Gå til innhold

Være kjærester i kollektiv


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Mannfolket mitt er hos meg kun enkelte helger pga. jobben. Jeg bor i kollektiv, og lurer litt på hvordan det skal løses.

Er det andre (studenter) som har hatt besøk nå og da av kjæresten? Hvordan gjorde dere det med sengeplass (ikke alle som har dobbeltseng..), lydløs sex? Jeg er så redd for å bry kollektivkameratene mine, for vi er generelt en veldig fredelig gjeng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg bodde i kollektiv var jeg mye mer hos kjæresten enn han var hos meg. Jeg og mine kollektivsamboere avtalte noen ganger alenetid i leiligheten... Det var aldri sånn at noen syntes det var dritkjipt å måtte forlate leiligheten, vi gjorde det bare når alle hadde noe å gjøre utenfor leiligheten og alle syntes ordningen var super. F.eks besøke familie en helg, eller at vi sammen dro på shopping, kino og middag en dag, mens den siste av oss fikk besøk av kjæreste eller foreldre.

Jeg og kjæresten hadde sjelden sex hos meg. Vi møttes så ofte utenfor leiligheten at det var ikke noe behov for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å si ifra til de som bor der at han skal "bo" der såpass ofte. Han må huske på at det er andre som også betaler for å kun være f.eks 4 og ikke 5 personer, og han må bøye seg for at det ikke skal gå utover andre.

Vet om mange som har vært lettere irritert over at noen i kollektivet hadde så mye kjæresten på besøk at de synes han skulle begynne å betale for saker og ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte helger er jo ikke så mye.

Luftmadrass.

Da jeg bodde i kollektiv var vi 5 offisielle + 3 ekstra faste. Det ble litt mye, og en av dem synes jeg var skummel. Jeg sa fra i samtale med de fem at jeg ønsket at han skulle flytte. Han sto bak døra og lytta, og sa at jeg skulle være glad han hadde tatt så mye valium, og at det var best for meg om jeg aldri møtte han i byen.

Jeg synes ikke det er så ille med helgebesøk annenhver helg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en fordel å slenge madrassen ned på gulvet når man har sex pga da blir det ikke knirking i senga...

Og avtale tid for når man er alene i leiligheten- men det kan jo ødlegge litt for spontan sex da.

Gi de andre beskjed på forhånd om folk som skal overnatte- så dem ikke plutselig treffer på "fremmede" folk som kommer ut av dusjen på morgenen.

De som "overnatter" bør betale sine egne ting som dopapir og mat (!)(Spesiellt mat) OG DE BØR VASKE ETTER SEG.Og ikke ta opp vaskemaskin og henge våte klær over allt (!)

Det er et problem når det blir for trangt.

Da må man vise hensyn.

Ikke noen skal bo der fler uker i strekk når det ikke er plass og de ikke betaler husleie.

Man må vite om - og ta hensyn til- at de andre som bor der blir sliten av å alltid ha "fremmede" på "besøk" hjemme hos seg- siden det er dem sitt hjem også. Det er noe man MÅ ta hensyn til.

Det er hvertfall regler jeg har vært vant til da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa fra i samtale med de fem at jeg ønsket at han skulle flytte. Han sto bak døra og lytta, og sa at jeg skulle være glad han hadde tatt så mye valium, og at det var best for meg om jeg aldri møtte han i byen.

Avsporing men: Politianmeld han for trussler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Takk for råd alle sammen. Det blir ca. 1, max 2 helger i mnd. Jeg har ikke mulighet til å besøke han av ymse årsaker, så de neste månedene blir det slik som dette, eventuelt kjærestehelg på hotell e.l. nå og da + være sammen i ferier.

Det er avklart med de andre, og de synes det er greit. Luftmadrass på gulvet var smart! Litt off-topic, men hvor får man kjøpt gode sånne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

jysk:) supre de som bare er til å plugge i strøm, så blåser de seg opp selv!

Takk for tips, bare synd det er så langt opp til Jysk fra der jeg bor. Følger den oppblåsetingen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er et lite rom med ledning i, som både pumper den opp og tar lufta ut igjen. kjempekjekk! de har sånn mange steder, clas ohlson også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som "overnatter" bør betale sine egne ting som dopapir og mat (!)(Spesiellt mat) OG DE BØR VASKE ETTER SEG.Og ikke ta opp vaskemaskin og henge våte klær over allt (!)

Jeg burte kanskje skrevet legge beslag på klesvaskemaskin- så det blir forstått riktig.

Vaske klær i vaskemaskina til kollektivet koster mye penger i strøm- og vaskemiddel er dyrt.

Så da bør de vise seg veldig beskjeden- og visst de skal det må de spørre om det er i orden og ha sitt eget pulver.

Kjærster som kommer utenfra med bagger full av med klær- som de vasker i magne omganger og tar opp maskin i flere timer- og henger opp våte klær over allt- det er IKKE populært og bør helt klart unngås.

Kjærester som kommer utenfra og dusjer til varmtvannsbeholderen blir tom er heller ikke populært... (Ifh til strømregninga.)

Så vis hensyn til strømregninga i kollektivet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...