arven1 Skrevet 17. september 2011 #1401 Del Skrevet 17. september 2011 Må si meg enig i de tingene du gleder deg til når du er ferdig med svangerskapet. Nå er det sånn at jeg nesten ikke kan huske hvordan det er å IKKE ha gravid mage Jeg gleder meg enormt til å kunne se på føttene mine uten å tenke GOSH, er de mine Kunne ta på meg sko uten å sprenge sømmen og kunne ta på meg ringer igjen Jeg må sende ut flomvarsel i nabolaget før fødsel tror jeg, her kommer det til å flomme Man blir utålmodig på slutten og den blir ikke mindre som ukene skrider fremover akkurat Sånn skal det være for da er vi klare til en skikkelig kamp når fødselen endelig kommer Når det gjelder babyklær blir jeg fortsatt usikker. Min jente har også blitt estimert til å være helt gjenomsnittsbaby ift størrelse. Alt mellom 3,3 til 3,6kg.... Lurer bare på om 50 blir litt for lite da..... Om jeg må gå rett på 56..... Din lille jente ble vel også estimert til en gjennomsnittsbaby?? Hvor mye kjøper du i 50....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. september 2011 Forfatter #1402 Del Skrevet 17. september 2011 Den lista der kjenner jeg meg igjen i! Og jeg kan vel bare si deg at det er godt å ikke være gravid lenger! De sier du skal kose deg med graviditeten den siste tida, så det er sikkert lurt å prøve på det, selvom jeg selv syntes det var vanskelig. Prøver å kose meg litt også Ja, jeg er super fornøyd! Jeg fikk den gratis med vognen i Sverige, men om jeg ikke hadde fått det, så hadde jeg nok kjøpt den uansett. De har noen forskjellige varianter, og ligger på rundt 700-900 ,- Så ja, de er litt dyre, men de kan også brukes ganske lenge da. Lykke til ihvertfall Du finner nok en stellebag du blir fornøyd med, og det er det aller viktigste. Ja, skal prøve å titte litt mer til uka i butikkene. Må si meg enig i de tingene du gleder deg til når du er ferdig med svangerskapet. Nå er det sånn at jeg nesten ikke kan huske hvordan det er å IKKE ha gravid mage Jeg gleder meg enormt til å kunne se på føttene mine uten å tenke GOSH, er de mine Kunne ta på meg sko uten å sprenge sømmen og kunne ta på meg ringer igjen Jeg må sende ut flomvarsel i nabolaget før fødsel tror jeg, her kommer det til å flomme Man blir utålmodig på slutten og den blir ikke mindre som ukene skrider fremover akkurat Sånn skal det være for da er vi klare til en skikkelig kamp når fødselen endelig kommer Når det gjelder babyklær blir jeg fortsatt usikker. Min jente har også blitt estimert til å være helt gjenomsnittsbaby ift størrelse. Alt mellom 3,3 til 3,6kg.... Lurer bare på om 50 blir litt for lite da..... Om jeg må gå rett på 56..... Din lille jente ble vel også estimert til en gjennomsnittsbaby?? Hvor mye kjøper du i 50....? Jeg har ikke så mye i str 50. Regner også med at jeg får en gjennomsnittsbaby. Men jeg tenker vi iallfall må ha et par bukser i den minste størrelsen. Har noen bodyer i den minste størrelsen og et par strømpebukser i str 50-56. Men jeg har mer i 56 og tror jeg har mest i 62. Så jeg får heller handle mer etter behov etter hun har kommet ut. Jeg har ikke kjøpt noe ull i de to minste størrelsene. Det koster jo litt mer, så har bestemt meg for å vente med det. Det blir spennende å se hvor store/små de er . Har en rolig formiddag i dag. Fått strikket litt og småryddet litt her hjemme. I kveld blir det kino og ut å spise med min kjære Er såååå godtesyk akkurat nå og vi har INGENTING i skapene Mannen har bilen nå og jeg gidder ikke å gå til butikken. What to do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. september 2011 #1403 Del Skrevet 17. september 2011 eggedosis?? eller lage deg vafler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. september 2011 Forfatter #1404 Del Skrevet 17. september 2011 eggedosis?? eller lage deg vafler? Var inne på tanken på eggedosis Men fant ut at jeg skulle droppe det. Skal ut å spise i kveld, så kanskje jeg skal prøve å vente, så kan jeg heller unne meg dessert Har nesten ikke melk heller, så må spare det jeg har og ikke bruke det til vafler... Men jeg har nå funnet meg en colaboks . Det er ikke bra for hverken meg eller trulta i magen... men det er jo lørdag... Og etter hun er født bør jeg vel bli enda strengere med kullsyre og sånnt, så kan unne meg litt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. september 2011 #1405 Del Skrevet 17. september 2011 en cola i ny og ne har jeg ikke troen på er skadelig for verken deg eller vesla. Men drikker man 5 bokser hver dag, da er det kanskje mindre bra.. (eller det ER mindre bra). Hadde litt pepsimax i går kveld... fredagskosen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 19. september 2011 Forfatter #1406 Del Skrevet 19. september 2011 God morgen! Nå har jeg kost meg med havregrøt - førstegang på lenge jeg koser meg med det. Jeg har jo vært så varm i det siste. Men nå har høsten kommet og det var godt med varm havregrøt! Ellers ikke så mye graviditetsnytt her. Jeg er i fin form. Var på en liten sykkeltur på fredag og svømte 1km i går. Godt å være i såpass form at jeg kan bevege litt på meg. Men jeg kjenner jeg blir sliten etterpå. Kom hjem fra svømminga i 12-13 tiden og sov i 1 time - etter det måtte jeg ha et par timer til på sofaen før jeg fikk gjort noe fornuftig. I går kveld skulle vi feste bilsetet i bilen, men vi fikk ikke til . Vi har Britax med beltebase. Vi klarte å klikke setet på plass på basen når det ikke var festet, men når det var festet til beltet klarte vi ikke å få festet setet til basen . Det var sent på kvelden når vi styrte med det, så fant ut at vi bare måtte gi opp i går og prøve mer i dag. Noen som har samme sete og som har noen tips? I dag håper jeg på en god studiedag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 19. september 2011 #1407 Del Skrevet 19. september 2011 Nå er det ikke lenge til ripset kommer ut! Har ikke peiling på sånne baser, dessverre, vi har verdens enkleste bilsete som vi bare fester med setebeltet. Fulgte det ikke med bruksanvisning? Håper du får en god og effektiv studiedag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 19. september 2011 #1408 Del Skrevet 19. september 2011 Lurt å teste setet før ein står på sjukehusparkeringen med babyen ja! Me har Brio Primo, så eg har ingen tips til deg. Prøv igjen i dagslys, eller les over bruksanvisningen igjen. Det skal ofte ikkje mykje til! Base er forresten supert! Lett å ta med setet inn/i butikkar og sånn, og berre å klikke på plass i bilen igjen. Vår base kan festast med isofix, men setet kan også festast direkte i setet med selar. Praktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. september 2011 #1409 Del Skrevet 19. september 2011 Dra på butikken du kjøpte det fra, og be om hjelp! De fleste babybutikker har et bilsete slik at man får prøvd det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 19. september 2011 Forfatter #1410 Del Skrevet 19. september 2011 Nå er det ikke lenge til ripset kommer ut! Har ikke peiling på sånne baser, dessverre, vi har verdens enkleste bilsete som vi bare fester med setebeltet. Fulgte det ikke med bruksanvisning? Håper du får en god og effektiv studiedag Vi kan alltids festet bare setet uten basen dersom hun skulle finne på å komme ut før vi har fått ordnet det, men håper det går bedre neste gang vi prøver. Var bruksanvisning med ja, men det er et eller annet som skjer når beltet er festet inni basen . Finner nok ut av det! Og takk, håper også det blir en effektiv studiedag! Nå skal jeg pakke sekken og dra på biblioteket. Lurt å teste setet før ein står på sjukehusparkeringen med babyen ja! Me har Brio Primo, så eg har ingen tips til deg. Prøv igjen i dagslys, eller les over bruksanvisningen igjen. Det skal ofte ikkje mykje til! Base er forresten supert! Lett å ta med setet inn/i butikkar og sånn, og berre å klikke på plass i bilen igjen. Vår base kan festast med isofix, men setet kan også festast direkte i setet med selar. Praktisk! Ja, jammen glad vi ikke stod og styrte med det der med en helt fersk baby liggende oppi setet! Anbefaler alle å prøve ut setet på forhånd! Men som sagt over, i værste fall kan jo vi også bare festet setet uten basen. Men vi må jo finne ut av dette med basen også. Dra på butikken du kjøpte det fra, og be om hjelp! De fleste babybutikker har et bilsete slik at man får prøvd det ut! Ja, skulle gjort det, men kjøpte den i Sverige... så det er litt langt for oss nå. Blir nok ikke noe Sverigetur før termin... Det er selvfølgelig det negative med å ikke kjøpe fra butikk i nærheten. MEN - jeg er sikker på at det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 19. september 2011 #1411 Del Skrevet 19. september 2011 Så flink du er som holder deg i såpass mye aktivitet fremdeles Selv var jeg så stor og tung, og med mye ryggplager på slutten at jeg ikke hadde sjans. Jeg har blitt bestis med youtube i løpet av graviditeten . Der finner man instruksjoner for det aller meste, alt fra strikking og hekling til bilsetemontering. Er noe du kan kikke på? Evt prøv å søke litt forskjellig som f.eks. Britax car seat installation, og se om noen av treffene er relevante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 20. september 2011 Forfatter #1412 Del Skrevet 20. september 2011 Så flink du er som holder deg i såpass mye aktivitet fremdeles Selv var jeg så stor og tung, og med mye ryggplager på slutten at jeg ikke hadde sjans. Jeg har blitt bestis med youtube i løpet av graviditeten . Der finner man instruksjoner for det aller meste, alt fra strikking og hekling til bilsetemontering. Er noe du kan kikke på? Evt prøv å søke litt forskjellig som f.eks. Britax car seat installation, og se om noen av treffene er relevante. Hei MP! Koselig at du stikker innom. Ja, jeg er heldig som fortsatt kan holde meg i aktivitet. Det er tungt å gå, men svømming og sykling går bedre. Jeg er heldig som har sluppet unna ryggplager og magen står ikke så langt ut, så føles ikke så tungt da kanskje. Ja, youtube er kjekt! Takk for påminnelsen. Fant en video som passet: Men skjønner virkelig ikke hva vi gjorde feil... Har ikke prøvd noe mer, ble litt sent i går. Kanskje i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 21. september 2011 Forfatter #1413 Del Skrevet 21. september 2011 Ja, da har nok en uke gått og jeg passerer i dag 38 uker Det er rart at vi garantert sitter her med en liten babyjente om 4 uker . Jeg føler meg jo ikke sååå stor. De fleste blir overraska når jeg sier at det er under 3 uker til termin. Men jeg gleder meg til å bli ferdig. Har alltid håpet at jeg skal slippe å gå over, men de siste ukene har jeg prøvd å fokusere på det positive at jeg får gjort mest mulig skolearbeid før hun kommer hvis hun blir litt sen. Da får jeg fokuset litt bort fra denne venteperioden og utålmodigheten. Deilig med i dag. Skal snart ta en sekk på ryggen og sykle i butikken. I går var jeg nesten ikke ute av leiligheten. Ha en fin onsdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 21. september 2011 #1414 Del Skrevet 21. september 2011 14 days to go til termin.... Dette blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 21. september 2011 #1415 Del Skrevet 21. september 2011 Hurra for 38 veker! Håpar du får ein fin dag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. september 2011 #1416 Del Skrevet 21. september 2011 38 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. september 2011 #1417 Del Skrevet 21. september 2011 38 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 21. september 2011 Forfatter #1418 Del Skrevet 21. september 2011 Ja, 16 dager igjen nå (14 dager i følge tickeren, men den regner 40 uker som fullgått). Mamma startet forresten med veer 16 dager før termin med meg og jeg ble født 15 dager før termin... Men jeg var ikke hennes førstefødte da, så tror nok ikke det samme skjer her. Jeg som skrøt av at jeg er i så god form. Guri, så trøtt jeg har vært i dag. Satt uti sola og leste en artikkel og spiste lunsj i stad. Når jeg kom inn var jeg stuptrøtt og sov dypt i 1 time, for deretter å slumre på sofaen i 1 time til... Tror jeg må prøve meg på en kopp kaffe nå , så jeg får gjort litt som synes på "Papiret" i dag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 23. september 2011 Forfatter #1419 Del Skrevet 23. september 2011 2 uker til termindagen i dag Kjenner meg så lykkelig og gleder meg så masse til å se den lille jenta som ligger inni magen min . Det var så koselig i går kveld da mannen fant frem en bok vi nettopp har kjøpt som vi leste sammen på senga. "The no-cry sleep solution" - av Elisabeth Pantley (ble anbefalt på God morgen Norge for noen uker siden). Så nå leser vi litt sammen for å forberede oss så godt som det går i forhold til babyers sovemønster. Det er så koselig når mannnen viser ekstra interesse og han tar initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 23. september 2011 #1420 Del Skrevet 23. september 2011 2 uker Synes du fortsatt at tiden går fort, eller snegler den avgårde?? Hos meg går nemlig tiden fortsatt veldig fort.. Tenk! Jeg synes ikke det er lenge siden vi fant ut at vi ble gravide jeg, Ripsy! Nå har vi igjen 2 og 3 uker til termin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå