Gå til innhold

Flytte sammen når begge har barn fra før?


Gjest Niha

Anbefalte innlegg

Jeg traff mannen i mitt liv ( tror jeg iallefall) for tre måneder siden. Vi fant ut ganske fort at vi ville satse på dette, og barn ble involvert etter en måned. Jeg har to barn og han har to. Vi har vært sammen hele tiden siden vi traff hverandre, og har det kjempefint. Barna går godt sammen, og det fungerer fint når alle er samlet.

Det eneste som jeg synes er vanskelig er at vi ikke bor sammen. Når hans barn er hos sin mor, så er mine barn og jeg hos ham. Det er selvsagt veldig fint å være der, men begynner å bli litt lei av pakking og kjøring osv.

Vi har snakket om å flytte sammen, det var han som brakte det på bane de første gangene. Men når jeg tar opp temaet, så unnviker han å prate om det. Snakker det bort osv, men sier samtidig at han vil at vi skal bo der. Men at vi må vente osv,til tross for at han er sikker på at det er meg han vil dele livet sitt med.

Er det noen som har erfaringer med å flytte sammen når det er barn i bildet fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg traff mannen i mitt liv ( tror jeg iallefall) for tre måneder siden. Vi fant ut ganske fort at vi ville satse på dette, og barn ble involvert etter en måned. Jeg har to barn og han har to. Vi har vært sammen hele tiden siden vi traff hverandre, og har det kjempefint. Barna går godt sammen, og det fungerer fint når alle er samlet.

Det eneste som jeg synes er vanskelig er at vi ikke bor sammen. Når hans barn er hos sin mor, så er mine barn og jeg hos ham. Det er selvsagt veldig fint å være der, men begynner å bli litt lei av pakking og kjøring osv.

Vi har snakket om å flytte sammen, det var han som brakte det på bane de første gangene. Men når jeg tar opp temaet, så unnviker han å prate om det. Snakker det bort osv, men sier samtidig at han vil at vi skal bo der. Men at vi må vente osv,til tross for at han er sikker på at det er meg han vil dele livet sitt med.

Er det noen som har erfaringer med å flytte sammen når det er barn i bildet fra før?

Jeger i en lignende situasjon, har en kjæreste med to barn fra før, og har to selv.

Jegsavner kjæresten min noe helt vanvittig nårvi er fra hverandre. Likevel vil jeg ikke flytte sammen med han med alle barna på slep. Det er alt for tidlig. Vi har vært kjærester i 9 mnd omtrent.

Dere har vært kjærester i 3mnd?

Tror du skal ta det med ro og la det gå seg til først. Være bare kjærester og nyte dette. Hverdagen med 4 barn vil komme superfort dersom dere flytter sammen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måneder? Og du vurderer allerede å flytte deg og dine barn sammen med han og hans barn?!? Vent ett år. Eller to. Da først er den blindende forelskelsen over og dere kan ta et overveid valg om å dele resten av livet sammen. For du vil vel at ungene skal slippe å bytte stefar oftere enn de fleste bytter tannbørste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri flyttet sammen med ny kjæreste så tidlig. Vent til hverdagen kommer og forelskelsen roer seg. Tenkt på baran dine og hva om det ikke funker med dere også? Jeg har hatt ny kjæreste i 1 år og har 3 barn fra før, men han har ingen så det er ikke et problem hos oss. Uansett har vi ikke tenkt å flytte sammen på lenge enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet sammen med mine og dine etter et halv år, og det var alt for fort!

Kos dere som kjærester selv om det er slitsomt å dra til og fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se og føl nøye på alle rundt! Exèr og barneoppdragelse er gode stikkord. Vi har vært sammen i over 3 år og flytte sammen blir ikke aktuelt før alle barna har egne boliger, og det er det mange år til.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to barn hver og flyttet sammen etter et og et halvt år. Det var for tidlig.. Vi har nå bodd sammen i tre og et halvt år, og har det veldig fint sammen, men det har vært beintøft for oss voksne, og slett ikke lett for barna. Det er slitsomt å reise mellom hverandres hjem, men jeg kan love deg at du kommer til å synes det er slitsomt å få en fusjonsfamilie til å fungere... Vent minimum to, kanskje tre år, er mitt råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn hver og flyttet sammen etter et og et halvt år. Det var for tidlig.. Vi har nå bodd sammen i tre og et halvt år, og har det veldig fint sammen, men det har vært beintøft for oss voksne, og slett ikke lett for barna. Det er slitsomt å reise mellom hverandres hjem, men jeg kan love deg at du kommer til å synes det er slitsomt å få en fusjonsfamilie til å fungere... Vent minimum to, kanskje tre år, er mitt råd!

Eller rett og slett vent til alle barna har flyttet ut :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tre mnd er litt vel tidlig. Er det ikke litt rart at han unnviker samtaleemnet når du tar det opp?

Syns vel det er litt større grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...