde lagt meg fikk jeg ikke ro på meg, var rastløs og følte en dragning mot soverommet til guttungen min som var rundt 2 år da. Jeg gikk inn der, og det viste seg at han lå og sov oppå dyna, med vinduet på vidt gap, der gardinene flagret i vinden og regnet. Dette var på senhøsten/vinteren. Ellers så vet jeg ofte hva klokka er. Jeg er litt synsk- men som regel bare når det kommer til ubetydelige ting. Jeg kan se hvilket kjønn det blir, basert på magefasongen til hun som er gravid. (Det har stemt absolutt alle gangene.) Jeg merker også nærheten til gjenferd- veldig ofte i gamle hus. (Ikke så rart...) Det var vel det jeg kom på nå.
Leanne Skrevet 4. oktober 2010 #33 Skrevet 4. oktober 2010 Var på ferie (utlandet) en gang for noen år siden og jeg drømte at jeg kom til å vinne i lotto. Var et eksakt beløp, flere millioner.. Men jeg fikk jo ikke kjøpt noen kupong, siden jeg var på ferie..(Pleide forøvrig sjelden å kjøpe slikt, bare noen ganger innimellom) Tenkte ikke mer på drømmer før jeg kom hjem... På Gardermoen kunne VG fortelle meg "tidenes største lotto gevinst utbetalt.." Nøyaktig samme sum som i drømmen min... Noen år senere drømte jeg at jeg skulle vinne på sånn v75 hestespill. Hadde aldri spilt det før, kun hørt om det på radio.. Kjøpte kupong for 48 kr, vant litt over 1200 Så nå venter jeg spent på neste lotto drøm
tineline Skrevet 6. oktober 2010 #34 Skrevet 6. oktober 2010 Min rareste evne er at jeg kan høre hvem som er fra Oslo og hvem som er fra feks Akershus. Ja, jeg er en skeptiker med godt gehør.
Wonders Skrevet 7. oktober 2010 #35 Skrevet 7. oktober 2010 vel skal jeg svare her er det enklere å be dere gå inn på Livssyn og relegion. Der har vi snakket masse om evnene våre...
Gjest Uglefot Skrevet 7. oktober 2010 #36 Skrevet 7. oktober 2010 Evner og evner...jeg klarer å styre drømmene mine,men det er vel ikke noe jeg får bruk for i hverdagen. Men du verden så gøy det er
Gjest Uglefot Skrevet 7. oktober 2010 #37 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg vet når folk skal dø. Ganske trist egentlig. Ikke alle mennesker da, men alle jeg treffer på som av en eller annen grunn dør før de skal dø liksom. Har stemt hver eneste gang jeg har fått den fornemmelsen. Også har jeg slike syn som har avverget ulykker. I tillegg "vet" jeg alltid når det er en up patrulje ute Den er ganske grei å kunne Huff,så ekkelt egentlig..jeg hadde ikke klart å ha den evnen.
Gjest Consensio Skrevet 7. oktober 2010 #38 Skrevet 7. oktober 2010 Har lært meg å leve med den. Har hatt det slik siden jeg var liten. Visste på forhånd når noen i familien skulle dø, noe jeg ikke skjønte med en gang, men når jeg begynte å få grep på evnen så fikk jeg også fortalt det til familien. En del som lo av det og ikke trodde på meg, men fikk vite av min bestemor at hun kunne det samme og det kunne visst oldemor også, så jeg fikk veldig mye støtte fra bestemor. Det har jo vært godt å ha den evnen også, om man kan kalle det godt. Men jeg har i et par tilfeller fått tatt farvel med personer (friske og unge personer) som desverre kom til å dø i ulykker.
kindelvev Skrevet 7. oktober 2010 #39 Skrevet 7. oktober 2010 Tja... vet ikke om jeg skal kalle det evner eller bare litt godt utviklede sanser men... Kan i hvertfall gå med sånne søke pinner og få utslag over energifelt Har til en viss grad healingevner, men klarer ikke helt å bruke de til noe nyttig enda. Kan uheldigvis veldig lett tune inn på andre menneskers sinnstemning, og hvis jeg er sliten så føler jeg det samme som de (sint, frustrert osv) på en eller annen sær måte - veldig vanskelig å forklare. Kjenne på stemningen i hus om det er noen der eller ikke, og om det er bra eller ikke så bra... Sporadisk så kan jeg også vite når samboer, foreldere osv kommer - og er av og til sanndrømt - men det har jeg så lite kontroll over at jeg kan ikke bedømme om det er tilfeldig eller overnaturlig... gjetter på tilfeldig.... Er også veldig sensitiv på å være sammen med mye mennesker lenge av gangen, typ kjøpesentre osv, Synes det er direkte ubehagelig. Men det er nok ikke så veldig unikt tenker jeg Tja vi kan jo bare konkludere med at jeg er litt gal og veldig overfølsom... for å si det sånn det finnes sikkert en eller annen diagnose for dette også :gjeiper:
Gjest Nanne70 Skrevet 7. oktober 2010 #40 Skrevet 7. oktober 2010 Ser/hører folk før de faktisk kommer (vardøger), og har litt healing-evner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå