Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Hei :goodbye:

Endelig kan jeg opprette en prøvedagbok jeg også :strix: Jeg har tidligere vært en del på KG, men har nå byttet profil - og et nytt kapittel skal starte i mitt liv. Jeg har lenge vært klar for å få en liten baby - men først ventet jeg på at min mann skulle bli klar og sa har fornuften seiret og sagt at jeg må bli ferdig med studier først. Men etter mine beregninger skal jeg klare å gjøre meg ferdig før en eventuell baby kommer.

Litt om meg selv:

Jeg er 28 år og har vært gift med min mann (34år) i litt over 1 år. Vi var sammen i mange år før dette også. Jeg sluttet på p-ringen for omtrent 6 måneder siden og har etter dette hatt en ganske så stabil syklus på 29 eller 30 dager. Jeg regner derfor med at jeg har EL omtrent midt i syklusen, eller et par dager etter. Kommer nok ikke til å starte med EL-testing med det første, så håper vi kan få det til allikevel :)

Min neste EL er etter mine beregninger ikke før 21. oktober, så jeg må fortsatt smøre meg med litt tolmodighet. Frem til det skal jeg trene videre og spise normalt, sunnt kosthold. Formen er akkurat nå på topp - både iforhold til trening og vekt :) Og så skal jeg passe på å kose meg med et glass rødvin eller to i ny og ne mens jeg fortsatt kan :kristin:

Håper noen vil legge igjen en hilsen og følge med litt fremover - så skal jeg ta en titt innom din bok også! :)

Endret av Ripsy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :goodbye:

Så koslig med nye prøvere! Velkommen hit :nigo: Det er bra at det kommer nye siden det stadig er noen ramler over til graviditetsdagbøkene :hoppe:

Lykke til! :klemmer: Håper prøvingen er over før dere vet ordet av det :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripsy! (like your name :) ) Klart jeg må følge deg her, så spennende dette blir!

Har du begynt med folat tilskudd? Anbefales gjerne i månedene før man blir gravid også ;) snop for wannabe-mammaer :fnise:

ha en superdupertipptopp ettermiddag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit som prøver! :smilyblomst:

håper du ikke blir her inne så lenge!vi startet nettopp også med prøvingen, så dette blir spennende!

jeg vil bare si lykke til :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :goodbye:

Så gøy med hilsener allerede. Morsomt å "prate" med andre som er i liknende situasjoner. Nå skal jeg ta en tur innom og se hvordan det går med dere også.

Deg "kjenner" jeg jo litt fra før Aurelia :ler:

Jeg har begynt på Folat ja, den som også inneholder omega 3. Jeg spiser nemlig altfor lite fisk. Også har jeg blitt flinkere til å ta multivitamin tilskudd.

Snakka litt med mannen i går om dette her. Han er jo nå som sagt endelig klar - og han tror jo selvfølgelig at dette skal skje på første forsøk. Noen flere som har menn med utrolig dyktige svømmere?? :lol: Dessuten vil han veldig gjerne at vi skal få det til så fort som mulig så den lille ikke blir født for sent på året. Han har nemlig lest en artikkel om at de som er født tidlig på året klarer seg bedre på skolen. Hvis ikke det klaffer før jul skulle det ikke forbause meg om han vil vente noen måneder så babyen blir født tidlig i 2012 isteden... Krysser fingrene for 2 blå før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mann har svææææært høye tanker om egne svømmere. Han er overbevist om at det blir klaff på første forsøk.. Skal jeg le eller gråte? ;) Jaja, tiden vil nå vise det, for oss alle sammen..

Kunne igrunn tenkt meg en 2012 mars-april baby jeg.. :sjenert:

(hadde vært greit med bestillingsvare her ja..) hehe.

Håper det slår fort til for dere, det skjer jo det også mener jeg! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen som prøver!

De fleste menn har vel tro på at det ikke er noe feil med svømmerne sine?

Når det gjelder født tidlig på året, er det også gunstig med tanke på barnehageplass når du/dere skal tilbake i jobb igjen. De som er født før 1.september er nemlig garantert barnehageplass/eller er prioriterte.

Håper iallfall dere slipper å være prøvere så lenge at det klaffer med to blå før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka litt med mannen i går om dette her. Han er jo nå som sagt endelig klar - og han tror jo selvfølgelig at dette skal skje på første forsøk. Noen flere som har menn med utrolig dyktige svømmere?? :lol: Dessuten vil han veldig gjerne at vi skal få det til så fort som mulig så den lille ikke blir født for sent på året. Han har nemlig lest en artikkel om at de som er født tidlig på året klarer seg bedre på skolen. Hvis ikke det klaffer før jul skulle det ikke forbause meg om han vil vente noen måneder så babyen blir født tidlig i 2012 isteden... Krysser fingrene for 2 blå før jul!

:ler: Det høres ut som min! Han var overbevist om at han var steril da det ikke klaffet i PP1 :fnise: Jeg tror det med at barna som er født tidlig på året klarer seg best jevner seg veldig fort ut. Det er kanskje sånn de første årene på skolen, og så går det seg til. Jeg kjenner ihvertfall mange som er født i nov/des og som har klart seg veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mann har svææææært høye tanker om egne svømmere. Han er overbevist om at det blir klaff på første forsøk.. Skal jeg le eller gråte? ;) Jaja, tiden vil nå vise det, for oss alle sammen..

Kunne igrunn tenkt meg en 2012 mars-april baby jeg.. :sjenert:

(hadde vært greit med bestillingsvare her ja..) hehe.

Håper det slår fort til for dere, det skjer jo det også mener jeg! :popcorn:

Kun tiden som vil vise - det er lov å håpe, men samtidig være realistisk!

Hei og velkommen som prøver!

De fleste menn har vel tro på at det ikke er noe feil med svømmerne sine?

Når det gjelder født tidlig på året, er det også gunstig med tanke på barnehageplass når du/dere skal tilbake i jobb igjen. De som er født før 1.september er nemlig garantert barnehageplass/eller er prioriterte.

Håper iallfall dere slipper å være prøvere så lenge at det klaffer med to blå før jul!

Takk for det Hegejenta! Ser du har lykkes - Gratulerer!

Nå har jeg ordnet meg en liten ticker :gjeiper: Stemmer ikke at jeg er klar for testing enda - for ved forrige EL var jeg langt borte fra min kjære, men tickeren starter offisielt etter denne perioden.

Nei, nå må jeg logge meg av herfra - huff hele formiddagen har gått... Tid for oppgaveskriving og prøve å få tankene over på noe annet! Ha en fortsatt fin onsdag alle sammen!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med ticker, greit å ha igrunn sånn at vi kan følge med :jepp: skal få meg en jeg også..

Et lite tips fra meg: HOLD ROEN i testperiodene... herregud så lett det er å la seg rive med og bli helt oppslukt... (hvordan man beholder roen vet jeg ikke, for jeg tar meg stadig i å desperat lete etter symptomer, studerer puppene mine nøøøøye foran speilet, magen ogsåå... hehehe... KO KO!!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag!

I have a confession....

Jeg kjøpte EL-tester på nettet i går...

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

Innom å sier hei jeg og -- hei :vinke: Grattis med dagbok! Vil gjerne titte innom deg igjen om jeg får lov, forhåpentligvis kan vi følge deg over i en annen type dagbok om ikke så altor lenge! Håper kvelden din er fin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen som prøver! :) Kjempekos med nye prøvedagbøker!

EL tester ble også tatt i bruk her i PP2, klarte ikke å motstå fristelsen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MonThe! Koselig at noen gidder å stikke innom. Det er jo ikke så mye action her enda...

Nærmer seg besøk av tanta nå - og etter det kan jeg vel "offisielt" si at vi er inne i PP1 :)

Akkurat nå gleder jeg meg litt til den spenningen det må være frem til IKM - ser mange skriver at den tiden ikke er så morsom. Men jeg gleder meg litt og jeg. Det er mulig jeg forandrer mening når jeg er der og holder på å gå på veggen og kanskje blir veeldig skuffa. Men jeg tror iallfall nå at jeg er forberedt på at dette mest sannsynlig ikke vil sitte på første forsøk...

Drømmer om en liten mage (skulle gjerne satt inn en liten dame med mage her - men uttrykksikonene virker ikke :(, bare de jeg husker. Flere med samme problem??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei MonThe! Koselig at noen gidder å stikke innom. Det er jo ikke så mye action her enda...

Nærmer seg besøk av tanta nå - og etter det kan jeg vel "offisielt" si at vi er inne i PP1 :)

Akkurat nå gleder jeg meg litt til den spenningen det må være frem til IKM - ser mange skriver at den tiden ikke er så morsom. Men jeg gleder meg litt og jeg. Det er mulig jeg forandrer mening når jeg er der og holder på å gå på veggen og kanskje blir veeldig skuffa. Men jeg tror iallfall nå at jeg er forberedt på at dette mest sannsynlig ikke vil sitte på første forsøk...

Drømmer om en liten mage (skulle gjerne satt inn en liten dame med mage her - men uttrykksikonene virker ikke :(, bare de jeg husker. Flere med samme problem??)

Gratulerer med PP1 (snart) :duskedame:

Kan være en veldig spennende tid med prøvinga!:) Jeg og kjære koste oss veldig med prøvinga den første tiden :) Koser oss enda med selve :sengekos: men er ganske klare for at spira skal sitte nå ;)

..hadde også en periode hvor tegna mine ikke funka, det gikk seg plutselig til etter noen par dager.

God helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei og grattis med dagbok :vinke: Får håpe besøket ditt her ikke blir altfor langvarig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med PP1 (snart) :duskedame:

Kan være en veldig spennende tid med prøvinga!:) Jeg og kjære koste oss veldig med prøvinga den første tiden :) Koser oss enda med selve :sengekos: men er ganske klare for at spira skal sitte nå ;)

..hadde også en periode hvor tegna mine ikke funka, det gikk seg plutselig til etter noen par dager.

God helg :vinke:

Takk MonThe :) Håper vi klarer å kose oss med det!

I går kom TR - men det var plutselig på dag 26...hmmm... hvorfor var plutselig syklusen min så kort nå da?? Jeg som trodde den hadde stabilisert seg på 29 eller 30 dager... Nå blir jeg jo litt usikker på når jeg kan forvente EL... Jeg fikk EL-tester i dag, så kommer til å prøve meg på det, også får jeg følge med på EL-slim. Og funker det ikke denne gangen, så får vi prøve igjen!

Fortsatt god helg alle sammen! Jeg har en super helg, med mye trening og akkurat nå et par glass rødvin innabords mmm... :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei og grattis med dagbok :vinke: Får håpe besøket ditt her ikke blir altfor langvarig :jepp:

Heisann Virre - Koselig med besøk :) Håper også det blir en kort dagok. Synes forresten bildet ditt passer så bra til nicket :):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...