Gå til innhold

Skjenking av jubilanten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om 3 uker skal vi feire samboeren min sin 35 års dag. I den sammenheng har vi leid et lokale og invitert inn gode venner. Det kommer venner langveis fra som skal overnatte i vår lille leilighet hele helgen, mens feiringen er på lørdagen. Med andre ord kommer det til å bli hektisk ettersom det skal bo 6 personer på 50kvm som skal oppvartes - samtidig som vi skal ordne i stand festen. Jeg har vært opptatt av at det er min samboer som inviterer til fest, slik at det ikke er jeg som sitter igjen og må gjøre alt arbeidet.Men jeg hjelper selvsagt til med alt som må gjøres.

Men nå har flere av hans kompiser i skjul stelt i stand en heftig drikkelek som vil resultere i at min samboer vil bli sanseløst drita. Dette er i utgangspunktet ikke noe problem, men jeg skal innrømme at jeg er litt bekymret med tanke på at huset er fult dagen derpå. Noen må jo ta seg av gjestene og jeg tipper at det kommer til å bli meg. I tillegg må jo noen rydde og vaske ut av lokalet.....

Jeg skjønner godt hans kompiser kanskje ikke tenker over dette, men er flere enn meg som syns at dette er en smule.... ubetenksomt eller hva jeg skal si...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld men er han ikke gammel nok til å kunne se hvilket ansvar han har dagen etter og derav kan si nei takk når det blir nok på den drikkeleken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo da.. La han kose seg, han sier vel stopp om han mener det er for mye. Og hvis det blir for mye for deg kan du vel la det se litt kaotisk ut akkurat den helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk deg drita selv, eller lat som du er det, og overlat ansvaret hans til ham selv. Du er verken moren eller husholdersken hans, og som 35-åring er han vitterlig gammel nok til å ta ansvar for egne gjerninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig m siste taler. En annen ting er at jeg ikke hadde gått m på å ha leiligheten full av folk hele helgen. Jeg hadde ihvertfall ikke tatt noen vertinnerolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld men er han ikke gammel nok til å kunne se hvilket ansvar han har dagen etter og derav kan si nei takk når det blir nok på den drikkeleken?

Men med masse kompiser i samme rom er det ikke alltid like lett å slutte mens leken er god.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig m siste taler. En annen ting er at jeg ikke hadde gått m på å ha leiligheten full av folk hele helgen. Jeg hadde ihvertfall ikke tatt noen vertinnerolle.

Skal innrømme at jeg gleder meg til hele helgen er over... Ingen ideel situasjon å ha huset fullt og arrangere selskap....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er 6 stykker i leiligheten kan de for farsken hjelpe med å rydde. Jeg er ellers også den som liker å la gjester være gjester, men om det er snakk om kompiser som skal overnatte og være med på festen, synes jeg at det blir veldig merkelig om ikke de bidrar med rydding dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er 6 stykker i leiligheten kan de for farsken hjelpe med å rydde. Jeg er ellers også den som liker å la gjester være gjester, men om det er snakk om kompiser som skal overnatte og være med på festen, synes jeg at det blir veldig merkelig om ikke de bidrar med rydding dagen etterpå.

Enig. Du kan jo si til dem i forbifarten at "søndag formiddag er jeg forresten opptatt med ditt&datt så jeg har dessverre ikke mulighet til å hjelpe dere med å rydde lokalet" :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at gjestene MÅ oppvartes hele helga? De må da kunne ta å spise middag på resturang, eller finne seg en skive i skuffen selv? Eg hadde ikke latt mine gjester sett på TV hele helga mens eg sprang å infridde hvert ønske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde jo være en gledens helg. Hvorfor fokuserer du sånn på problemene? (det du ser på som problem)

Det er 2 dager ut av hele året, å tenk så gøy for din elskede at folk faktisk gidder å komme langveisfra for å feire nettopp han!! =)

Tenk så utrolig fint om du bare slappet litt av og gledet deg på hans vegne i stedet for å si på et forum at dette gruer du deg til?

Dere kjenne vel noen ungdommer som trenger å tjene seg noen kroner? De kan leies inn for en 2-timers hjelpende hånd om dere vil ha billig hjelp.

Sånn ellers er jeg vant til at den harde kjerne tar det værste om natten før man drar. Slik at det bare er vasking av gulvene igjen til dagen derpå.

Sikker på at om du snakker med din kjære og sier at du ikke har så lyst å stå igjen alene med hele vaskehjelp rollen, om at han kan tenke seg å leie inn noen som gjør det? De som leier ut lokalet har jo faste vaskere som kan leies.

Jeg for min del elsker å hjelpe til når det gjelder sånt. Det gjør meg genuint lykkelig å se at noen blir feiret og har gode venner som kommer reisende kun for min elskede. Tenk at han jeg tilbringer livet med er en så flott person at folk tar seg tid og råd til å komme å feire han. Ikke er 35 en av de største dagene heller. Synes ikke din partner skal behøve å begrense seg under sin egen feiring fordi du som hans nærmeste nekter å vaske.

Hallo. Kjenner jeg blir nesten irritert på deg her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid vi damene som ender opp med å rydde opp.

[ironi] Ja, sånn er det Alltid! [/ironi]

Dette er vel ikke helt sant? Da jeg selv arrangerte mitt eget 30 års lag for et par måneder siden sto jeg for både innkjøp, arrangement og oppryddingen var vi to om. Konepone var snill og hjalp til med opprydningen, men jeg tok størstedelen av ansvaret. Samt at jeg var først oppe dagen derpå og hadde sjaina kåken før hun stod opp. Og da mener jeg sjaina som i rydde alt resterende fra kvelden før, gått med søppel og pant, samt vaske alle gulv. Jeg mener ikke at det er noen medalje i vente for innsatsen, det skulle da faen meg bare mangle at man trår til litt. Men det som til stadighet provoserer meg er at noen kvinnfolk kan få seg til å påstå at det er jenter som alltid må rydde, og at gutta aldrig gjør en dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette burde jo være en gledens helg. Hvorfor fokuserer du sånn på problemene? (det du ser på som problem)

Det er 2 dager ut av hele året, å tenk så gøy for din elskede at folk faktisk gidder å komme langveisfra for å feire nettopp han!! =)

Tenk så utrolig fint om du bare slappet litt av og gledet deg på hans vegne i stedet for å si på et forum at dette gruer du deg til?

Dere kjenne vel noen ungdommer som trenger å tjene seg noen kroner? De kan leies inn for en 2-timers hjelpende hånd om dere vil ha billig hjelp.

Sånn ellers er jeg vant til at den harde kjerne tar det værste om natten før man drar. Slik at det bare er vasking av gulvene igjen til dagen derpå.

Sikker på at om du snakker med din kjære og sier at du ikke har så lyst å stå igjen alene med hele vaskehjelp rollen, om at han kan tenke seg å leie inn noen som gjør det? De som leier ut lokalet har jo faste vaskere som kan leies.

Jeg for min del elsker å hjelpe til når det gjelder sånt. Det gjør meg genuint lykkelig å se at noen blir feiret og har gode venner som kommer reisende kun for min elskede. Tenk at han jeg tilbringer livet med er en så flott person at folk tar seg tid og råd til å komme å feire han. Ikke er 35 en av de største dagene heller. Synes ikke din partner skal behøve å begrense seg under sin egen feiring fordi du som hans nærmeste nekter å vaske.

Hallo. Kjenner jeg blir nesten irritert på deg her jeg sitter.

Jeg har verken skrevet at jeg gruer meg eller ikke er glad på min kjæres vegne... Jeg har heller ikke skrevet at han skal være nødt til å begrense seg...Det eneste jeg skriver er at jeg føler et viss vertinne press, i og med at vi er fult hus og det er mye som må gjøres. Kompisene som kommer har jeg kun møtt ved et par anledninger, og jeg vil nødig være den kjerringa som maser og ber de gjøre ditt og datt hele tiden.... Det er ingenting å irritere seg over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok overnattet et annet sted den helga, ikke bare pga rot, men pga så kunne de ha kost seg sammen alle gutta uten kvinnfolk. Du kunne også sagt til kjæresten din at du kommer hjem søndag kveld og forventer at det er ryddet :) Bli hos en venninne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 3 uker skal vi feire samboeren min sin 35 års dag. I den sammenheng har vi leid et lokale og invitert inn gode venner. Det kommer venner langveis fra som skal overnatte i vår lille leilighet hele helgen, mens feiringen er på lørdagen. Med andre ord kommer det til å bli hektisk ettersom det skal bo 6 personer på 50kvm som skal oppvartes - samtidig som vi skal ordne i stand festen. Jeg har vært opptatt av at det er min samboer som inviterer til fest, slik at det ikke er jeg som sitter igjen og må gjøre alt arbeidet.Men jeg hjelper selvsagt til med alt som må gjøres.

Men nå har flere av hans kompiser i skjul stelt i stand en heftig drikkelek som vil resultere i at min samboer vil bli sanseløst drita. Dette er i utgangspunktet ikke noe problem, men jeg skal innrømme at jeg er litt bekymret med tanke på at huset er fult dagen derpå. Noen må jo ta seg av gjestene og jeg tipper at det kommer til å bli meg. I tillegg må jo noen rydde og vaske ut av lokalet.....

Jeg skjønner godt hans kompiser kanskje ikke tenker over dette, men er flere enn meg som syns at dette er en smule.... ubetenksomt eller hva jeg skal si...??

Synes du virker litt snurt over oppmerksomheten han får.

Men med masse kompiser i samme rom er det ikke alltid like lett å slutte mens leken er god.....

Med dette sier du vel at det er grenser for hvor mye/lenge han kan drikke/kose seg?

Skal innrømme at jeg gleder meg til hele helgen er over... Ingen ideel situasjon å ha huset fullt og arrangere selskap....

Ja, her er jo du overlykkelig og entusiatisk for din sambo sin feiring! Skikkelig positiv og flott holdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du virker litt snurt over oppmerksomheten han får.

Med dette sier du vel at det er grenser for hvor mye/lenge han kan drikke/kose seg?

Ja, her er jo du overlykkelig og entusiatisk for din sambo sin feiring! Skikkelig positiv og flott holdning!

Enig i at det kan høres lite entusiastisk å si at men gleder seg til helgen er over. Det er sagt med en ironisk og "flåsete" undertone det betyr ikke at man ikke gleder seg til selskapet i seg selv. Men også sambo har sagt det til meg i løpet av festforberedelsene at det blir "deilig" (les ironi) når dette er "unnagjort"... Og personlig tror jeg at jeg kommer til å synes det er litt godt når alle gjester har forlatt "fortet", lokalet er ferdig vasket og vi kan slenge oss ned i sofaen søndag kveld....

Og hvis du leser hva jeg har skrevet til å begynne med, står det at jeg SELVSAGT hjelper til med det som skal gjøres. Og det gjør jeg med glede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg TS!! Og jeg er enig i at det er ubetenksomt av kompisene! Det høres absolutt ut som om det vil bli skjøvet en del over på deg, som ikke opprinnelig var avtalen mellom deg og din kjære, dersom denne drikkeleken skal gjennomføres så ettertrykkelig som kompisene ønsker. Jeg ville tatt en prat med mannen i forkant, og klarlagt hvilke ønsker du har. Det er jo ikke sånn at bare fordi han har bursdag, så har han en blancofullmakt til å gjøre nøyaktig som han vil, og det skjønner han sikkert selv og. Men kompisene tenker sikkert ikke på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, TS. Jeg synes faktisk at det er veldig greit å gjøre noe for samboeren når han har bursdag? Og han gjør litt ekstra når jeg har bursdagen min? Hvorfor er man så opptatt med at "det er hans bursdag, da får han lage mat/rydde/osv".

Det høres nesten ut som om bursdag er en forferdelig plikt, ikke en dag der man kan glede sin kjære litt ekstra? Når samboeren min sist hadde en rund dag, da var det faktisk meg og også mine venner som brukte nesten en hel dag bare på å forberede festen, så han kunne ha det litt ekstra fint. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, TS. Jeg synes faktisk at det er veldig greit å gjøre noe for samboeren når han har bursdag? Og han gjør litt ekstra når jeg har bursdagen min? Hvorfor er man så opptatt med at "det er hans bursdag, da får han lage mat/rydde/osv".

Det høres nesten ut som om bursdag er en forferdelig plikt, ikke en dag der man kan glede sin kjære litt ekstra? Når samboeren min sist hadde en rund dag, da var det faktisk meg og også mine venner som brukte nesten en hel dag bare på å forberede festen, så han kunne ha det litt ekstra fint. :yvonne:

Det er jeg helt enig i :) Og jeg hjelper mer enn gjerne til.... Men jeg har en avsluttene eksamen uken etter, og da det ble bestemt hvilken helg vi skulle ha feiringen (den helgen som passet best i høst for både oss og de fleste av gjestene) , sa jeg at jeg var helt avhengig av at han også var med på å dra lasset. (Av erfaring er det ofte jeg som organsiserer de fleste sammenkomster.) Men jeg vil mer enn gjerne gjøre dette til en så fin dag som mulig for min kjære....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...