Gå til innhold

Nå kan jeg si det...


skruf

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå går hjertepumpa kjapt her.....testet positivt i morges med billigtester 3 dager før IKM... rente avgårde på apoteket og kjøpte 1 vanlig CB, 1 digital CB og 1 CB med ukeindikator....

Alle positive!!!!

Men det som jeg ikke skjønner er at den CB med ukeindikator viser 3 pluss... og i følge bruksanvisninga er jeg da 5 uker eller mere.. Siste mensen min var 7 sept, så jeg skal jo egentlig bare være en 3 uker på vei...

Nesten så jeg lurer på om jeg er kommet en måned lengre på vei, at den mensen jeg hadde ikke var en mens, men bare ei blødning (blødde faktisk unormalt lite når jeg tenker etter..)..

Symptomene er iallefall sterke...ekstremt trøtt, kvalm av div lukter (kaffe, fisk..)... Likedan tisser jeg ofte og har noen enormt ømme og tunge pupper.....

Er jeg virkelig kommet lengre så blir jeg litt bekymret over at jeg har drukket vin (ikke noe flatfyll), spist Brie og Camebert, spist medium stekt biff, spist spekemat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Nå går hjertepumpa kjapt her.....testet positivt i morges med billigtester 3 dager før IKM... rente avgårde på apoteket og kjøpte 1 vanlig CB, 1 digital CB og 1 CB med ukeindikator....

Alle positive!!!!

Men det som jeg ikke skjønner er at den CB med ukeindikator viser 3 pluss... og i følge bruksanvisninga er jeg da 5 uker eller mere.. Siste mensen min var 7 sept, så jeg skal jo egentlig bare være en 3 uker på vei...

Nesten så jeg lurer på om jeg er kommet en måned lengre på vei, at den mensen jeg hadde ikke var en mens, men bare ei blødning (blødde faktisk unormalt lite når jeg tenker etter..)..

Symptomene er iallefall sterke...ekstremt trøtt, kvalm av div lukter (kaffe, fisk..)... Likedan tisser jeg ofte og har noen enormt ømme og tunge pupper.....

Er jeg virkelig kommet lengre så blir jeg litt bekymret over at jeg har drukket vin (ikke noe flatfyll), spist Brie og Camebert, spist medium stekt biff, spist spekemat.....

Gratulerer!!

Ikke bekymre deg så mye for det du har spist og drukket! Vi har vel alle spist og drukket noe vi ikke skulle ha gjort før vi fant ut vi var på vei! ;) Jeg var på ei skikkelig fyllekule den helga jeg ble gravid, faktisk....:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERE :D:D

Så kjekt :)

Det kan være at den blødningen ikke var mensen, du kan jo ta en tlf til legen å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!!

Den blødningen jeg hadde i sept kan jo ikke ha vært mensen da, når clearblue med ukeindikator viser at jeg er mere enn 5 uker på vei.... med mindre det er flere småtroll inni magen og jeg produserer mye HcG da.....

Nå er spenningen stor her....

Mannen min har en venn som jobber på Gyn, skal prøve å se om han har tid til å ta en ultra i løpet av helga eller neste uke...

Er forresten hodepine et symptom? Jeg har vært så tung i hodet de siste ukene.. Men kan ikke huske jeg hadde det på forrige svangerskap..

Bortsatt fra det gale jeg har spist så har jeg levd sunt da! Så det er nå positivt! Har et sunt kosthold og jeg er generelt bevisst på næringsinntak, gode rådvarer, og lager all mat fra bunnen selv:-)

Og nå skjønner jeg og hvorfor jeg har vært så vindfull de siste ukene....har jo nesten blåst mannen ut av senga om natta!

Og vi som kuttet ut p-pillene for 4.5 år siden da..... og hatt 1 SA... Får bare be om at dette skal gå bra:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at HCG-produksjonen varierer veldig, så det er faktisk fullt mulig å få feil ant. uker på de testene der. De er i bunn og grunn ganske verdiløse, for de gir deg et svar basert på gjennomsnittet, og om du er litt utenfor dette, vil svaret du får være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt ned på denne siden, så finner du en tabell. Der ser du at mengden HCG hos kvinner med ett embryo varierer veldig mye i begynnelsen. Sier seg selv at det er umulig å lage noen pålitelig ukesindikator-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse!

Hodepine er et symptom ja.

Kommer av endringer i stoffskiftet og økningen av HcG nivået i kroppen. Derfor vi også er kvalme og trøtte!

masse lykke til videre med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på gyn!!

Tidlig svangerskap....så hun kunne ikke se foster. Men testen er positiv, og livmora såg gravid ut, så det er litt for tidlig til å se fostersekken. Skal tilbake om ei uke og se om hun ser mere da:-)

Og jeg skal vei å måle hcg-stigning mandag og onsdag. Men, hun sa at siden den ukeindikator-clearbluen slo sterkt ut på flere uker enn jeg er så er det et godt tegn, for da har jeg nok ei høy økning i hcg.

Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!

Håper og ber om at spiren holder seg på plass denne gangen, og at vi får en skjønn liten sommerbaby:-)) Da har jeg et vinterbarn, et vårbarn og et sommerbarn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...