Gå til innhold

Frøken på 7,5 mnd som plutselig ikke vil ha mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frøkna her har en god stund spist 2 grøtmåltider og et middagsglass+ litt frukt i tillegg til 4 amminger(har ikke forøvrig lite melk) og litt mme.

Nå den siste uka får jeg gi henne kun noen skjeer med grøt og litt av et midagsglass,føler også hun drikker altfor lite melk..Har også begynt å ligge lenge våken på natt..Har ikke ammet henne på natt på 2 mnd,så det er vel dumt å begynne med det igjen?Hun gråter ikke men bare ligger der..Får litt vondt og føler meg slem,bør hun da få tilbud om mat?Rart hun ikke spiser mer om morgen da hvis hun er sulten..

Hun veide for 3 uker siden 6770 g(veide 2200 g ved fødsel,født for tidlig).

Da hadde hun lagt på seg 150 g på 3 uker...Er ikke det litt ite?

Virker ikke som det er tenne på gang heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sku stå at jeg HAR lite melk,så mye melk kan hun ikke få i seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som er mer enn seks måneder bør i utgangspunktet sove natten igjennom uten å få mat. Så lenge jenta di tidligere har klart seg hele natten uten mat så er det vel lite fornuft i å begynne å mate henne igjen.

Barn spiser ulike mengder i perioder. Min lille gutt som forøvrig også er prematur (1500 gr) har også de siste dagene spist lite, men i går så tok det seg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har rett i det at det sikkert er dumt..Men lurer liksom på hva det er som gjør at hu ligger s¨å lenge våken..Det er store deler av natta..Og siden hun har spist så lite før på dagen ville det kanskje ikke vært rart om hun var sulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at barna spiser lite eller nesten ingenting (kan det føles som) i perioder, selv om det er forferdelig frustrerende for oss som foreldre. Bare fortsett og prøv med forskjellig typer mat du, plutselig vil hun spise igjen. Forøvrig synes jeg hun spiser mye fast føde til vanlig til bare å være 7,5 mnd. Der er du heldig ;) Min spiste nesten ingenting fast føde i den alderen. Angående at hun ligger våken om natten uten å be om mat, så synes jeg ikke du trenger gi henne noe dersom hun ikke spør. Det er forøvrig ikke slik at ingen barn etter 6 mnd trenger nattmat, der er de forskjellige. Men så lenge hun ikke spør og ellers har det bra og er trygg, synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...