Gå til innhold

Festesmerter?


Mina25

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har prøvd å blitt gravide i noen mnd nå.

Nå er jeg 22dager ut i syklusen, og i dag like etter jeg våknet fikk jeg intense smerter i underlivet, jeg kom meg så vidt fra badet og inn i stuen. Dette varte i ca 10-15 min berre, men etterpå har jeg fortsatt litt stikninger.

Jeg lurer og håper selvsagt at dette kan være festesmertene. Er det noen her som har hatt det? Og hvordan var det for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Festesmerter er veldig tvilsomt så vonde at du ikke klarer å gå, med mindre du har ekstremt lav smerteterskel. Det kan neppes kalles smerter i det hele tatt, det er tross alt et bittelite egg som skal festes i en slimhinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..jeg vet godt at det bare er et bittelite egg, men siden jeg aldri har opplevd det før og ikke vet hvordan det kjennes ut så kan jeg ikke vite hvor mye smerter en får.

Var bare et spørmsål:)

Hvordan var det for deg da? Ettersom det virker som du vet hvordan det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt festesmerter noen av gangene jeg har vært gravid, og tror faktisk det er lite sannsynlig at det i finnes. Man kan ha smerter rundt om i kroppen uten noen åpenbar grunn, festesmerter er nok mest en myte.

Mange kjenner mye stikkinger i eggstogg/livmor-området etter eggløsning, men er ikke nødvendigvis gravid av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med anonym over her. Selvom man ikke har opplevd det selv, betyr ikke det at der er noen myte. Jeg hadde festeblødning, men ikke smerter. Tenker at dersom man kan ha en blødning, kan man sikkert ha noe smerter i samme forbindelse. Men, jeg tviler vel på at det er så smertefult som du beskriver TS. Kan vel tenke meg mer ett lite stikk eller no sånt, men det blir jo gjetting. Selvom det bare er ett lite egg i en slimhinne som fester seg, tror jeg mange kvinner kan kjenne mye rart på kroppen. Jeg var helt bombesikker på at jeg var gravid, før jeg hadde noen som helst symptomer. Tilfeldig eller ikke kan jo diskuteres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde både festesmerter og blødning jeg. Det var ikke så vondt at jeg ikke kunne gå, men det stakk noe veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festeblødning er noe annet, da det ikke er usannsynlig at det kommer en liten blødning i det egget fester seg, i og med at det må "lage hull på" slimhinnen.

Jeg visste også at jeg var gravid, men samtidig hører man om så mange kvinner som "visste det" og tok feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde noe av det samme sist lørdag tror jeg, men de kom etter sex.. det var helt jævli, aldri hatt vondt på samme måte i underlivet før.. mensen var 5 dager forsein... fått den nå eller den har bare vært litt gromsete nå i 2 dager så vet ikke helt hva jeg skal tro... testet negativt, men har en følelse på at det er noe som ikke stemmer... har ikke brukt prevansjon siden juni..

kanskje det bare er jeg som tenker mye og kroppen som tuller... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Jeg var ordentlig dårlig i et par dager. Jeg kastet opp, hadde feber, og intense smerter i hele kroppen, spesielt i ryggen. Legen min trodde det var influensa på det tidspunktet, men i etterkant har vi jo skjønt hva det egentlig var. Det skal også sies at jeg har intense smerter når jeg har mensen, og. :)

Så hvem vet hva som skjer med deg? Har du tatt en test?

Endret av Christina_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror også en kan kjenne festesmerter. Er jo mye som skjer med kroppen så for meg er det ikke så usannsynlig.

Men selvsagt så tenkte jeg at de kunne være festesmerter fordi eg ønskte veldig at det skal være det :) Har lest en del om de som har kjent det, så var litt nyskjerrig på hvordan det kunne være!

Har ikke vært plaget med noen mensensmerter før, så for meg var det veldig uvant.

Nei, har ikke testet enda. Er fem dagen til mensen skal komme, så kanskje jeg kan ta en test i måro visst jeg ikke klare å holde meg lengre :)

Endret av Mina25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...