Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3


Ripsy

Anbefalte innlegg

Heisann Virre - Koselig med besøk :) Håper også det blir en kort dagok. Synes forresten bildet ditt passer så bra til nicket :):lol:

Tihi, takk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tihi, takk :nigo:

Smiler litt hver gang jeg ser det bildet jeg :)

Ny uke - og grått innevær her! Koser meg med en kopp cappucino fra min fantastiske Nespressomaskin <3

Sitter og ser på kalenderen og tenker på når jeg skal starte EL-testingen :rødme: Ble jo litt forvirret når forrige syklus var så mye kortere... Tror jeg skal ta første test på søndag eller mandag om en uke. Dersom syklusen er på 30 dager kan jeg forvente EL lørdag 16, dersom den er på 26 dager kan jeg forvente EL tirsdag 12. hmm... :klø:

Har forresten hatt en veldig fin helg, med mye trening som kjennes godt i kroppen i dag. Jeg har gjort en del nye øvelser, og det merker kroppen godt ja :) Det er så deilig å kjenne at jeg har brukt kroppen, og jeg er så fornøyd med treningsformen om dagen :) Tidligere i år strevde jeg lenge med å bli kvitt en 3-4kg, men i sommer løsnet det :) Jeg har nå klart å holde den nye vekta fint mog trives så godt med det! Forhåpentligvis tar det ikke altfor lang tid før kroppen kan begynne å forandre seg litt igjen :rødme:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man vil gjerne legge på seg av andre grunner enn for mye godis :ler:

:rødme: ja :gravid:

Tror jeg begynner å bli en av de som blir litt for opptatt av dette her jeg... Nå om dagen tenker jeg ikke på noe annet... Må se å komme i gang med skolearbeid her. Jeg har jo ventet så lenge på denne måneden og gleder meg så utrolig mye til å sette i gang. Bare en ukes tid igjen nå. Leste nettopp en artikkel på babyverden: http://www.babyverden.no/Prover-a-bli-gravid/Egglosning/Nar-er-sjansen-storst/

Håper hysteriet mitt roer seg litt når vi kommer i gang med dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å bli litt "besatt" den første perioden, det virker i hvert fall som om de fleste blir veldig opptatt av kropp og symptomer og graviditet i begynnelsen. Min første prøveperiode tenkte jeg ikke på særlig annet, nå i nummer to var det mye mer hektisk på jobb og dermed mindre tid til å kjenne etter og å gruble. Og vips, så ble jeg gravid, gitt! :ler:

... vet ikke om de to tingene hang så mye sammen egentlig, men jeg kjenner meg i hvert fall veldig igjen. Bare vent, det ble enda verre da jeg faktisk fikk positiv test! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å bli litt "besatt" den første perioden, det virker i hvert fall som om de fleste blir veldig opptatt av kropp og symptomer og graviditet i begynnelsen. Min første prøveperiode tenkte jeg ikke på særlig annet, nå i nummer to var det mye mer hektisk på jobb og dermed mindre tid til å kjenne etter og å gruble. Og vips, så ble jeg gravid, gitt! :ler:

... vet ikke om de to tingene hang så mye sammen egentlig, men jeg kjenner meg i hvert fall veldig igjen. Bare vent, det ble enda verre da jeg faktisk fikk positiv test! :ler:

Godt å høre at det ikke bare er meg... Tenker jo også på det du sier at det klaffet da dere ikke tenkte så mye på det - men det er jo ikke så lett å bestemme seg for det heller... :sukk:

Mens jeg venter gleder jeg meg på dine og de andre nygravides vegne her inne på KG - gøy å lese om hvordan det utvikler seg. Håper virkelig spiren klorer seg godt fast!

Nå skal jeg lage litt middag her: grønnsakssuppe. Det er faktisk første gang jeg lager det. Hadde mye gulerøtter, poteter og sellerirot som jeg trengte å bruke til noe - kom plutselig på at grønnsakssuppe da kunne være bra. Også skal jeg ha kyllingfilet i for å få litt mer mat. God høstmiddag!! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går veldig i bølger det der.. I det siste har jeg tenkt veldig mye på det, men det har jeg ikke gjort hele veien.. Men er greit å ha i bakhodet at det kan ta litt tid, og at man ikke skal ta det som et nederlag hvis man ikke blir gravid i PP1 eller PP2..

Men heie gjør vi for det :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig i bølger det der.. I det siste har jeg tenkt veldig mye på det, men det har jeg ikke gjort hele veien.. Men er greit å ha i bakhodet at det kan ta litt tid, og at man ikke skal ta det som et nederlag hvis man ikke blir gravid i PP1 eller PP2..

Men heie gjør vi for det :duskedame:

Det er det jeg prøver å si til meg selv også :skravle:

:kaffekopp: Sitter nå igjen med min herlige cappucino fra min fantastiske Nespresso maskin :biggrin:

I natt har jeg drømt om el-testing. Jeg rota det veldig til og klarte ikke å skjønne hvordan den skulle brukes - bittesmå kuler kom ut av den og trillet utover gulvet. Jeg trodde jeg ødela den. Det var forferdelig styr rundt det hele :ler:

Nå sitter jeg og tenker på at jeg skal ta meg sammen og for en gangs skyld bli flinkere til å regelmessig gjøre knipeøvelser. Må jo gjøre det en kan for å forberede kroppen på det den forhåpentligvis snart skal gå gjennom :tunge1:

Tenkte jeg skulle begynne med 8-12 repetisjoner i 3 sett, hver morgen.

Er dere andre flinke til å trene bekkenmuskulaturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen som prøver! :) Kjempekos med nye prøvedagbøker!

EL tester ble også tatt i bruk her i PP2, klarte ikke å motstå fristelsen. :fnise:

Oppdaget plutselig din lille hilsen nå jeg - som du postet for mange dager siden. Tror vi må ha dobbeltposta. :velkommen: skal du være iallfall! Krysser fingrene for at vi begge kan få være med på oktoberbølgen! :duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Har det forresten noe å si når på dagen man tester med CB el-test? Er det best på morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på! Er ny prøver selv, så er litt spennende å følge flere som prøver! Håper ikke ventetiden blir så lang! Vi får krysse fingrene for at vi får en spire begge to (raskt)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er ikke utpreget flink til å trene bekkenmuskulaturen, men burde kanskje bli det? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg EL-testet litt i denne perioden, og da fikk jeg tips her inne om at den skal tas på ettermiddagen. Litt uvant, ellers skal jo sånne tester helst tas på morgenen, men EL-testing er visst best på ettermiddagen. For min del var det sånn at jeg fikk O på morgenen mandag, :) på ettermiddagen tirsdag og så O på ettermiddagen onsdag. Kan jo hende jeg hadde fått :) på ettermiddagen mandag også. Vi traff visst uansett ganske bra på den eggløsningen... :ler:

Jeg kniper når jeg kommer på det, har alltid vært sånn at jeg tar noen tak når jeg blir minnet på det. Nå prøver jeg å bli enda flinkere, men synes ikke det er så lett å huske på det. Kanskje det går an å gjøre det fast under tannpussen eller noe sånt?

Håper du har en fin dag og at du ikke blir altfor gal av å vente på EL. Jeg synes dette graviditetsgreiene innebærer mye venting, jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med så mye besøk :skravle:

Takk for tips Dalmore - da skal jeg prøve å få det til på ettermiddagene. Og mener jeg leste det bør ha gått 4 timer fra siste gang jeg tisset.

Virrevapp - er jo alltid greit å styrke bekkenbunnsmuskulaturen - og greit å forberede seg på det som kan skje etter fødselen. Kanskje kan du og din kjære få enda mer glede av prøveperioden også ;):sengekos:

:velkommen: i boka mi Plutseliten! Liker nicket ditt :)

I går kveld snakket jeg og mannen litt om prøvingen :rødme: Jeg måtte få ut litt om hvor mye jeg gleder meg. Jeg fortalte at kroppen min antagelig er klar en gang i neste uke. Tror han fikk litt sjokk og at det nå gikk opp for han at vi faktisk veldig snart kanskje kan vente en liten baby :fnise: Men han var jo litt søt og da - så et lite smil og litt glimt i øynene hans, samtidig som jeg så at han er bittelitt redd for det ukjente. Jeg sa han bare måtte si ifra hvis han vil vente lenger, men håpet selvfølgelig han skulle svare at han var klar - og det gjorde han :yvonne:

Jeg er glad jeg ikke hadde EL denne uka - for han har jobbet sinnsykt mye - vi har nesten ikke sett hverandre (bortsett fra i går kveld). Han har kommet hjem fra jobben i 2-3 tiden på nattan, det er så vidt jeg har merket at noen har lagt seg ved siden av meg i senga. Slik var det også i helgen. Men det ser ut som om krisen på jobben nå har roet seg. Håper vi får til en treningsøkt sammen i kveld :trene:

Siden han har jobbet så mye i det siste bestemte vi oss for å kose oss med et glass (eller en flaske) vin til middagen i går :kristin: Kosa oss skikkelig - kanskje ekstra fordi det er en liten sjanse for at denne vindrikkingen må ta en laaaang pause :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg kjenner igjen det der med mannen. Samboeren min tror jeg først nå har oppdaget hva vi faktisk har bestemt oss for! Tror han synes jeg snakker litt for mye om det :fnise: - men det er jo lov å glede seg!

Jeg har sagt av og til at jeg føler jeg ser en liten tvil i øynene hans, så sa han til meg at det var en ting han var litt redd for. Det var at jeg kom til å være så sint under graviditeten :ler:.

Er en så god følelse når mannen også er klar. Det å vite at de også gleder seg.. :hjerte:

Endret av Plutseliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en mann som også er klar, da! Hørtes ut som en god samtale og at dere virkelig koste dere i går!

Mannen min har ikke vært klar for barn før nå, men tror han synes det var veldig stas at vi lyktes såpass fort. Han spør meg om hvordan det går med lille Frø (kallenavn frem til vi er litt mer sikre på at det blir værende... ;)) hver dag etter jobb, men er nok også veldig bevisst på å ikke glede seg for mye. Han er livredd for at vi skal miste og bli kjempeskuffet, så han holder meg litt nede. Men samtidig opplever jeg at han synes det er veldig stas, og klapper meg litt på magen hver kveld. :ler:

Nå trener jeg bekkenbunn som bare det her på kontoret, bare fordi jeg leser her hos deg! En kollega gikk forbi og lurte på hvorfor jeg ser så lur ut.. :sjenert::ler: Du har god påvirkning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en så god følelse når mannen også er klar. Det å vite at de også gleder seg.. :hjerte:

Ja, ikke sant

Men samtidig opplever jeg at han synes det er veldig stas, og klapper meg litt på magen hver kveld. :ler:

Nå trener jeg bekkenbunn som bare det her på kontoret, bare fordi jeg leser her hos deg! En kollega gikk forbi og lurte på hvorfor jeg ser så lur ut.. :sjenert::ler: Du har god påvirkning!

Åh - så søtt! Gleder meg til reaksjonen til mannen min den dagen vi får den gode nyheten :rødme:

Haha :ler: Godt jeg kan være til inspirasjon Dalmore.

Enda en dag med sen jobbing på mannen :( Men jeg venter nå på en god venninne - og ser ut som om det blir en flaske vin i kveld også :sjenert: Her skal vi nyte tiden mens jeg fortsatt kan : :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper kvelden din med vin og gode venner er fin! :)

Tor vina blir eenda litt bedre jeg, med tanken på at man forhåpentligvis ikke kan drikke vin på 9 ++ måneder ;) Kos deg :klem:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kvelden din med vin og gode venner er fin! :)

Tor vina blir eenda litt bedre jeg, med tanken på at man forhåpentligvis ikke kan drikke vin på 9 ++ måneder ;) Kos deg :klem:

Kvelden ble veldig fin - og ja, nyter nok den vina ekstra mye nå :gjeiper: Får jammen håpe denne prøveperiode blir kort - ellers kan det kanskje bli litt for høyt alko-inntak mellom TR og EL ... :fnise:

Mannen måtte reise på businessreise i går kveld :( Håper han kommer hjem i kveld :frown: Og jammen skal han ikke reise bort på mandag og... Krysser fingrene for at det bare blir en dag - hvis ikke blir det krise i leiren her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...