Gå til innhold

Jeg begynner på mandag...


Kameline

Anbefalte innlegg

Motivasjonen har vært på bånn leeenge...

I det siste har det begynt å spiiire en liten tanke

om at jeg kanskje burde komme meg litt i form...? :rolleyes:

Jeg er normalvektig

men jeg vet at både kosthold og livsstil er usunn for meg

og jeg er nødt til å få meg noen gode vaner!!

Motivasjon - hvor er du? :klø:

Men, på mandag begynner jeg!!!

Både med og uten motivasjon!!

Noen som vil hjelpe meg

med noen GODE motivasjonsskapende

grunner til å trene? ;)

Eller, som BLIR MED på mandag?? :hoppe:

Endret av Tarantella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest komplisert

Heeeeeeeeeeeeei Tarantella!!!!! :) :) :) :)

Kom over innlegget ditt her helt tilfeldig! :ler:

Masse lykke til!!!! Du vet sikkert inderst inne selv hva som må til for at du skal få motivasjon og komme inn i en god rytme!

Jeg heier på deg :bolledeig: som alltid!! :)

Sett deg noen oppnåelige enkle mål i starten :5:

Yeah :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo, komplisert!! :hoppe:

Var nettopp inne i dagboka di - så du ikke hadde skrevet på en stund - så jeg tenkte du kanskje hadde gitt opp...!

Men, ikke den jenta, nei!! :ler:

Jeg har jo vært helt håååpløs i dagboka mi..

Ja - hva tenker du?? Tror du latsabben klarer å komme seg ut for å trene? :skratte:

*liste seg inn å skrive i dagboka til komplisert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart kommer "latsabben" seg ut for å trene! :) Vi kan ha trenings"date" på mandag - begge skal gjennomføre en økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart kommer "latsabben" seg ut for å trene! :) Vi kan ha trenings"date" på mandag - begge skal gjennomføre en økt?

Jeg er med!! :)

Kjekt å se deg i boka mi coffeegirl!

Sitter og googler "treningsprogram" nå...tenkte jeg kanskje burde finne meg et opplegg å følge - slik at det ikke blir så vilkårlig...kanskje det kunne være smart?

Har bl.a. sett på Hjemmevernet sine treningsopplegg :fnise: Kanskje det kunne ha vært noe for meg!! :fnise: Samme hva det heter - så lenge jeg får rompa opp av sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns HV sitt løpe-opplegg for nybegynnere ser fint ut, men du kan like gjerne prøve deg på C25K tror jeg ;) Har du trent noe tidligere? Er du medlem på et senter, eller er det hjemmetrening du skal begi deg ut på?

Dette programmet syns jeg er et greit nybegynner-program:

http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-5-km-lop :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns HV sitt løpe-opplegg for nybegynnere ser fint ut, men du kan like gjerne prøve deg på C25K tror jeg ;) Har du trent noe tidligere? Er du medlem på et senter, eller er det hjemmetrening du skal begi deg ut på?

Dette programmet syns jeg er et greit nybegynner-program:

http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-5-km-lop :)

Hva er C25K ? :klø:

Er litt grønn når det gjelder trening...:sjenert: Så vær overbærende om det er helt innlysende :fnise:

Har trent litt "av-og-på" tidligere - jogging - styrke - men skjelden kommet inn i noen god rutine...:sukk: Det er ikke aktuelt med treningssenter dessverre - jeg bor litt dårlig til - så da hadde jeg bare endt opp som støttemedlem (igjen) ...jeg har tilgang til treningsapparater og vekter likevel...

Men, det er mest hjemmetrening jeg ser for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal trene på mandag! Så da kan vi ha en "treningsdate" da :) Hva vil du trene?

Og jeg vet at det høres ut som tull eller helt umulig, men jeg sier det allikevel: hvis du klarer å trene jevnlig (2-3 ganger i uken) fast over tid (2-3 måneder), vil det tilslutt bli en vane og føles unaturlig å ikke gjøre det. Så stå på! Jeg skal heie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er C25K ? :klø:

Er litt grønn når det gjelder trening...:sjenert: Så vær overbærende om det er helt innlysende :fnise:

Har trent litt "av-og-på" tidligere - jogging - styrke - men skjelden kommet inn i noen god rutine...:sukk: Det er ikke aktuelt med treningssenter dessverre - jeg bor litt dårlig til - så da hadde jeg bare endt opp som støttemedlem (igjen) ...jeg har tilgang til treningsapparater og vekter likevel...

Men, det er mest hjemmetrening jeg ser for meg...

C25K står for "couch to 5000" :) Det er et "kom igang og jogg"-program for sofaslitere, sånn som meg :sjenert:

Det programmet jeg linket til over her tror jeg ville vært greit for deg å starte med, og så eventuelt litt styrketrening hjemme - bare for å komme igang og over den tøffeste kneika til å begynne med :gjeiper: Jeg vet selv at det er alt for lett å "glemme" treninga og så finne på tusen unnskyldninger for å ikke ta det igjen, og så er man inne i en veldig ond sirkel :sjenert:

Hvor har du tilgang til apparater og vekter? Jeg har bare et enkelt sett med manualer her hjemme, men skulle gjerne hatt en sykkel eller fått flytta crosstraineren fra lageret vårt og hit, men vi har ikke plass :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal trene på mandag! Så da kan vi ha en "treningsdate" da :) Hva vil du trene?

Og jeg vet at det høres ut som tull eller helt umulig, men jeg sier det allikevel: hvis du klarer å trene jevnlig (2-3 ganger i uken) fast over tid (2-3 måneder), vil det tilslutt bli en vane og føles unaturlig å ikke gjøre det. Så stå på! Jeg skal heie :)

Kjempeflott :) - jeg SKAL trene på mandag!! Tenkte jeg skulle prøve å jogge...

Gøy å se flere i boka mi!! Jeg trenger de motivatorer jeg kan få, kjenner jeg...

Jeg har aldri kommet inn i noen rytme som har vart over flere måneder - så det er sååå vanskelig for meg å tro at jeg skal klare det nå :sukk: Men jeg har så lyst til å komme inn i den rytmen!! :)

Men jeg kan ikke akkurat si at jeg gleeeder meg veldig til første joggetur...:fnise:

Endret av Tarantella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C25K står for "couch to 5000" :) Det er et "kom igang og jogg"-program for sofaslitere, sånn som meg :sjenert:

Det programmet jeg linket til over her tror jeg ville vært greit for deg å starte med, og så eventuelt litt styrketrening hjemme - bare for å komme igang og over den tøffeste kneika til å begynne med :gjeiper: Jeg vet selv at det er alt for lett å "glemme" treninga og så finne på tusen unnskyldninger for å ikke ta det igjen, og så er man inne i en veldig ond sirkel :sjenert:

Hvor har du tilgang til apparater og vekter? Jeg har bare et enkelt sett med manualer her hjemme, men skulle gjerne hatt en sykkel eller fått flytta crosstraineren fra lageret vårt og hit, men vi har ikke plass :(

Det programmet så veldig overkommelig ut!! Likte tanken på en ikke så altfor "heavy" start :)

Jeg er så UTROLIG flink til å finne unnskyldninger for ikke å trene...jeg kan likesom ikke helt forstå hvor det går galt - hver gang jeg begynner på en ny "kom i form" periode... Sakte men sikkert gliiiir det bare ut - og jeg gjør iiiingenting for å hindre det...:fnise: En liten tanke ligger likesom bak i hodet denne gangen også: "Hvor lenge varer det denne gangen...?" :rolleyes:

Jeg har tilgang på vekter ved en skole i nærheten - det er veldig greit... Ikke at jeg benytter meg sånn veeeldig av det, men...:fnise: Godt å vite om jeg plutselig skulle få bruk for dem! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet med det programmet for å få en rolig start, så slipper du kanskje at det glir ut :)

god søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Tarantella :goodbye:

Ikke at jeg har fasiten på motivasjon og treningsrytmer.. men kan jo være med i diskusjonen :)

For min del begynner det å bli skummelt for rytmen sin del dersom det går for lang tid mellom hver økt, for da blir jeg liksom vant med å late meg i mellomtiden..

kanskje trikset er LITT aktiv hver dag, ikke for mange hviledager. At vi ikke er så redde for å være gangsperr og slitne, men at vi kommer oss på på kortere og lengre økter hver dag/annen hverdag?

Og hvis du har en unnskyldning, for trøtt eller vondt i hodet.. så kan man kanskje gå en tur eller noe, alt annet enn å sitte foran pc eller tv hele kveldene iallfall...

Klart du kan finne rytmen, men du må jobbe med systemet og venne det til treningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville startet med det programmet for å få en rolig start, så slipper du kanskje at det glir ut :)

god søndag :klem:

Da gjør jeg det :jepp: Takk for hjelpa!!

Nå gjenstår det å se i morgen :) - Er spent på været kjenner jeg...akkurat nå er det sterk vind og regn her... Ikke akkurat det været jeg ser for meg en koselig joggetur i... MEN, kanskje på tide å erfare at det ikke finnes dårlig vær - bare dårlige klær! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Tarantella :goodbye:

Ikke at jeg har fasiten på motivasjon og treningsrytmer.. men kan jo være med i diskusjonen :)

For min del begynner det å bli skummelt for rytmen sin del dersom det går for lang tid mellom hver økt, for da blir jeg liksom vant med å late meg i mellomtiden..

kanskje trikset er LITT aktiv hver dag, ikke for mange hviledager. At vi ikke er så redde for å være gangsperr og slitne, men at vi kommer oss på på kortere og lengre økter hver dag/annen hverdag?

Og hvis du har en unnskyldning, for trøtt eller vondt i hodet.. så kan man kanskje gå en tur eller noe, alt annet enn å sitte foran pc eller tv hele kveldene iallfall...

Klart du kan finne rytmen, men du må jobbe med systemet og venne det til treningen ;)

Hei Aurelia :hallo:

Kjempeflott at du blir med i diskusjonen!! Jo flere som hjelper til - jo flere må jeg tenke på at jeg skuffer, om jeg ikke får det til!! :ler: Så det at du er her - er motiverende i seg selv :)

Jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver med å bli vant til å late seg... Som regel når en treningsperiode synger på sitt siste vers, så er det nettopp fordi en får lengre og lengre perioder mellom øktene... (ÅÅåå, så deilig sofaen var i kveld - også!)

Jeg har også lett for å skylde på at "jeg har jo en aktiv jobb, der jeg går mye..." :fnise: Det er jo ikke et poeng i hele tatt - når kondisen er elendig - !! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting jeg blir frustrert over. :kjefte:

Overalt står det at en må finne en treningsaktivitet som en liker...

- hva i all verden da, om jeg tør spørre... Jeg synes generelt trening er et slit uansett... Fotball kan jeg like - men da må en liksom involvere så mange andre også :fnise:

Hva LIKER dere?

LIKER dere å jogge/løpe? Har dere alltid likt det - eller har dere begynt å like det etterhvert...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da gjør jeg det :jepp: Takk for hjelpa!!

Nå gjenstår det å se i morgen :) - Er spent på været kjenner jeg...akkurat nå er det sterk vind og regn her... Ikke akkurat det været jeg ser for meg en koselig joggetur i... MEN, kanskje på tide å erfare at det ikke finnes dårlig vær - bare dårlige klær! :fnise:

Jeg klarer ikke se for meg koselige joggeturer jeg :ler: Alle mine joggeturer er tunge og kjipe og jeg sloss med dørstokkmila hver gang, men det føles så BRA når jeg kommer hjem og vet jeg har gjort noe godt for meg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva LIKER dere?

LIKER dere å jogge/løpe? Har dere alltid likt det - eller har dere begynt å like det etterhvert...?

Jeg liker å sitte med pcen i fanget, en skål chips ved siden av meg og Friends på tv i bakgrunnen :ler:

Jeg elsker følelsen jeg får etter trening - følelsen av at jeg har gjort noe for meg selv, at jeg har lagt ned tid, slit og svette i at jeg skal ha det bra ikke bare i dag, men resten av livet også :)

Jeg hater 30 day shred, jeg hater Jillian Michaels, jeg hater sit-ups og push-ups og all annen form for styrketrening.

Jeg misliker sterkt jogging, løping, gåturer, regn og høst.

Men det eneste som spiller noen rolle oppi alt dette er at jeg vet at jeg trenger det, at jeg får det bedre, at sykdommen min kan bli bedre med fysisk aktivitet, og at jeg aldri hadde klart å gå ned så mye jeg har gjort til nå uten å bevege på meg ved siden av. Så da er det verdt å gjøre noe jeg ikke liker så godt en halvtime-time om dagen for at jeg skal føle meg bra de siste 23 timene i døgnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å sitte med pcen i fanget, en skål chips ved siden av meg og Friends på tv i bakgrunnen :ler:

Jeg elsker følelsen jeg får etter trening - følelsen av at jeg har gjort noe for meg selv, at jeg har lagt ned tid, slit og svette i at jeg skal ha det bra ikke bare i dag, men resten av livet også :)

Jeg hater 30 day shred, jeg hater Jillian Michaels, jeg hater sit-ups og push-ups og all annen form for styrketrening.

Jeg misliker sterkt jogging, løping, gåturer, regn og høst.

Men det eneste som spiller noen rolle oppi alt dette er at jeg vet at jeg trenger det, at jeg får det bedre, at sykdommen min kan bli bedre med fysisk aktivitet, og at jeg aldri hadde klart å gå ned så mye jeg har gjort til nå uten å bevege på meg ved siden av. Så da er det verdt å gjøre noe jeg ikke liker så godt en halvtime-time om dagen for at jeg skal føle meg bra de siste 23 timene i døgnet :)

:ler:

Godt å høre at det finnes andre som meg... Selv om jeg egentlig kunne ønske å få svaret: Bare hold ut et par mnd med jogging så kommer du til å nyte hvert sekund av hver joggetur...

Men det hadde nok vært for godt til å være sant...

Og det er helt sant - det er nok verdt å gjøre noe kjedelig en halvtime, for å føle seg bedre de neste 23,5 timene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Godt å høre at det finnes andre som meg... Selv om jeg egentlig kunne ønske å få svaret: Bare hold ut et par mnd med jogging så kommer du til å nyte hvert sekund av hver joggetur...

Men det hadde nok vært for godt til å være sant...

Og det er helt sant - det er nok verdt å gjøre noe kjedelig en halvtime, for å føle seg bedre de neste 23,5 timene :jepp:

Jeg vet jo ikke om det blir bedre etter noen måneder med jogging, for jeg har ikke jogget i et par måneder enda :ler: Men det kan jo hende? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...