Gå til innhold

Ville du latt kjæresten være aleine med ei venninne som ikke vil ha deg i nærheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har ei "venninne". Jeg har satt henne i gåsetegn fordi hu er vel ikke akkurat ei nær venninne, men mer en bekjent som han treffer på av og til. Hun er også ganske pågående og flørtende på sms, og det kommer ofte meldinger til kjæresten min hvor hun lurer på om de skal møtes.

Kjæresten min har prøvd et par ganger å svare ok, vi kommer gjerne en tur, men når hu skjønner at vi involverer meg også, så har hun plutselig null interesse av treffes (hun har faktisk aldri truffet meg, så jeg regner nå ikke med at hun har noe i mot meg som person).

Jeg er en del borte i forbindelser med studier, og vet også at denne venninnen har en tendens til å dukke opp hjemme hos meg og kjæresten. Hu er jo en slags venninne av noe slag av han, så jeg har ikke så veldig lyst til å kreve at hu ikke får lov til å komme på besøk.. Jeg stoler også 100% på kjæresten min, men jeg syns det er så suspekt at hu aldri kan treffe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke akseptert et slikt vennskap, for enten er man bare venner, og da kan man også møte kjæresten, eller så er man ute etter noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du kan stole på han, så trenger du ikke være redd.

Høres ut som om denne venninnen er ensom og trenger en kjæreste selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Man kan jo ikke nekte kjæresten å omgås venner og venninner, men jeg syns denne "venninnen" oppfører seg nokså suspekt, ja.

Flott at kjæresten din inkluderer deg, jeg tror du kan stole på ham.

Det hadde vært fint om du fikk møtt denne dama, og sett hvordan hun oppfører seg overfor deg personlig.

Har du snakket med ham om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk hu har en slags kjæreste selv, har snoka via kjærestens facebookprofil (men fikk lov av kjæresten min altså). Kjæresten min skjønner at jeg er veldig skeptisk til denne venninnen, siden hun ikke vil møte meg. Men det har liksom ikke gått så langt at han sender henne på dør når hun dukker opp da jeg ikke er hjemme.

Jeg har ikke noe problem med at kjæresten min har venninner som han er aleine sammen med, problemet jeg har er den venninnen som nekter å treffe meg.. og som alltid vil treffe han aleine og på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Hadde jeg opplevd at en venn stadig unngikk kjæresten min og konsekvent oppsøkte meg alene, ville jeg spurt vedkommende om hvorfor han ikke ville møte kjæresten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man venner treffer man også kjæresten til vennen sin. Så det er ganske klart at hun ikke er interessert i å være bare venner. Så da mener jeg at det ikke er ok at kjæresten din treffer henne, da det er ganske respektløst ovenfor deg. Det handler ikke om at du er sjalu eller ikke stoler på ham, men det handler om at han ikke burde ønske å tilbringe tid med ei som tydelig flørter med ham når han har kjæreste.

I dette tilfellet kan du selvsagt ikke nekte ham å møte henne, men du kan stille kraftige spørsmål ved hvorfor han fortsetter å møte ei jente som ikke ønsker å møte deg, og hvorfor han mener det er ok å møte ei jente som tydelig flørter med ham. Hadde han syntes det var ok at du hadde besøk av en mann hjemme, når han var vekkreist, som hadde sendt flørtende meldinger til deg?

Det handler ikke om å nekte noen noe som helst, men det handler om å ta en samtale hvor du kan stille spørmål ved hvorfor han mener dette er ok når det tydelig er respektløst ovenfor deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville latt han møte henne. Deretter ville jeg gått i meg selv og tenkt litt over hvorfor han gjør meg utrygg og deretter sagt "takk og hei". Verden er full av fantastiske menn.

Hvorfor rote bort tiden med menn du ikke er trygg med?

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial angst? Høres merkelig ut i dette tilfellet, men jeg oppfører meg litt likt når venner av meg får kjæreste. Jeg er regelrett livredd, og det å omgås noen jeg kjenner, og venne meg til et nytt menneske, samtidig som jeg på mange måter er tredje hjul på vognen er noe jeg ikke klarer.

Jeg er åpen om dette mot mine venner, men jeg har også bedt de om å ikke si noe til nye (merk: Nye) partnere. Grunnen til dette er at jeg har en jobb jeg håndterer greit, men om det blir kjent at jeg sliter psykisk i situasjon A vil det bli antatt at jeg ikke er sterk nok. Dette er feil, men jeg ønsker ikke risikere jobben. Så da blir det opp til de. Går det an å håndtere situasjonen uten at ny-partneren får mistanke eller blir ubekvem, flott! Men slik du beskriver det her hadde jeg trukket meg ut. Og som sagt, det høres merkelig ut at det skulle være tilfellet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Jeg hadde ikke akseptert et slikt vennskap, for enten er man bare venner, og da kan man også møte kjæresten, eller så er man ute etter noe mer.

Siterer denne. Helt uaktuelt... dette sjønner vel kjæresten din også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Neste gang hu hører fra seg skal jeg nok ta det opp ja. Det er veldig periodevis også, så tipper vi ikke hører noe på en lang stund. Hu er også veldig flink til å kontakte typen min når hu har biltrøbbel (og jeg ikke er hjemme), men kjæresten min begynner å bli litt oppgitt over jenter som er type bil/rånejenter (for det er nok en kategori man kan plassere hu i), og som ikke klarer å skifte olje selv... så det spørs om det er så mye mer hjelp å hente hos typen min :P

Men godt å vite at det ikke er så fryktelig normalt (bortsett fra i spesielle situasjoner), at man unngår kjærester til venner/venninner som man aldri har møtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...