Gå til innhold

la eg på panseret for å stoppe biltyv


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det står faktisk ikke at hun la seg på panseret.... Hun havnet på panseret da tyven begynte å kjøre.

Synes forøvrig du kunne holdt deg for god til å starte en tråd om dette, dette skjedde for mindre enn 3 timer siden.. tenk på familien som nettopp har mistet moren/datteren/søsteren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står faktisk ikke at hun la seg på panseret.... Hun havnet på panseret da tyven begynte å kjøre.

Se dagsrevyen, politimannen sier klart at hun kastet seg på panseret i håp om å stoppe tyven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall så prøvde hun å stoppe tyven! Men, det var veldig trist. Håper tyven blir tatt.

Jeg mener vi skal drepe ransmenn o.l på flekken, men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ære være henne for å forsøke! De fleste i dagens samfunn er så tafatte og konfliktsky at det er en skam! Håper biltyven får en reel livstidsdom. (Ja, jeg drømmer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ære være henne for å forsøke! De fleste i dagens samfunn er så tafatte og konfliktsky at det er en skam! Håper biltyven får en reel livstidsdom. (Ja, jeg drømmer...)

Tøv!

Å ofre livet for å ungå å få frastjålet en bil er komplett tøv. En bil er bare en ting og ikke noe å ofre livet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det var det at bilen var så viktig. Selv så har jeg blitt så forbanna når noen har forsøkt å stjele fra meg at jeg klikker og handler, fordi jeg blir provosert når folk er så frekke, ikke fordi tingen er så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Håper tyven/drapsmannen har mektig dårlig samvittighet nå.

Utrolig dumt av henne å kaste seg forran bilen, som noen andre sier, så er ikke en bil verdt å dø for. Hun kunne anmeldt hendelsen og fått tilbake på forsikring, og funnet tyven ved hjelp av politiet. Men det var enda dummere av tyven å kjøre med henne på panseret. Lurer på hva han tenkte på, gitt.. Trodde han at det er som på film, at hun kom til å falle av og få skrubbsår? Han kunne spart livet hennes ved å stoppe bilen sakte og forsiktig.

Tenker litt på familien, det må føles utrolig urettfedig og surrealistisk for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først var det dumt å la bilen stå på tomgang mens man snur ryggen til for å ta penger ut av minibanken.

Deretter var det skrekkelig dumt å hive seg over panseret i håp om at det skulle stoppe biltyven. Han fikk selvfølgelig panikk da, og tråkket gassen i bånn for å komme seg unna. Enkelt regnestykke, men ellers er det selvfølgelig tragisk for henne som mistet livet og alle som var glad i henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at hun lot bilen stå på tomgang, vi bor i Norge!

Enda bedre at hun gikk til motverge. Og la meg gjette, en innvandrer igjen? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Tragisk for hennes nærmeste, men jeg må desverre riste på hodet over hvor dumme mennesker kan bli. Hoppe på panseret når noen stjeler bilen og risikere livet :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragisk for hennes nærmeste, men jeg må desverre riste på hodet over hvor dumme mennesker kan bli. Hoppe på panseret når noen stjeler bilen og risikere livet :klø:

Eh...skurken haddet ett(1) dilemma:

Velge mellom et menneskeliv og potensiell vinningsforbrytelse, han valgte å drepe.

Kvinnen gjorde bare sin borgerplikt og prøvde å averge forbrytelsen og verne seg selv/sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Så om noen prøver å drepe noen med et våpen, så er det din borgerplikt å avverge det gjennom å utføre en fysisk handling selv?

Er det ikke bedre å ta ett skritt tilbake og heller ringe politiet?

Sorry, men jeg ofrer ikke mitt eget liv for å stoppe andre i å gjøre en forbrytelse. Jeg gjør heller mitt ytterste i å hjelpe fagfolk i å ta forbryteren ved å skaffe meg et signalement for å kunne beskrive gjerningsmannen, ta bilnummeret dersom det hadde vært ukjent eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om noen prøver å drepe noen med et våpen, så er det din borgerplikt å avverge det gjennom å utføre en fysisk handling selv?

Ja, du er pliktig til å redde liv.

Infernus fra Gorgoroth ble dømt for å vært passiv mens noen ble voldatt.

Er det ikke bedre å ta ett skritt tilbake og heller ringe politiet?

Ja, stå å se på at mennesker får livet sitt ødelagt...:roll:

Politiet er for lengst pasifisert av de røde kreftene her i Norge, så...

Sorry, men jeg ofrer ikke mitt eget liv for å stoppe andre i å gjøre en forbrytelse.

Snakket om å ta en risiko for å forhindre forbrytelse. Ikke ofre sitt liv.

Det kan man gjøre for sine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Consensio

Det er ikke snakk om risiko lengre, når det nå er en kvinne som døde fordi hun forsøkte å avverge. Da ofrer man liv.

Om en person har blitt dømt for å være passiv mens noen ble voldtatt så ligger det litt mer bak. En ting er å være passiv ved å vite at noen blir voldtatt, evnt se det, men gjøre absolutt ingenting.

En annen ting er å frykte for eget liv, men ikke være passiv ved å ringe politiet og forsøke å stoppe det på den måten.

Å komme med kommentarer som at politet er pasifisert blir for dumt. Politiet gjør også mye bra, selvom det også er rom for forbedring der og. De er jo ikke slik at de bare sitter å drikker kaffe og gir blanke faen i ting som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om risiko lengre, når det nå er en kvinne som døde fordi hun forsøkte å avverge. Da ofrer man liv.

Hæ? Hun skulle bare skjønne at bilen var mer verdt enn henne?

Om en person har blitt dømt for å være passiv mens noen ble voldtatt så ligger det litt mer bak. En ting er å være passiv ved å vite at noen blir voldtatt, evnt se det, men gjøre absolutt ingenting.

En annen ting er å frykte for eget liv, men ikke være passiv ved å ringe politiet og forsøke å stoppe det på den måten.

Vi er pliktige som samfunnsborgere. Ferdig med det.

Å komme med kommentarer som at politet er pasifisert blir for dumt. Politiet gjør også mye bra, selvom det også er rom for forbedring der og. De er jo ikke slik at de bare sitter å drikker kaffe og gir blanke faen i ting som skjer.

Det kom fra DITT hode! ;)

Alle vet at politiet ikke er mye til hjelp nå idag. Det er faktisk sant. Spesielt ikke å etterforske nok til at det blir en domfellelse utav forbrytelsene som foregår, eller en etterforskning i det hele og det store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la bilen gå på tomgang er kanskje ikke noe man gjør midt i Oslo sentrum nei, men hallo; dette skjedde i Kongsvinger. En liten by med ca 20 000 innb, minibanken sto også ca 10 m unna. Hvordan er verden i ferd med å bli når man ikke en gang kan det, i en liten (vanligvis ganske fredelig) småby på østlandet.

For det andre regner man jo med at om man kommer seg forran en anna bil/på panseret, så stopper personen inni bilen. Tviler sterkt på at hu regna med det som kom til å skje. Hadde hu derimot ikke gjort noe, hadde hun nok sagt hadet til bilen, og ikke fått hjelp til å få den tilbake. Slike saker blir jo ofte henlagt! Jeg vet om flere saker med biltyveri selv om man visste hvem den skyldige var som bare har blitt henlagt...

Utrolig trist at dette skjedde, jeg føler virkelig med alle venner og bekjente av damen. Jeg er fra kongsvinger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...