Gå til innhold

tar jeg for mye plass...?


Jente_20

Anbefalte innlegg

Dette var meg og er vel meg litt fortsatt.

Jeg har alltid fått hørt at jeg skravler mye -men det ble ikke noe negativt før jeg kom i videregående alder -eller faktisk eldre. Folk var vant til meg, det var bare sånn jeg var.

Og når man aldri bli "satt på plass" så vet man heller ikke å forandre seg. Jeg begynte å tenke over saken da noen venner satte seg ned med meg og tok en prat om akkurat dette. Men lettere sagt en gjort -selv om jeg i dag er fullstendig klar over hvordan jeg er så er det ikke alltid like lett å bryte gamle vaner. Og det er vel akkurat det -det er ikke bare en "uvane" når man har vært slik hele livet.

For min del så er det to ting som har hjulpet -det ene var å møte et mennesket som hadde ad/hd og som ikke klarte å holde på konsentrasjonen, så da måtte jeg med andre ord lære meg å gjøre historiene mine en mil kortere for at han skulle få de med seg -og det var virkelig et prosjekt, men det hjalp meg faktisk over tid.

Det andre var rett og slett å oppdage at man "mistet" flere venner enn nødvendig i voksen alder -for samtidig som jeg ble bedre kjent med meg selv, og mer kresen, så skjedde jo nøyaktig det samme med andre. Og når man merker at folk ikke lenger godtar "hva som helst" så tok iallefall jeg en runde eller ti med meg selv og prøvde å se meg selv utenifra.

Det kan godt hende at denne "overeksponeringen" har noe med usikkerhet å gjøre for mange, og jeg skravler også mer enn vanlig i de situasjonene jeg er usikker. Men for min del så handlet det om at jeg ikke ble "opplært" riktig fra barnsben av -jeg fikk gjøre hva jeg ville på dette området, selv om det handlet om å avbryte i klassen eller skravle venner til søvne. Ingen sa noe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig virker du som en person jeg hadde kommet dårlig overens med, rett og slett fordi du virker slitsom og altfor oppmerksomhetssyk. Sånne mennesker holder jeg meg derfor borte fra eller prøver å unngå hvis jeg kan det.

Men, det er jo meg, jeg er sikker på at andre vil synes du er perfekt for dem, både som venner og kjæreste. Folk er tross alt forskjellige. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friendly or not

Jeg er en veldig utadvent person, gir inntrykk av mye selvtillit (har jeg hørt..), og snakker mye..er ganske morsom, folk ler av/med meg..Nå har det skjedd så mye gøy i det siste, og jeg begynner å like en gutt, og snakker mye om dette. Får mye oppmerksomhet fra gutta, har mange venner og er veldig sosial. Blir invitert med på det meste.

Scenario 1: Jeg kommer på en fest. Syns dette er kleint i begynnelsen, men begynner å komme i snakk med folk (spesielt gutta, mye mer interessant å snakke med på fest..).. Danser og klemmer og blir godt kjent.

Scenario 2: I jentegjengen. Jeg syns ofte at det andre har å komme med er relativt kjedelig, og prøver å ta ordet om artige ting som har skjedd...

Scenario 3: jeg står heller og snakker med gutter enn jenter hvis jeg kan velge, (hvis gutta er interessante vel og merke)...

Jeg elsker litt å være center of attention...Jeg er ganske høylydt, og jeg ler mye... jeg er godt likt. Jeg er også ganske smart, oppegående og fornuftig.

Jeg føler meg så sinnsykt selvopptatt for tiden, og det vil jeg ikke være og det "er jeg jo egentlig ikke". Høres det ut som at jeg er det for dere, eller er dette ganske vanlig???

Du liker å være the center of attention og det er kanskje derfor du liker best å henge med gutta for der får du den oppmerksomheten du søker, litt flørting og det gjør at du føler deg attraktiv.

Mens blant jentene blir du bare en av jentene, og det er kjedelig for det er ingen av dem som ønsker å flørte med deg og du får ikke den oppmerksomheten du ønsker deg. Og for å komme i sentrum der også så overtar du samtalen for å fortelle om deg og alt det spennende om deg for du orker ikke å høre på de andre, for det handler ikke om deg og da blir det kjeeeedelig.

Vennskap med personer som deg varer sjelden lenge, man gidder rett og slett ikke i lengden. For vennskap handler om gjensidighet og ennå har ikke du kommet så langt på modenhentsskalaen, du er mer opptatt av oppmerksomhet. Men etter hvert vokser vel også du til, folk modnes forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at du liker best å henge med guttene er på ingen måte "intimidating" for jentene, det er noe som lett tolkes som at du ønsker mye oppmerksomhet og at du "tror du er bedre enn" jentene.

Jeg er selv ei jente som ofte trives bedre i samvær med gutter, men dette er fordi jeg har flere interesser felles med dem og rett og slett mindre å snakke med jentene om. Men jeg forsøker også å holde en del kontakt med jentene, fordi jeg ikke ønsker å bli opplevd som arogant og avvisende mot dem og flørtete med guttene. Det er selvsagt litt kipt at det er slik, men jeg har sett meg lei på å bryte alle sosiale normer fordi det leder til å så mye styr. Det er mye lettere å føye seg litt av og til, for å ikke gi intrykk av at man er noe annet enn det man egentlig er.

Du sier du tar lett ordet og forteller om noe kjekt som har skjedd i samtaler. Du er kanskje ikke klar over at det ikke er alle som syntes det er så innmari kjekkt å høre alle detaljer om din gutt, dine dater, ditt liv, dine tanker? Det er ikke noe mer spennende for dem å høre på deg enn det er for deg å høre på dem. Har du også tenkt at du på denne måten virker som en som er veldig lite interessert i de andre rundt deg? Om du snakker bare om deg selv når dere er sammen, eller generellt er den som snakker mye så fremstår du som en person som bare er med dem for å få oppmerkosmhet selv, og ikke som en person som faktisk er en venn. Dette er intrykket du gir ved å oppføre deg på den måten du gjør. Kanskje er det ikke slik du egentlig mener å være, men det er slik du oppfattes i alle fall.

Du danser, klemmer, ler og snakker mye på fest. Jo, da slike folk er greie å ha når det er en fest hvor mange ikke kjenner hverandre og det er litt stille, men ut over det blir det veldig irriterende i lengden. Når jeg er på fest er jeg der for å høre litt om alle, snakke litt selv og oppdatere meg på livet til dem rundt meg. Jeg er ikke på fest for å høre om bare "deg" og dine meninger men alles. Så om det da er du som står for størsteparten av snakkinga, vitsefortellinga etc. ville jeg fort blitt ganske irritert og til slutt slutta å invitere deg fordi du saboterte for alle andre når det gjaldt å komme til og få vist litt hvem de også var. Vi er ikke alle der for å skinne på deg slik at du kan være sentrum for oppmerksomhet på en scene. Vi er der for å ha omgang med hverandre uten at en skal være på scenen og opptre med vitser og historiene sine.

Jeg kan tenke meg at du egentlig ikke har så mange venninner? Har du noen virkelig gode som du kan ringe til og snakke når du er lei deg? Har du hun som stiller opp når du skal flytte og hjelper å pakke ned? Eller har du venner som du fester med, går på byen med og shopping med men som du egentlig ikke føler du kan ringe når ting i livet er tungt? I så fall har dette noe med din væremåte å gjøre, ikke at andre jenter finner deg "skremmende", det har med å gjøre at du alltid tar oppmerksomheten slik at du aldri danner gode nære relasjoner til andre. De gode nære og dype relasjonene handler om langt mer enn å underholde andre på fest, men jeg kan gjette at du ikke har så mange av dem, fordi den biten har du ikke lært deg ordentlig enda.

Som sakt, jeg foretrekker guttekompiser jeg også, men ikke fordi de flørter (jeg danser ikke med dem, klemmer ikke på dem etc) men fordi vi har mer til felles. Jeg har likevel et par virkelig gode venninner og det vennskapet jeg har til dem er noe annet enn felles interesser, fest og morro. Vennskapet jeg har til dem er bygd frem ved at vi har støtta hverandre, opplevd ting sammen og gitt hverandre plass til å være den som får oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde ikkje hatt problemer med at du er utadvendt, men som min kjæreste hadde ikkje eg likt at du hadde søkt oppmerksomhet fra andre menn i sosiale sammenhenger. Å snakke, henge osv med andre menn hadde eg ikkje hatt problemer med, men å flørte, klemmme, tett dansing osv hadde blitt for mye for meg. Da hadde eg tenkt at du har et validerings problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jente 20.

Du er ganske tøff som utleverer deg selv på den måten.

Du er en idiot, men du er ikke en fullstendig idiot. Om det er noen trøst.

Det er mulig du blir flinkere til å holde kjeft, og bedre til å lytte om du hele tiden tenker på at du skal finne ut hvordan du kan dra nytte av de du snakker med, og den beste måten å finne ut det på, er ved ikke å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en veldig utadvent person, gir inntrykk av mye selvtillit (har jeg hørt..), og snakker mye..er ganske morsom, folk ler av/med meg..Nå har det skjedd så mye gøy i det siste, og jeg begynner å like en gutt, og snakker mye om dette. Får mye oppmerksomhet fra gutta, har mange venner og er veldig sosial. Blir invitert med på det meste.

Scenario 1: Jeg kommer på en fest. Syns dette er kleint i begynnelsen, men begynner å komme i snakk med folk (spesielt gutta, mye mer interessant å snakke med på fest..).. Danser og klemmer og blir godt kjent.

Scenario 2: I jentegjengen. Jeg syns ofte at det andre har å komme med er relativt kjedelig, og prøver å ta ordet om artige ting som har skjedd...

Scenario 3: jeg står heller og snakker med gutter enn jenter hvis jeg kan velge, (hvis gutta er interessante vel og merke)...

Jeg elsker litt å være center of attention...Jeg er ganske høylydt, og jeg ler mye... jeg er godt likt. Jeg er også ganske smart, oppegående og fornuftig.

Jeg føler meg så sinnsykt selvopptatt for tiden, og det vil jeg ikke være og det "er jeg jo egentlig ikke". Høres det ut som at jeg er det for dere, eller er dette ganske vanlig???

Er dette med gutta intimidating for jentene?...

Sist men ikke minst; gutter - er dette "too much" i et forhold? Leser alltid om at "dere" ønsker rolige jenter, det er ok om de er litt sjenerte..Dette er jo ikke jeg...

(nå er jeg rett ut om hva jeg føler om meg selv, selv om jeg i praksis ikke er så frittalende:-)

TAKK FOR SVAR!

Svar much appreciated!

Jeg tror det vil ordne seg for deg så snart du finner en balanse mellom det som kommer ut av din munn, og det som kommer ut av andres. For å bli likt bedre så må du nok vise interesse for andre, pleie ANDRES ego like mye som du pleier ditt.

Det kan gjøres ved at du hører på de andre så mye du klarer, og prøver å komme med tilbakemeldinger som gjelder dem og deres situasjon, ikke din egen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene synes ikke det er er "intimidating" , de synes du er rar som kun vil ha oppmerksomhet fra gutta og ikke er intr. i å slå av en prat med jentene også =) Egentlig så ler de nok litt bak ryggen din når de går på do sammen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg syntes det høres ut som du ikke egentlig gidder å høre på hva andre har å si fordi du har en forehåndsoppfatning om at det de skal si er kjedelig. Det er nemlig lite trolig at alle jenter du kjenner bare sier kjedelige ting ;) Og ting pleier å være mye mer interessante om man tar seg bryet med å høre godt etter og sette seg inn i hva de egentlig snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Takk for svar, her var det mye gitt!

Får vel ta opp scenario 2: Jeg "kupper" aldri diskusjoner, jeg er flink til å lytte....Kom kanskje ut litt feil...MEN jeg syns ofte det er kjedelig, og ja, prøver å vende samtalen mot mer gøyale hendelser.... Jeg er veldig glad i jentevennene mine...

Jeg er heller ikke så glad i å snakke om meg selv, som jeg kanskje ga inntrykk av...

Poenget her er egentlig gutta...Om de føler seg mer vel med litt sjenerte jenter...Om de liker/ikke liker livlige, snakkesalige jenter...

Men gutter er forskjellig og...SKjønner dette her:-) jeg måtte bare få tankene på papir i grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.....Jeg har en del virkelig gode venninner, og de syns jeg ikke er kjedelige, de elsker jeg, ^^ og de stiller opp for meg, alltid. og vi har det alltid kjekt sammen. og på fest, snakker jeg lett med jenter og... jeg er like mye en jentevennperson som en guttevenn person, om ikke mer...:-) Bare så det er sagt. og jeg er veldig snill og omtenktsom. tror dette kom ut litt feil, og når jeg leser gjennom innlegget mitt så ser jeg ut som en person jeg heller ikke ville hatt i vennegjengen min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...