Gå til innhold

Loxodontas treningsfunderinger!

loxodonta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Jeg har en ft60, og er veldig fornøyd med den! :) Innimellom viser den 0 i puls, men da er det fordi jeg har ventet for lenge etter å tatt den på, og elektrodene har blitt for tørre som Wolfmoon sier. Litt kjipt om det skjer ute uten tilgang til vann, men helt min egen feil :lol:

Vel, da er det bare å trene litt ekstra så du svetter nok til at den starter å funke igjen :lur:

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke tro jeg ikke har prøvd! :ler: Kanskje det rett og slett er et tegn på at jeg ikke tar i hardt nok, siden jeg ikke kan fikse det mens jeg er ute og løper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også FT60, kjempefornøyd! ;) Anbefales, den funker til mye forskjellig.. og gir meg salutt og pokal når jeg trener riktig!! Yeah... jeg gliser hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, da venter jeg FT60 i posten om noen dager. Gleeeeder meg til å teste ut! Julegave til meg selv :nisse:

Ellers - av trening ble det bare 45 min gåtur i dag, dvs en vei til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens noe improviserende RYP-trening

Markløft

40 kg x 8

40 kg x 8

40 kg x 8

Bryst - armhevinger

x 12

x 12

x 12

Arnoldpress

8 kg x 8

8 kg x 8

8 kg x 8

Biceps

7 kg x 8

7 kg x 8

7 kg x 8

Triceps

7 kg x 8

7 kg x 8

7 kg x 8

Mage - planken

30 sek

1 min

1 min

1 min

Beinhev

x 12

x 12

x 12

Ellers 70 min rask gåtur.

Endelig er jeg igang med planken igjen. Første gangen jeg prøvde i dag, klarte jeg bare 30 sek... det snørte seg og jeg fikk liksom ikke puste :gjeiper: Ellers holdt jeg ut 1 min, hvor de siste 30 sek var bare blodsmak hver gang :fnise: (Litt deilig igrunn å, etterpå! :rødme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah, ryp på en fredag! Great.. også lang gåtur, høres ut som god trim det! ;) Da er du klar for helg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med snart ny pulsklokke. Jeg har en Polar RS300X og er veldig fornøyd med den. Det er veldig moro med pulsklokke, så du kan glede deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg ja :nisse: Jobbehelg vel og merke.

Har vært og henta pulsklokken nå, og sittet og trykt og prøvd å finne utav ting.

En ting... hvor mye vekt kan man legge på den der Polar Fitness Test? Stemmer den bittelitt, litt, noe? Hva måler den egentlig? Hvor fort pulsen synker fra sittende til liggende posisjon, og hvilepulsen når du legger deg ned..? Liksom VO2max. Kanksje jeg kan sjekke med de som har målt VO2max, om de får noenlunde det samme.

Ellers får jeg ikke prøvd pulsklokken i dag da, siden jeg skal rush til jobb straks. Vet det kommer til å være masse kaker, pizza, diverse godis. Men jeg skal begrense meg... kaker har jeg jo satt foten ned for :nei: Men bittelitt lørdagsgodt er lov, og vet ikke helt hva det blir enda. :jepp:

Ellers har jeg så sykt lyst på en skitur... :sukk: Håper det blir til uka.

Og forresten. Fint å starte helgen med en RYP-økt :jepp: Utsatte det hele uka, siden jeg ikke har hatt tilgang til vekter. Så må få til en styrkeøkt i morgen og.

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pulsklokke, når får du testet den? ;)Høres neste litt slitsomt ut med alle de fristelsene på jobb.. ha tydelig strategi på forhånd, f.eks at du får lov til å ta så og så mye sjokolade, men ikke noe kaker. ;) Eller fråts i vei om du vil, for min del altså.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Kan jeg spørre hva du jobber med?

Jeg jobbet på bakeri i helgene og ferier i mange år. Takk gud for at jeg var ung og ikke la på meg av alle godsakene!

Jeg er enig med yoga, hadde gått for fråtsing i dag. Det er jo lørdag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fråtsing????? :nei: Tror ikke det... selv om det føles litt sånn ut.

Gratis mat er fiiiiint :jepp: Jeg tror ikke jeg hadde taklet å jobbe på bakeri - boller? Kaker tror jeg at jeg kunne blitt kvalm av bare ved synet, men bollene... Og det er jo bare dritt.

I dag blir det spinning, og skal endelig få teste pulsklokken! Håper jeg får den til å funke da :gjeiper: Gleeeeder meg, viss ikke den funker, så går jeg!! :fnise:

Ellers syns jeg det er deilig med en ny mandag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadda! Da har jeg vært og spinnet, for første gang med en super pulsklokke!! I like! :jepp:

Eneste minus jeg til nå har merket med klokken, er at tastene er litt harde. Jeg må liksom bruke fingermusklene mine for å trykke...kanskje det bare er meg :sjenert:

Vel, 90 min spinning i dag også, + 10 min ekstra oppvarming.

Gjennomsnitt 135

Max 169

Forbrent 806 kcal

sone 3: 25 min

Jeg føler jeg jukser jeg, for jeg ligger jo ganske lavt i puls... pga noe lav maxpuls. Men klarte å holde sone 3 under dragene da, og det var det som var målet med treninga.

Ellers merket jeg ingenting i ass`en i dag. :fnise: Fiin økt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en skikkelig knalløkt!

Så bra at pulsklokka virka.. og at du fant makspulsen i dragene. Og må jo le litt av deg med de harde knappene da... så får du litt fingertrening med på kjøpet! (har forøvrig aldri tenkt på det samme selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Så bra at du likte klokken! Men gjør det noe at tastene er litt harde da? Man trykker jo bare litt på den før og etter økten :eeeh:

Blir så sykt imponert over 90 minutters spinning :jepp: Jeg er døden nær etter 45!

Har du sjekket makspulsen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag trening:

1 t gåtur, snømåking- det er hardt for ryggen altså! Mye fremoverbøyd roing :fnise:

Torsdag: 2 t 30 min skitur oppover. Gjennomsnitt 137, max 171. Dvs jeg kom høyere i puls i dag enn på spinningen :sjokk: Det var planen med en rolig langtur, men tyngdekraften er liksom imot meg... :fnise: 1250 kcal. Bare for å se, så satte jeg på pulsklokken på vei nedover også. Det gikk fort unna, og hadde ikke alltid heelt kontroll. Pulsklokken viste max 184!! Husker jeg hadde hjertet i halsen en gang, ned et heng :fnise: Så det er sikkert da jeg stresset som bare det.

Trykker jo ikke så mye på pulsklokken, men det er jo så tuuungt de få gangene jeg må... :sjenert: Det er ikke et stort problem altså. God klatre-trening i grunn :fnise:

Har sjekket makspuls ja. Aldri kommet høyere enn 190, følt jeg har gitt alt da. Så har satt 192 som makspuls på klokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...