Gå til innhold

Erfaring med Vom hundmat frosne pølser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spør generelt, men hunden min er over ti år og går på hjertemedisiner som han ble satt på av veterinær i sommer. Han er i fin form, men jeg har hunden sammen med eksen og han forer ofte hunden med middagsrester og kjøper first price hundemat. Hunden foretrekker da det foran tørrforet.

Kan det anbefales å gi Vom hundemat til en eldre hund, husker ikke nummeret, men den med laks eller inneholder den for mye fett til en eldre hund?

Jeg har tilført Vom sakte uten å si noe til eksen, og hunden har ikke reagert med magetrøbbel. Avføringen er mørkere, men ellers de samme rutinene. Når eks har ansvaret, ender ofte hunden opp med løs mage eller forstoppelse eller begge deler.

Hvis ikke Vom er bra, hva anbefaler dere? Jeg har prøvd å prate med eksen, men han glemmer seg... Må nevne at hunden ikke tigger ved bordet hos meg, men tigger når eksen spiser. Da vet jeg hva som har forårsaket det.

Eksen synes det er synd på hunden og tenker ikke lenger, har meninger om at tørrfor ikke er bra nok selv om han ikke tviler på kvaliteten...

Men erfaring med Vom hundemat til dere som bruker det eller har prøvd det litt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge hunden ikke trenger spesialfor pga hjertesykdom så ser jeg ingen problemer med at du forer på voh-pølsene. (vom og hundemat)

Det er godt for, jeg vet om mange aktive hundefolk, både innen lydighet, agility og bruks som sverger til det foret, og de er strfornøyde. Hunden min har rimelig sensitiv mage, og hun fungerer veldig godt på det. (hun er straks 8 år)

Det er uansett hundre ganger bedre enn first price for og annen dagligvaredritt, som er stappet full av salt for at dyrene skal ete det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt V&H både til min gamle hund (Som var 14 da han døde) og unghunden jeg har nå. Min erfaring er veldig god. Den gamle ble kvitt en del hudproblemer som oppsto på hans gamle dager og hadde skinnende blank pels og fin avføring helt til han døde.

Det eneste jeg kan tenke meg kan skape problemer med V&H er at det kan gi litt treg avføring, men det kan løses ved å blande inn litt moste, kokte grønnsaker og litt olje beregnet på hund. Sistnevnte har også en positiv effekt på hjertet.

Hvis eksen din er motvillig, får du sende med ferdige, frosne porsjonspakninger med V&H når hunden skal være hos ham. Det burde gjøre det både enkelt og billig for ham! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også veldig god erfaring med V&H, min hund har sjelden optimal avføring på tørrfòr, men hun fungerer supert på V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spiser bare V&H. Det er det eneste foret hun fungerer optimalt på. De fleste av mine hundevenner forer også på det samme, og alle har flotte muskuløse hunder med god ånde, flott pels og ingen mageproblemer..

Så lenge du venner hunden til rått gradevis så bør det ikke by på problemer at hunden er gammel.

jeg vil jo ogsp tro at Eksen synes det er hyggelig å gi hunden mat som den digger! Send med mat ferdig delt opp, og i bokser sånn at han bare kan sette det på gulvet til hunden, så bør han huske det :)

En annen godbit når man forer rått er at hunden kan få ennet rått kjøtt også uten at det byr på prblemer. Så da er det ikke så ille hvos eksen gir hunden en pølse, eller annet kjøtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv heller Ebafarmen.. synes det er et mye bedre for enn Vom&hundemat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøv heller Ebafarmen.. synes det er et mye bedre for enn Vom&hundemat

Ebafarmen har jeg aldri hørt om.. Har du noe nettside til det? Eventuelt hvor får du kjøpt det?

Er det rått, eller varmebehandlet? Norskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebafarmen er ikke noe alternativ for oss som synes at korn og poteter ikke hører hjemme i hundemat ;).

Enig.. Da kan man jo heller bare fore med tørrfor da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekssamboeren min hadde en del hunder, og fant fort ut at first price og slik "billigmat" på boks, gjorde at hundene ble magre og de ble veldig løse i magen av det. Så fikk han tips om vom og hundemat, og prøvde det. Hundene la på seg, ble bedre i magen og de ble generelt bedre i form. :) Så bare positive ting å si om det! :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...