Gå til innhold

Voksipose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en voksipose urban. Skal bruke den i bagen i høst/vinter til lillegullet som nå er 3.mnd. Det jeg lurer på er om man har noe oppi posen i tillegg, eller bare putter man ungen rett oppi? Tenker feks. lammeskinn, tepper..Babyen min gulper en del, hva kan jeg legge under hodet så det ikke kommer gulp på posen? Den underste delen kan nemlig ikke vaskes...

Kan jeg begynne å bruke posen nå, eller blir det for varmt? Hvor mye klær har man på den lille i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Vi har akkurat tatt i bruk posen igjen nå (men her er det kaldt, da.. så det spørs jo på hvor du bor i landet).

Han pleier å ha body og strømpebukse i posen nå, og mer tøy når det blir kaldere.

Vi har ikke blitt plaget med gulping, men hva med å legge en flanellsklut eller lignende i "hodeenden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Vestlandet..her er det 12 grader i dag. Kald vind..Bare body og strømpebukse? Føler liksom for å kle på henne mer..men poenget med posen er vel at den er ganske varm..Snurper man helt igjen da, går det an? Og den pigvinputen, kan hun ligge på den eller er hun for liten til det? Får vel bare prøve meg litt frem med påkledning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg brukte posen i bagen før sommeren var det somregel body og strømpebukse/bukse hun hadde på seg. Kanskje en genser i tillegg. Og lue da. Posen er veldig god og varm, og de ligger jo lunt nede i bagen. Det blåser ikke like mye der som hos de som triller. Vi tok ut pingvinen og la nedi en flanellsklut siden jenta vår var en gulper. Prøv deg litt frem og kjenn i nakken om hun er varm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Østlandet i vinter (kaaaaaldt) brukte ungene ulldresser over body og strømpebukse. Jeg hadde lammeskinn under Voksiposene og hadde tullet strikketeppe rundt dem inni posen.

Jeg hadde åpen sportsvogn, pluss at vi hadde mye -10-12 grader i vinter. På mildere dager hadde jeg på mindre, men det tror jeg sannelig ikke vi hadde før våren kom :kjefte:

Du kan legge flanellsklut under hodet, eller bruke den hodeputa som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...