Gå til innhold

Hva ønsker man seg til barn nr. 2


Gjest meg

Anbefalte innlegg

Når man har ett barn fra før og har alt av senger, barnevogn, voksipose, klær ol.

Hva kjøper man som barselgave til de som får barn nr. to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bleier? :P

Nei, jeg vet ikke jeg.

Kommer jo litt an på aldersforskjell på barna og, om de trenger tvillingvogn eller ikke.

Men barselgave kan like fint være gave til mor også. Spa, bok ect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det kanskje avhengig av hvilke kjønn barna er.

F.eks om nr en var gutt og nr 2 jente...

Også er det vel ganske vanlig å heller kjøpe med en gave til det barnet som har blitt storesøster/bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ønsket oss pekebøker pga hard slitasje fra nr 1, Sophie la Giraffe (leke). Mht klær kan det hende man trenger nytt hvis barna er født på ulik sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike sesonger og ulikt kjønn gjør ofte at man trenger ting i litt andre størrelser eller farger. Også var det vel alltids noen ting man ikke unnet seg med første. Vi ønsket oss f.eks. vippestol, babycall, babygym og søskenbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har allerede handlet inn både søskenbrett og div saker.

Jeg har kjøpt gave til barn nr 1. Det blir 2,5 år mellom.

Tenkte å gi noe anet en klær siden vi er nære, og mor er veldig kresen. Beste for henne ville vært å få gavekort. Så kanskje ender opp med det. Når man spør om de trenger noe eller ønsker seg noe så er det "neeeei".

Gave til mor var en ide.

Bare pøs på med det dere selv ville ha ønsket eller gir, så har jeg litt å tenke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange kjøper jo vognpose som barnet kan ha til de er 3 år, iallefall gjorde vi det, og den er dermed i bruk enda hos eldstemann (sover i den i barnehagen), så her ønsker vi oss iallefall en ny vognpose til nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bestisen min fikk nr 2 lagde jeg en mammakurv til henne.

Den fyllte jeg med blader, frukt, sjokolade, juice, pastiller, tyggis, fuktighetskrem, leppepåmade og nye tøfler. I tillegg hadde jeg kjøpt en liten body til babyen og en tegnebok til storebror. Alt kom på 350kr.

Hun ble skikkelig glad! Og har fortalt mange ganger at det var så deilig når mannen hennes og sønn nr 1 ikke var der, lillegutt sov og hun hadde litt tid for seg selv, så fant hun frem kurven og kooooste seg skikkelig. :nigo:

Jeg anbefaler deg virkelig dette altså! Priceless hvor glad hun ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig glad for nye klær til barn nr 2 og 3, jeg. (Tvillinger) Like moro å kle dem i pene og nye klær som med den første. Arvetøyet brukte jeg ofte på hverdagene, og ny-tøyet på besøk ol. Mye av ulla etter førstemann var også slitt, med gamle flekker og litt hull (ull slites fort ved mye vask og bruk)

Mine var dessuten født i totalt forskjellige sesonger, så jeg hadde behov for litt andre ting.

Jeg fikk også noen vakre, strikkede babytepper i ull. Det hadde jeg aldri til førstemann. En vennine kjøpte også en pakke med nye håndklær, helsetepper, smekker og kluter. Veldig smart!

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å foreslå en kurv a la den SøsterLiten har laget. Jeg hadde blitt utrolig glad hvis noen lagde en sånn en til meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi kommer dit at vi får nr. to så er nok klær på ønskelisten :) Vil jo kle den like fint som nr. 1 nå. Så jeg sender en del av tøyet nå til Ukraina og tar kun vare på det aller fineste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...